אפל מחזיקה צוות סודי לפיתוח קסדת מציאות מדומה

הצוות המיוחד מורכב ממאות אנשים מיומנים שהם תוצר של רכישות-חוץ מתוכננות היטב ● "העניין ממש מגניב ויש לו כמה יישומים מעניינים", אמר טים קוק, מנכ"ל החברה, על הטכנולוגיה

לאן שלא מצביעים. אילוסטרציה: BigStock

השמועות האחרונות מספרות כי בכדי להתחרות עם חברות כמו מיקרוסופט (Microsoft) ופייסבוק (Facebook) בתחום המציאות המדומה הלוהט, הקימה אפל (Apple) צוות סודי של אנשי מקצוע מתחומי המציאות המדומה והמציאות הרבודה. משימתו של הצוות – לפתח קסדה שתוכל להיכנס חזק לשוק ה-VR ההולך וגדל ואולי אפילו לכבוש אותו. הצוות המיוחד מורכב ממאות אנשים מיומנים שהם תוצר של רכישות-חוץ-מתוכננות-היטב, בכללם מומחים שאפל "צדה" מחברות נבחרות כמו סטארט-אפ המצלמות Lytro ואפילו ממיקרוסופט. "העניין ממש מגניב ויש לו כמה יישומים מעניינים", אמר טים קוק, מנכ"ל אפל, על הטכנולוגיה.

על-פי הפייננשל טיימס (Financial Times), המותג מקופרטינו רכש כעת גם את סטארט-אפ המציאות הרבודה Flyby Media, שצוותו שיתף פעולה עם גוגל (Google) בטכנולוגיית מיצוב 3D במסגרת פרויקט טנגו (Project Tango). הרכישה התבצעה בצמוד לכך שהחברה שכרה את שירותיו של מומחה המציאות המדומה דאג באומן, מי שיש המאמינים שמסוגל להאיץ את התקדמות החברה מקופרטינו בייצור לפלטפורמה.

אפשר לטעון שהמאמץ המתחדש, לכאורה, של החברה בהרחבת העיסוק שלה אל מעבר ל-iPhone ול-iPad שלה הוא בגלל הירידה במכירות של הטלפונים החכמים הפופולריים של אפל. אבל אם לדייק יותר, הגיוני שעניינה של הענקית בטכנולוגיה קשור בעיקר לרכישתה של Oculus Rift על-ידי פייסבוק עוד בשנת 2014 בעבור שני מליארד דולר. כך או כך, בחשיבה לעתיד, כבר כמה חודשים שאפל עובדת על דגמי-אב של קסדות מציאות מדומה משלה, אך הפרטים אינם ברורים עדיין. לדוגמה, עדיין אין מענה בנוגע לתהייה האם תהיה זו קסדה שתדרוש מכשיר אחר לצורך תפקודה, כמו ה-Google Cardboard או ה-Gear VR של סמסונג (Samsung), או קסדה עצמאית, הדומה ל-Oculus Rift ו-HTC Vive.

לצלול לתוך הטכנולוגיה

כדאי לזכור שזו לא הפעם הראשונה שהחברה שולחת את ידה אל סצנת המציאות המדומה. המנכ"ל המיתולוגי של אפל, סטיב ג'ובס, העז בזמנו לצלול לתוך הטכנולוגיה עוד באמצע שנת ה-2000, והעסיק צוות קטן של מומחים לפיתוח אב-טיפוס ולהגשת פטנטים שונים. עם זאת, תכניותיו של ג'ובס בנוגע למציאות המדומה לא צלחו, בעיקר משום שהטכנולוגיה נחשבה בוסרית מדי באותו הזמן.

נראה שהפעם קוק מעורב עמוק בדברים ויותר מנחוש לרומם את שאיפות המציאות המדומה של אפל מהקרקע. כראיה, אפל רכשה כבר בשנת 2013 את PrimeSense, חברה שהייתה לה יד בפיתוח Kinect, בקר המשחקים המופעל בתנועה, של מיקרוסופט. יתר על כן, החברה גם רכשה את החברה הגרמנית Metaio and Faceshift בשנת 2015, והחברה הזו מתמחה בטכנולוגיית מציאות רבודה, וידועה כמי שיצרה את טכנולוגיית לכידת התנועה המשמשת את האווטרים המאוירים שהשתתפו ב"מלחמת כוכבים: הכוח מתעורר".

"אפל קונה חברות טכנולוגיה קטנות יותר מעת לעת, ואנחנו בדרך כלל לא דנים על המטרה או התכניות שלנו", שב ודקלם דובר אפל את אותו נאום קבוע. היה צפוי שאפל תסרב לספק פרטים גדולים או קטנים על כוונותיה להתעמק בתחומים אחרים של תעשיית הטכנולוגיה, אבל לפי מה שמסמנות ההתפתחויות האחרונות, החברה בוחנת כיצד תוכל למקם את עצמה בעמדה חזקה על פלטפורמה אחרת, והמציאות המדומה בהחלט מעניינת אותה. גם אותנו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים