"המנמ"ר צריך לחשוב כמו בסטארט-אפ ולהטמיע Big Data ומובייל"

כך אמר עוזי נבון, מנכ''ל אורקל ישראל ● לדבריו, "נוצרת הזדמנות עבור המנמ''רים: להטמיע פתרונות חדשניים כחלק מהטרנספורמציה הדיגיטלית שארגונים נדרשים לערוך"

פורש מאורקל. עוזי נבון. צילום ארכיון: שלומי מזרחי

"למנמ"רים בכלל ובישראל בפרט יש הזדמנות פז לקדם את ההיבטים העסקיים בארגון ולהזריק חדשנות מבוססת IT. עליהם לחשוב כאילו הם עובדים בסטארט-אפ, להטמיע מערכות Big Data ולהנגיש מערכות פנימיות דרך אפליקציות ארגוניות בעולם המובייל". כך אמר עוזי נבון, מנכ"ל אורקל (Oracle) ישראל.

נבון, 51, היה אורח מערכת אנשים ומחשבים לפני ימים אחדים. הוא משמש, בנוסף לתפקיד מנכ"ל הסניף הישראלי של ענקית ה-IT, כחבר הנהלת החברה המורחבת באירופה. נבון עובד באורקל מאז הקמתה בישראל ב-1996, ושימש משך כמעט שני עשורים סמנכ"ל מכירות אגף טכנולוגיות.

"שדה הפעילות של המנמ"רים משתנה", אמר נבון. "המרכיב החשוב ביותר בפעולת מערך ה-IT שבראשותם הוא TTM, זמן ההגעה לשוק, של המוצרים והשירותים אותם הם מספקים ללקוחות הפנימיים והחיצוניים של הארגון שלהם. העסק דורש פתרונות מהירים, המפותחים באופן אג'ילי, והמנמ"ר נדרש להתאים את עצמו לאג'יליות של העסק. פה נוצרת הזדמנות עבור המנמ"רים: להטמיע פתרונות חדשניים, כחלק מהטרנספורמציה הדיגיטלית שארגונים נדרשים לערוך". לדבריו, "החשיבה של פעולת סטארט-אפ כוללת את היכולת לנסות, להיכשל – ולנסות שוב".

לשמור על הקיים – ולרוץ קדימה

"המטרה היא כפולה", אמר נבון, "שהמנמ"ר ישמור על הקיים – ובמקביל יוכל לרוץ קדימה. אורקל מסייעת למנמ"רים במשימה זו, עם MCS, פלטפורמה של שירותים ניידים לאפליקציות, הנמצאת בענן. הפלטפורמה מסייעת לפתח שירותים חדשים, באינטגרציה מלאה עם מערכות ה-IT הקיימות בארגון. על בסיסה ניתן לפתח גם עבור מכשירים מבוססי iOS וגם מבוססי אנדרואיד (Android). הנגשה של המערכות הפנימיות דרך המובייל עושה רק טוב לאנשי השירות והמכירות שבשטח. מדובר בזמני פיתוח מאוד קצרים – כיוון שיש להפנים: חלפו עברו להם הימים של כתיבת ספר פיתוח וספר אפיון".

דו קיום: וגר ישן עם חדש

השינוי, אמר נבון, "עובר גם על אורקל עצמה. מדובר על נושאת מטוסים, שמבינה בעצמה כי עליה להשתנות. זה עשור אנו חיים בדו-קיום של ישן וחדש יחדיו, של רישוי מסורתי ומודל ענן העובדים במשולב, של עבודה בתחנות הקצה המסורתיות – יחד עם פיתוח במובייל. כיוון שאנו יודעים לעבוד היטב בעולם ההיברידי הזה, אנו יודעים לעשות זאת גם עבור הלקוחות הארגוניים. המנמ"ר נדרש להעביר בזריזות נתונים ויישומים בין חצר הבית, הענן הפרטי והענן הציבורי, ושזה ייעשה לו בצורה שקופה".

מה לגבי המקום בו אורקל החלה, עולמות בסיסי הנתונים וה-ERP?
"ניהול משאבי הארגון זה עולם משתנה, ואורקל פועלת כיום בשדה גדול בהרבה מה-ERP לכשעצמו. אנו פועלים בעולם זה הן בצורה המסורתית, והן בענן. לגבי בסיסי נתונים, אנו מספקים פתרונות גם עבור בסיסי נתונים רלציוניים, גם עבור NoSQL וגם עבור Hadoop. שם המשחק הוא החיבור של עולם ה-Big Data לעולם התפעולי. בעבר היה מדובר על איי מידע מבודדים, אלא שמזה זמן לקוחות ארגוניים רוצים לשלב את אותם נתונים על גבי פלטפורמה ארגונית אחת, ואנו יודעים לעשות זאת.

במקביל, אנו ממשיכים לפעול חזק בתחום המכונות המהונדסות. זאת מגמה שתופסת תאוצה וערכנו כבר עשרות הטמעות בקרב ארגונים מכל סוגי התעשייה בארץ. מדובר בפתרונות המעניקים יציבות ל-IT ומניבים חיסכון".

כולם מדברים על ענן. מה אתכם?
"ארגונים נמצאים בתחילת המסע למחשוב ענן. אורקל משקיעה השקעות ענקיות בתחום, לטובת בנייה של עשרות דטה סנטרים ברחבי העולם. הדבר יקרין גם על העשייה שלנו מול הלקוחות בארץ".

לסיום, סכם את השנה החולפת ותאר מה תעשו השנה.
"אנו נמצאים באמצע השנה הפיסקלית 2016. שנת 2015 הייתה טובה, וחווינו צמיחה הן במכירות והן בהיקף כוח האדם בסניף הישראלי. נכנסנו חזק לתחומי המובייל, ה-Big Data והענן הציבורי של אורקל. אנו פועלים בקרב ארגונים רבים לחיבור מערכות פנימיות עם כאלו שבענן. בכל התחומים הללו נגדיל את היקף הפעילות שלנו ב-2016. תחום פעילות נוסף שנגדיל השנה הוא פנייה לגופים קטנים יותר, וכן לסטארט-אפים, עם היצע המוצרים החדש שלנו עבורם. כך, למשל, קרדורקס (Credorax), הפועלת בעולם הפינטק, הטמיעה את המוצרים שלנו עבור מערכות הליבה שלה. אנו פונים לשני הכיוונים, ארגוני האנטרפרייז המסורתיים – לצד SMB וסטארט-אפים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים