מאטל חושפת: מדפסת 3D המאפשרת לילדים לייצר צעצועים לעצמם

בתמורה ל-300 דולר בלבד תוכלו כבר בסתיו הקרוב לרכוש לילדכם את ThingMaker - מדפסת תלת-מימד שתוציא החוצה את היצירתיות של הילדים שלכם

ריפוי בעיסוק. ThingMaker של מאטל. צילום: יח"צ

בתערוכת צעצועי סחר הוגן שהתקיימה בניו-יורק בסוף השבוע, הציגה מאטל (Mattel) את הגאדג'ט החדש שלה – מדפסת שתענה לשם ThingMaker ושתחדיר חידוש לחיי הילדים, שיוכלו להדפיס בעזרתה את הצעצועים שלהם בעצמם בבית.

המכשיר עובד בשיתוף עם אפליקציית הדפסת תלת-מימד בשם ThingMaker Design, שפותחה בשיתוף עם אוטודסק (Autodesk), המציעה ממשק פשוט לעיצוב פריטים שיכולים להתעורר לחיים באמצעות ThingMaker של מאטל, כמו גם בעזרת מדפסות 3D סטנדרטיות אחרות שקיימות כבר כיום בשוק.

האפליקציה המצורפת היא למעשה המפתח להפיכת חוויית הדפסת התלת-מימד של מאטל לנגישה לקהל רחב יותר. אמנם בשוק מדפסות ה-3D יש כבר כיום מדפסות משתלמות יותר, אבל התוכנות שעובדות איתן לפעמים יכולות להקשות על למידת התהליך, מה שעלול לעכב את ההיכרות של המשתמשים עם הטכנולוגיה. בעזרת היישום החדש, שניתן לרכישה כבר כעת ל-iOS ולאנדרואיד (Android), מתכוונת מאטל להקל על המשתמשים ולספק לכל אחד ואחת מהם אפשרות לעצב צעצועים אישיים – אפילו לילדים צעירים.

על Autodesk הוטלה המשימה לבנות את היישום, שבודקים ראשונים, כולל צוות מ-Toyland, כבר מתארים כ"מהיר", "קל לניווט" ו"פשוט עד כדי גיחוך אינטואיטיבי". האפליקציה כוללת מגוון תבניות מובנות של דמויות, ומדריכים קלים לשימוש, שמסייעים לטירונים להתחיל בעבודה, אבל היא גם מאפשרת עיצוב דמויות ממש מאפס, ברגע שהילדים מבינים את העיקרון שעל-פיו פועלים הדברים. הצעצועים יכולים להיות מותאמים אישית, בצבעים ומרקמים שונים, ובזמן העבודה ביישום אפשר יהיה לכופף ולסובב אותם, כך שניתן יהיה לקבל מושג על האופן שבו הם יעבדו אחרי שיהיו מודפסים. את היצירות ניתן לשמור כתמונות בזיכרון המצלמה של המכשיר הנייד, או להעלות ל-Google Drive או ל-Dropbox.

כאשר העיצוב מושלם, מאפשרת האפליקציה לייצא את קבצי ה-STL באופן אלחוטי אל המדפסת הביתית, בין אם זו מדפסת של מאטל או אחרת. הרעיון הוא לא רק להדפיס אובייקט ובכך לסיים את העניין, אלא שבמקום, ילדים ידפיסו חלקים שניתן לאסוף בכדי ליצור יצירות גדולות יותר כמו בובות, רובוטים, דינוזאורים, עקרבים, שלדים, צמידים או שרשראות, למשל.

הדפסת מותגים היא עניין של זמן

מעניינת במיוחד היא האפשרות של מאטל לייצר קשרים עם מותגי ילדים אחרים שהיא כבר מחזיקה בזכויותיהם או ברישיונותיהם, ולהקים אותם לחיים באמצעות הדפסת תלת-מימד. התהליך הזה נמצא בתכנון, כך אומרת החברה, שטענה כי תשיק "תוכן עיצוב נוסף, כולל אפשרויות ממותגות" במועד מאוחר יותר. טרם הועלו שמות ספציפיים של מותגים, אבל כן נשמעו מטעם החברה רמזים לכך שמותגים כמו ברבי ו-Hot Wheels, למשל, כבר נמצאים בתכנון.

בעוד שהדפסת צעצועים היא רעיון שנראה שימצא חן בעיני ילדים קטנים – מאטל שומרת על עצמה מבחינת האחריות ומכריזה על המכשיר כ"מיועדים למשתמשים בני 13 ומעלה", כך לפי דיווח של ה-USA Today, אבל הפשטות של היישום והעיצוב של המדפסת, המשולבים בתבונה עם הייעוד שלהם להדפסת הצעצוע, יכולים להבטיח שהורים של ילדים צעירים יהיו מעוניינים להכניס את המכשיר לבתיהם ויעשו זאת בשמחה.

שילוב משחקים עם התקנים דיגיטליים

השם "ThingMaker", אגב, זהה לשם ערכה ישנה של מאטל שיצאה לשוק עוד בשנת 1960. אז הציעה החברה לילדים, בכדי לעורר את היצירתיות שלהם, אפשרות לבנות לעצמם צעצועים כמו פרחים או Creepy Crawlers על-ידי שפיכת חומר דמוי פלסטיק נוזלי שנקרא Plastigoop לתוך תבניות, שחוממו ואז קוררו. תהליך פיזי במיוחד.

כעת מסרה החברה כי החזון של חוויית ThingMaker של המאה ה-21 השתנה מעט. "בעידן הדיגיטלי של היום חשוב יותר מתמיד בעבור משפחות להתערות בעולם הדיגיטלי ולהפוך את רעיונותיהם לאמיתיים", אמר אסלן אפלמן, מנהל בכיר בבית מאטל, בהצהרה שנמסרה לתקשורת, והוסיף כי "ThingMaker מרחיב את גבולות המשחק היצירתי ומספק למשפחות אינספור דרכים להתאים אישית את הצעצועים שלהן ולתת ליצירתיות שלהן להשתולל".

ואכן, כמותג צעצועים ותיק, מפגינה מאטל חשיבה מתקדמת במיוחד כשמדובר על שילוב משחקים עם התקנים דיגיטליים. בנוסף ל-ThingMaker, החברה גם חשפה ב-Toy Fair מכשיר חדש בתחום המציאות המדומה העונה לשם View-Master, ואשר מופעל על-ידי ה-Google Cardboard.

המדפסת לא תהיה זמינה לרכישה למעשה עד שלהי הסתיו הקרוב, אך למתלהבים ניתנת כבר עכשיו האפשרות להזמין אותה דרך אמזון (Amazon).

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אימרקום

    שווה ! צעד קטן לאדם... דור הילדים של היום ייצור מהפכה בתחום הטכנולוגי, זה בדיוק קהל היעד שיש לכוון אליו.

אירועים קרובים