מה עשית בשביל מנמ"ר?

סטנד-אפיסט, שירה בציבור ודואט מלווה בחידון מרתק - היו רק חלק ממאמצי השיווק שעשו החברות שהשתתפו בכנס אילת-פטרה השני ● האתגר שהצבנו בפני הספקים: לספר בשלושה-ארבעה שקפים מה ייצא למנמ"ר אם יחליט לעבוד עימם, בבחינת What's in it for me ● סיכום מכנס שכבר הפך למסורת

כנס המנמ"רים והמנכ"לים אילת-פטרה השני, שהסתיים בסוף השבוע שעבר, עמד בסימן שתי שאלות מרכזיות: האחת – מה הספקים עשו ויעשו למען המנמ"רים שעובדים איתם, ובמילים אחרות, מה ייצא למנמ"ר אם יבחר בהם; השאלה השנייה, הבלתי נמנעת, הייתה האם יצאנו מהמיתון ואיך נערכים לבוקר שאחרי.

המרצים מטעם הספקיות הונחו על ידי מפיקי הכנס להתמקד ולענות בשקפים בודדים, שלושה-ארבעה, על השאלה הפשוטה של המנמ"ר: "מה עשית בשבילי עד היום ומה ייצא לי אם אעבוד איתך?". מרבית המרצים הרימו את הכפפה והשיבו לשאלה באופן יצירתי. זאת, כדי למשוך את תשומת ליבם של המנמ"רים, שגדשו את אולם המליאה במלון מג'יק פאלאס באילת.

שחר אפעל, סגן נשיא נס העולמית לפיתוח גלובלי ונשיא נספרו העולמית, פתח את הרצאתו בתפילה ואיחולי החלמה מהירה להחלמתו של דדי דבורסקי, מנהל NessPro ישראל, שנבצר ממנו להופיע בכנס בשל מחלתו. אפעל אמר, כי לנספרו יש ניסיון של 35 שנה והיא מייצגת יותר מ-40 חברות תוכנה מהעולם. באופן טבעי, גאוותו היא בעבודה עם חברות ישראליות, שנעזרות בכוח ובידע הנצבר בנספרו, בפתיחת שווקים בחו"ל. מיד אחריו עלה לבמה הסטנד-אפיסט רמי ורד, כדי להחדיר את המותג NessPro.

מתי צוויג – מנהלת שירותי תשתיות, GTS, ודורית ברונפלד – מנהלת מגזר ציבורי, שניהם מיבמ (IBM) ישראל, עוררו את המאזינים באולם בסדרת חידוני ידע משעשעים: כמה ליטרים של מים נדרשים לייצור פרוסת לחם, כמה ליטרים של מים נדרשים כדי לייצר מכנסי ג'ינס ועוד. המסר השיווקי למנמ"רים היה שורה של פתרונות ממעבדות יבמ בחיפה, שאנשיהן פיתחו אלגוריתמים המאפשרים לעקוב אחר צריכת המים באופן מקוון, פיתוח בעל משמעות בגלל משבר המים, שגם יכול לשמש מנמ"רים לניהול טוב יותר של חדרי המחשב שלהם.

אחד הנושאים המדוברים באולם המליאה ובמסדרונות המלון, היה המיזוג בין סאן (Sun) לאורקל (Oracle). אילן שפיגלמן, סמנכ"ל השיווק היצירתי של אורקל ישראל, סיפר על התפתחות אורקל מחברת מסדי נתונים לחברת תוכנה כוללת כיום. עד כה, בטרם המיזוג עם סאן, רכשה אורקל 56 חברות, וכעת הם מתמקדים בכלל לקוחות השוק ומציעים להם מערכות IT רבות מעל בסיסי הנתונים וה-ERP.

שלא במקרה, עלה אחריו דן טולדנו, מנכ"ל סאן ישראל. הוא ציין, כי מעבר למה שפורסם עד כה בנושא המיזוג, אסור לו להוסיף. טולדנו נקב בתאריך 16 בינואר 2010, כיעד בו יתברר סופית האם המיזוג ייצא לפועל. "מה ייצא למנמ"רים מעבודה עם סאן ואורקל", שאל טולדנו וענה: "כל ארכיטקט תוכנה יודע שהמיזוג הזה יכול לבנות פתרונות שלמים לארגון IT מהדיסק הפשוט ועד לרמה הגבוהה".

ה-"חורים השחורים" של המסמכים הלא מוגנים

גלעד סביון, מנכ"ל משותף בנגהקום, הציג בפני המנמ"רים את ה-"חורים השחורים" של המסמכים הלא מוגנים בארגון, הנוצרים בשל כפילויות וניתובים מקבילים של מסמכים בארגונים. לדבריו, החברה פיתחה שירות בו היא מתחברת למאגרי המידע של הארגון, סורקת בצורה אוטומטית את כל המסמכים ומפיקה למנמ"ר דו"ח על מיפוי כל המסמכים, אילו הרשאות יש להם ומצב ההגנות עליהם.

