"לא חשוב היכן נמצא הדטה סנטר – העיקר שיעבוד"

"עולם הדטה סנטרים עבר אבולוציה - מהכול בתוך הארגון להוצאה החוצה, שמוזילה לארגון עלויות ומאפשרת לו להתעסק בליבת העסקים שלו", אמר ליאור רוזנטל, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של MedOne

ליאור רוזנטל, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של MedOne. צילום: קובי קנטור

"העולם הולך כיום לדטה סנטרים חיצוניים. זה מוזיל עלויות לארגון ומאפשר לו להתעסק בליבת העסקים שלו. כבר לא חשוב היכן נמצא הדטה סנטר, העיקר שהוא יעבוד ויהיה מאובטח", כך אמר ליאור רוזנטל, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של MedOne.

רוזנטל דיבר בכנס Data Center 2016 של אנשים ומחשבים, שהתקיים אתמול (ד') באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מומחים ואנשי מקצוע בתחום. מוביל התכנים של האירוע היה מני רוזנר, מנכ"ל מ.ש.ר הנדסה ופיתוח, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

בדבריו הזכיר רוזנטל את צ'ארלס דארווין, אבי תורת האבולוציה – שאמר שלא החזק שורד אל א מי שמסתגל לשינויים – ודיבר על האבולוציה בעולם ה-IT. "בהתחלה לקוחות הפעילו את הכול אצלם", ציין. "אז הם ראו שיש בדטה סנטרים חיצוניים SLA גבוה יותר, הוציאו את חדרי השרתים החוצה ועשו אצלם גיבוי. בהמשך – הכול היה בחוץ. לא חשוב איפה נמצא הדטה סנטר, חשובות הפעילות, השרידות והאבטחה שלו".

הוא העלה את השאלה האם הענן והדטה סנטר בארגון יכולים לחיות בדו קיום ואמר שסקר שביצעה MedOne גילה חד משמעית שכן.

רוזנטל אמר ש-"בגדול, יש מספר אתגרים בבניית דטה סנטר, מבחינת ספקי השירות: שיהיה איכותי וזול, ושייבנה מהר. שלושתם לא מתקיימים בדרך כלל ביחד וצריך לוותר על אחד מהם".

השיקולים הכרוכים בכך ושאותם מנה הם: "הדטה סנטר חייב להיות רווחי, עם החזר השקעה מהיר ככל הניתן; עלויות בנייה ותפעול נמוכות; אכלוס הדרגתי; מיקום על פי דרישות משתנות של רגולציה, כאשר אנחנו לוקחים בחשבון את האילוצים של הלקוחות ובהתאם לזה בונים את המתקנים שלנו; תכנון מול צרכים משתנים; וקבלה כיום של החלטות שמתחשבות בעתיד לא ודאי, תוך עמידה ב-SLA".

"שאלות שעולות בהקשר זה הן: האם המתקן להיות תת קרקעי או עילי? בן קומה אחת או שתיים? מהו עובי הבטון? האם הוא מוגן נגד פגיעה ישירה? יש לו פיר היקפי? אלה הרבה מאוד נעלמים שהחלטה בכל אחת מהן משפיעה דרמטית על הפעילות", ציין.

MedOne קיימת כבר 17 שנים והטמיעה שני פרויקטים תשתיתיים ברמה הלאומית: הכבל התת ימי מד נאוטילוס, שמהווה ערוץ התקשורת העיקרי של ישראל לעולם, ופריסת הסיבים האופטיים בתוך ישראל. החברה אוחזת במתקנים תת קרקעיים בטירת כרמל, תל אביב ופתח תקווה, עם מעל 16 אלף מ"ר של שטחי רצפה. בין לקוחותיה, אמר רוזנטל, נמצאים מרבית ארגוני האנטרפרייז וכל ספקי התקשורת הישראליים, והיא נחשבת ארגון תשתית לאומי.

הוא הוסיף כי "מערכי השרידות והאבטחה שלנו עונים לתקנים בינלאומיים. MedOne הוקמה כדי להוות דטה סנטר מאובטח. יש לה יותר משמונה מעגלי אבטחה – מאמצעים סטנדרטיים כמו מצלמות ועד לאמצעים ביומטריים. בנוסף, אנחנו מאפשרים ללקוחות להביא אמצעי אבטחה משל עצמם, ואנחנו מגלים שיש לרבים מהם יצירתיות רבה".

אושרי שרון, מנכ"ל DnA-IT. צילום: קובי קנטור

אושרי שרון, מנכ"ל DnA-IT. צילום: קובי קנטור

מבחינת תכנון המשכיות עסקית אמר רוזנטל כי "אנחנו דואגים לעמוד בכל אחד מאיומי הייחוס האפשריים של מדינת ישראל".

"להפוך את הדטה סנטר לפשוט כמו iPhone"

אושרי שרון, מנכ"ל DnA-IT, שמשווקת את מוצרי נוטניקס (Nutanix), ציין כי "מאז שנות ה-90' יש מעבר מדורג לאחסון מרכזי. העסק הופך מורכב, המידע הולך ורב, הסביבות הווירטואליות הולכות וגדלות. יותר ויותר קשה לנהל, לתכנן ולצפות את הדברים מראש".

"DnA-IT מספקת פתרון מבוסס תוכנה של נוטניקס על גבי חומרה X86 של אינטל (Intel). המערכת שומרת על מספר ערכים: התאוששות מהירה, לא משנה איזה רכיב נופל; ליניאריות וצפי; ועל כל יחידה שמוסיפים למערכת מקבלים יותר נפח, עוצמת עיבוד וביצועים", אמר שרון. הוא ציין כי הפתרון מוצע על בסיס VMware, Hyper-V ו-KVM.

"המטרה שלנו היא להפוך את הדטה סנטר להיות פשוט, כמו ה-iPhone, שפישט את עולם הטלפונים", ציין שרון.

הוא אמר כי "הפתרון של נוטניקס בנוי על תשתית פשוטה ומאפשר לארגונים להיות שקטים בנושא הזה. הרבה מאוד ארגונים הולכים ומתפתחים – והפתרון שלנו מסייע להם בכך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים