תוכן שיווקי
לקראת אירוע - הפיסגה הדיגיטלית 2016, יום ד' 13 באפריל, אווניו מרכז אירועים וקונגרסים, קרית שדה התעופה

בראי ההיסטוריה: מאיגוד מנתחי מערכות מידע – ללשכה לטכנולוגיות מידע בישראל

22/02/2016 15:41
הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל

כתב: אריה עמית, יו"ר לשכת טכנולוגיות המידע בישראל

הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל החלה את דרכה כאיגוד מנתחי המערכות בשנת 1968 ביוזמה של קומץ "משוגעים לדבר", בוגרי הקורסים לניתוח מערכות מידע של המכון לפריון העבודה והייצור בהובלתו של בני ראב ז"ל. ראב כיהן כמזכיר האיגוד ומנכ"ל הלשכה עד שנת 2000 ושימש כנשיא כבוד שלה עד יומו האחרון.

בשנת 1994, במלאת חצי יובל להקמת האיגוד, הפך האיגוד ללשכת מנתחי מערכות המידע בישראל – כביתם של מנתחי מערכות המידע שעמדו בקריטריונים של המקצוע, למדו בקורסים המתאימים וקיבלו הסמכה. במשך שנים רבות פעלה הלשכה כדי לקבל הכרה סטטוטורית במקצוע בדומה ללשכת רואי החשבון ועורכי הדין, אך ההצלחה הייתה דה-פקטו בלבד לפיה רוב המוסדות המלמדים ניתוח מערכות היום מבקשים את אישורה לתוכנית הלימודים ובמכרזים רבים, בעיקר של המגזר הציבורי, ניתנת עדיפות למנתחי מערכות חברי הלשכה ובעלי תעודת הסמכה שלה. לחברות בלשכה יתרונות רבים בעדכונים המקצועיים, הכנסים ואפשרויות הלימוד בתחום המקצועי.


האתגר שבפניו עמדה הלשכה בשנים האחרונות הוא לבנות או להמציא את עצמה מחדש, כך שתוכל להתאים את עצמה ולהשתנות בקצב בו משתנה השינוי שבסביבתה המקצועית והעסקית, להתחדש בשירותים ובערכים שהיא תורמת ולהיות יצירתית באופן בו תעביר הידע והערך המוסף שלה לטובת חבריה בפרט והחברה הישראלית בכלל.

אתגר שכזה חייב אותה לחשוב "מחוץ לקופסה" על מודלים אחרים לפעילות הלשכה, על שירותים משודרגים ועל גישה שונה ליצירת הערך לחברים.

האסיפה הכללית של הלשכה והנשיאות הנבחרת גיבשו ואישרו אסטרטגיה וחזון לפיו הלשכה מהווה ארגון המאגד, מפתח ומייצג את כל אנשי טכנולוגיות המידע והתקשוב בישראל, במטרה לייצר ערך חברתי, ארגוני ועסקי, ולהוות בית מקצועי יציב לקידום חבריו.

ויקרא שמה בישראל: "הלשכה לטכנולוגיות מידע בישראל" (הלט"מ) מיסודה של לשכת מנתחי מערכות מידע.

המשמעות המרכזית של השינוי היא ביצירת קורת גג אחת לכל הקהילה המקצועית המגוונת העוסקת בטכנולוגיות המידע. ליד מנתחי המערכות המוסמכים נמצא בעתיד גם אנשי פיתוח, אבטחת מידע, אבטחת איכות, מומחי ניתוח נתונים ועוד רבים אחרים, שיהוו מארג שלם של מקצועיות וידע.

היום מונה הלשכה מאות חברים פעילים, המהווים את עילית בעלי המקצוע בתחום ניתוח מערכות המידע בישראל. אנו מצפים להגדילם לאלפים.

הלשכה מוקירה מכבדת את מקימיה וותיקיה ובחרה לקרוא את שמה על שם שלמה טירן ז"ל מחלוצי המחשוב במדינת ישראל וממייסדי האגוד והלשכה.

לאחר מסע חוויתי של 47 שנים, אין זה סוף הדרך, אלא המשך מתבקש בנתיבים חדשים.

אירועים קרובים