עמית דובר, סמנכ"ל פתרונות תוכנה, יעל תוכנה ומערכות, אמר כי בין השיקולים של מנמ"רים בעבודה עם חברות, מצויים היציבות והוותק שלהן. בנושא הזה, ציין, יש ליעל ערך מוסף רב, עם 40 שנות ותק בשוק, 450 עובדים, וארבע חברות-בת. דובר סקר את הפתרונות שיעל מספקת בעולמות ה-IT השונים, לרבות מיחשוב ענן, הפחתת סיכונים וציין גם את העשייה למען הקהילה.

מארק גרנות, סגן מנהל חטיבת המוצרים, מטריקס, דיבר בהרחבה על הקשר בין ההיבט העסקי בארגון לבין ה-IT, ומעטפת הפתרונות של חברת BMC, המוכרת למנמ"רים בזכות פתרונות השו"ב שלה, שנחשבים למובילים בעולם.

מוטי סדובסקי, מנהל שותפים עסקיים, סימנטק (Symantec) ישראל, ציין כי היא חברת התוכנה הרביעית בעולם, והמסר שלה למנמ"רים הוא ש-"אנו מטפלים במידע, שומרים עליו ומנהלים אותו בבטחה, כדי שלמנמ"רים תהיה תחושת ביטחון". סדובסקי ציין את אחת החוזקות של החברה: העבודה עם שותפים עסקיים ומפיצים, שבשנת 2009 מכרו יותר מ-600 חברות מוצרים של סימנטק.

ינון וטשר, מנהל לקוחות אסטרטגיים, נט-אפ (NetApp) ישראל, מוכר למשתתפי הכנסים כמי שמעביר מצגות לא שגרתיות, המבוססות בעיקר על מלל שנון ומרתק שלו. הוא עמד על הבמה ובמשך חמש דקות שחט פרות קדושות, בזו אחר זו, על היבטים שונים בעולם האחסון. אפילו את הפרה החולבת שסיפקה הרבה מאוד מזומנים לנט-אפ, פתרונות ה-Snapshot, שחט וטשר ללא פחד: "יש ליישום הזה פוטנציאל, אבל יש בו לא מעט סיכונים".

מאיר עמור, סמנכ"ל מכירות ב-CA ישראל, הקדיש חלק מהמצגת שלו לשירה בציבור עם מילות שירו של אריק לביא המנוח, "הסלע האדום", לצד הסבר היסטורי וגיאוגרפי על פטרה. CA, אמר עמור, ביצעה עסקות ב-4.5 מיליארד דולרים ב-100 מדינות בעולם, כולל הסניף הישראלי המעסיק 250 עובדים, כולל מרכז מו"פ, שמסב נחת וגאווה לעובדים. עמור אמר כי החברה גאה לציין, כי 70 ממוצריה נמצאים ב-70% מהארגונים. נפח הפעילות של שוק הוירטואליזציה, אמר, נאמד בכ-2.5 מיליארד דולרים, כאשר 60% מהמנמ"רים דווחו שהם עומדים לרכוש מוצרים שקשורים בתחום.

את מליאת אחר הצהריים פתח רענן ביבר, מנהל אזורי בדל (Dell), שאמר כי החברה ממוקדת בקווי מוצרים לשוק העסקי, וכל 100 חברות הפורצ'ן עושות עסקים עימם. "דל מספקת 140 אלף מערכות מדי יום בעולם", אמר ביבר, משמע מערכת אחת בכל שנייה. הסניף הישראלי יציין בקרוב 11 שנים לפעילותו, כאשר מרבית העובדים מלווים את הסניף מיום הקמתו.

עמית מי-דן, סמנכ"ל פתרונות עסקיים באופיסופט הרחיב את הדיבור על שוק ה-BI שצובר תאוצה בכל השוק הארגוני. הוא הציג פרויקטים בשוק הישראלי, דוגמת זה שנעשה ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הנעזרת בפתרונות BI לצמצום כמות ונזקי התאונות.

אריה רימיני, מנכ"ל טלדור, הציג את השיא במצגות קצרות. "ננצל את היומיים האלו כדי להכיר אתכם", אמר והסתפק כמעט רק בכך.

דני  רוזנפלד, סמנכ"ל מיחשוב וטכנולוגיות, גטר-טק, חזר על ההופעה שנתן בכנס קודם בבולגריה, והראה כיצד מחשבים ניידים קשיחים במיוחד, דוגמת אלו של פנסוניק, המיוצגת על ידיהם, עמידים בפני מים, וקשיחים מפני נפילות מגובה. עוד סקר רוזנפלד את קווי המוצרים של  החברה והסביר איך הם משרתים את המנמ"רים. את מליאת אחר הצהריים חתמו מצגות של א.מ.ת מיחשוב, צ'ק פוינט וכלנית-כרמון.

בערב ישבו המשתתפים לארוחה במסעדה ספרדית באילת. למחרת יצאו כולם לטיול בפטרה. עבור חלק מהם זו היתה הפעם השנייה באירוע והם הודו, כי נהנו לא פחות מהפעם הראשונה – הן מהמראות והן מהנטוורקינג הנפלא, שהוא אחד העוגנים המרכזיים בכל כנס שכזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים