דיוויד בואי לא היה רק זמר ויוצר מחונן – הוא גם חזה את העתיד הטכני

בעבור בואי, כך מתבהר כיום, התחום הטכנולוגי לא היה זר מעולם ● כבר מאמצע 1980, נהג להשתמש במקינטוש בכדי ליצור ליתוגרפיות ולכתוב את מילות שיריו ● הוא יצר את BowieNet, ותכנן לשדר הקלטה חיה עם מצלמת 360 מעלות של לוסנט

ראה את העתיד. דיוויד בואי. קרדיט: ויקיפדיה

הרחק בשנת 1999, פרסם המגזין Computerworld כתבה שהתיימרה להעיף מבט קדימה אל עבר העשור הבא, שהיה הראשון במילניום החדש. עשרים אנשי חזון התבקשו לחלוק עם הקוראים את מחשבותיהם אודות ההשפעה הצפויה של הטכנולוגיה על כל ההיבטים של חברה – מחיי היומיום, המשך בכלכלה וכלה באמנות. במקבץ המרואיינים נוכחו חלוצי אינטרנט ומנמ"רים ותיקים, בוגרי מכללה טריים, וכן אדם אחד שהשפעתו הורגשה על בני דורות רבים ובתחומי חיים רבים. היה זה המוזיקאי המופלא דיוויד בואי, שמת ביום א' האחרון בגיל 69.

כבר לפני 17 שנה שחרר בואי את הסינגל שלו "Telling Lies" בגרסת אינטרנט בלבד. הזמנים היו ימי האינטרנט בחיבור מודם עם חייגן, ובהתאמה נדרשו למעוניינים בשיר יותר מעשר דקות על-מנת להוריד אותו.

בעבור בואי, כך מתבהר כיום, התחום הטכנולוגי לא היה זר מעולם – אולי מפני שכך יאה למי שכונה במשך שנים "האיש שנפל מכוכב אחר", בהשראת שם סרט בהשתתפותו משנת 1976. כבר מאמצע 1980, נהג בואי להשתמש במחשב מקינטוש בכדי ליצור ליתוגרפיות ולכתוב את מילות שיריו. לפי דבריו של בואי בעבר, הוא הגיע אל האינטרנט בזכות בנו הצעיר, והתחבר בעקבותיו אל הרשת כבר בשנת 1993 לערך.

האיש שנפל מכוכב אחר

כשהיה בן 51, בשנת 1998, הרגיש בואי חיבור כה עז לאינטרנט עד שיצר את שירות האינטרנט BowieNet – פרויקט אישי שלו שהיה למעשה פורטל שבו ניהל הזמר המפורסם והנודע יומן אישי ואף נהג "לפטפט" מדי יום עם מעריציו. יש אומרים שבואי נהג גם להסתתר בחדרי צ'אט תחת מספר שמות משתמש, במיוחד כדי להתבונן בנעשה בעולם הקיברנטי שריתק אותו.

בהמשך דרכו של ה-BowieNet רצה בואי להוסיף דמויות avatars תלת-ממדיות בכדי לאפשר לחברים בשירות ליצור לעצמם אישיות מקוונת ובעלת נוכחות על המסך. באותו זמן פחות או יותר הוא גם תכנן לשדר הקלטה חיה עם מצלמת 360 מעלות של Lucent Technologies.

על כל אלו סיפר בואי בכתבה הנבואית למי שהיה אז כתב זוטר וכיום מתפקד כעורך בכיר ב-Computerworld, קים ס. נאש, שציטט את דברי המוזיקאי הענק שהתלהב מהעידן החדש ואמר: "אנחנו יכולים להכיר אחד את השני בדרכים חדשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים