רועי פולניקוויאט, יבמ: "האתגר – לשלב בין המודלים השונים של הענן"

"קיים מנעד של מודלים בין הדטה סנטר המסורתי, בתוך הארגון, לאחסון בענן הציבורי לחלוטין", אמר פולניקוויאט, מנהל פעילות שירותי דטה סנטרים והמשכיות עסקית בחברה

רועי פולניקוויאט, מוביל תחום חוסן ושירותי מערכות, GTS ביבמ ישראל. צילום: קובי קנטור

"יש כיום מגוון מודלים של מחשוב ענן – לא רק פרטי, ציבורי והיברידי. האתגר הוא לשלב ביניהם", כך אמר רועי פולניקוויאט, מנהל פעילות שירותי דטה סנטרים והמשכיות עסקית ביבמ (IBM) ישראל.

פולינקוויאט דיבר בכנס Data center 2016 של אנשים ומחשבים, שהתקיים הבוקר (ד') באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מומחים ואנשי מקצוע. מוביל התכנים של הכנס היה מני רוזנר, מנכ"ל מ.ש.ר הנדסה ופיתוח, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי פולינקוויאט, "בין הדטה סנטר המסורתי, בתוך הארגון, לאחסון בענן הציבורי לחלוטין יש מנעד של מודלים – מאחסון הנתונים בענן פרטי אצל הלקוח, עבור בדטה סנטר אצל ספק חיצוני שמיועד עבור הלקוח; התארחות בענן פרטי של ספק חיצוני; וכלה בלצרוך את השירותים מענן גלובלי-ציבורי לחלוטין".

הוא ציין כי "בעולם ההיברידי של ימינו רוצים גם וגם – יש סביבות שהארגון רוצה לשמור בפנים ויש כאלה שהוא רוצה להוציא לספקים. רוצים גם לנייד משאבים מענן אחד לאחר".

"בהחלטה באיזה ענן לבחור עולות מספר שאלות, בעיקר האם ענן פרטי או ציבורי והאם לעשות את זה בארגון או אצל ספק חיצוני, בארץ או בעולם", הוסיף. "יש בארגונים שונים פתרונות שונים – החל מפתרונות IT בתוך הארגון ועד לענן ציבורי מובהק, כמו SoftLayer של יבמ". פולינקוויאט ציין כי החברה מציעה גם פתרונות תשתית כשירות (IaaS), התאוששות מאסון כשירות (DRaaS) ו-ICO, לעולם הענן ההיברידי.

"עוד 100 שנים של הכתבת טרנדים"

פולינקוויאט ציין כי "יבמ מכתיבה טרנדים ב-100 ויותר השנים האחרונות ותמשיך להכתיב טרנדים ב-100 השנים הקרובות. היא משקיעה בכל שנה מיליארדי דולרים במחקר ופיתוח, כשאחת מ-18 מעבדות המו"פ שלה בעולם ממוקמת בחיפה. מה שביבמ מפתחים היום ישפיע על העולם בשנתיים-שלוש הקרובות".

הוא הוסיף כי החברה מחזיקה בישראל שלושה דטה סנטרים – "כולם ממוקמים במרכז הארץ, אבל מרוחקים כל אחד מהאחרים. שלושתם מותאמים לתקן טיר 3. בכל שלושת הדטה סנטרים בארץ יש לנו יותר מ-3,000 מ"ר נטו של שטחי דטה סנטר מתקדמים וכ-1,500 מ"ר של עמדות עבודה לשעת חירום עבור ארגונים״.

"יש בארץ הרבה ספקים עם מתקנים איכותיים, אבל לנו יש ערך מוסף: מתודולוגיה של ניהול נכון של דטה סנטרים במשך שנים. יבמ מנהלת מעל מיליון מ"ר של שטחי רצפה ומביאה אתה את הניסיון המצטבר והרב שלה. שלושת המרכזים בישראל הם חלק ממעל 150 דטה סנטרים בעולם, עם אלפי לקוחות והרבה ידע נצבר". הוא ציין כי כמה מהלקוחות הישראליים של החברה צורכים ממנה את שירותי הדטה סנטר בחו"ל.

פולינקוויאט עמד גם על היתרונות של פתרונות יבמ מול אלה של המתחרה הגדולה, אמזון (AWS). כך, למשל, "אצלנו, הלקוח יכול לבחור באיזו מדינה, באיזו עיר ואף באיזה דטה סנטר ספציפי הוא יקבל את השירותים. באמזון זה לא קיים".

לסיכום אמר פולינקוויאט כי "ארגונים מתמודדים, יותר ויותר, עם ההכרח לקצץ בתקציב ומוציאים פעולות IT מחוץ לארגון, כדי לאפשר לארגון לבצע את פעילויות הליבה שלו. יבמ מאפשרת להם לעשות זאת, עם יעילות תפעולית, חיסכון כספי ובהתבסס על ניסיון רב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים