אינטל נכנסת לעולם הרחפנים

החברה חשפה ב-CES רחפן עם מצלמה שמבוססת על טכנולוגיית RealSense, שמפותחת בחלקה בישראל ● הרחפן כולל תוכנה שמאפשרת להימנע ממכשולים בדרך

הרחפן שהציגה אינטל

אינטל (Intel) חשפה בתערוכת CES, שהסתיימה בסוף השבוע בלאס וגאס, רחפן של Yuneec – שותפה עסקית שלה. הרחפן מכיל מצלמת עומק תוצרת אינטל בטכנולוגיית RealSense, שמפותחת בחלקה בישראל. מדובר ברחפן הראשון שהענקית שותפה בפיתוחו והוא הוצג על ידי מנכ"ל החברה, בריאן קרזניץ'.

זהו רחפן חכם שמסוגל להימנע ממכשולים בזכות מצלמת RealSense R200 שמותקנת עליו. את הרחפן מייצרת Yuneec, שותפה עסקית של אינטל, ואת התוכנה המאפשרת את ההימנעות ממכשולים פיתחה היא בעצמה.

פול ז'או, מנהל שיווק בקבוצת RealSense של אינטל, אמר כי "דוגמה לחשיבות של היכולת להימנע ממכשולים היא כשרוכב אופניים מבקש לצלם את עצמו בעת הרכיבה. כשהוא מגיע לגשר, הוא מחליט האם לעבור מעליו או מתחתיו. רחפן קונבנציונלי שהיה עוקב אחריו היה פשוט מתנגש בגשר. הרחפן שלנו יכול לעקוב אחר מושא הצילום שלו 360 מעלות, כאשר המנשא, שמכיל מצלמה 4K, מפנה את המצלמה לעבר המשתמש בלי קשר לזווית הנטייה של הרחפן. מכיוון שיש לרחפן שישה מדחפים, הוא יכול להגיע לגובה רב מאוד".

מהי מפת הדרכים של אינטל בפיתוח הרחפנים?
"המטרה שלנו היא להראות לעולם שאנחנו יכולים לבנות רחפנים בכל הגדלים. אנחנו משתפים פעולה עם יצרני רחפנים נוספים. באחרונה הכרזנו על מצלמת ZR300 עם מד תאוצה. זוהי מצלמת עומק למרחקים ארוכים, שמספקת זווית רחבה במיוחד למעקב אחרי תנועה. היא תותקן בדורות הבאים של הרחפנים".

שימושים נוספים ב-RealSense

מעבר לרחפנים, יש לטכנולוגיית RealSense שימושים רבים נוספים. כך, החברה הציגה בביתן שלה ב-CES רובוט-מלצר שמחלק מים. כמו הרחפן, גם הוא מכיל את התוכנה להימנעות ממכשולים. עוד יישומים של הטכנולוגיה שהוצגו בתערוכה הם מיפוי וניווט בתוך בניינים, סריקה תלת ממדית של אנשים ועצמים ויצירת חוויות מציאות מדומה.

"הטכנולוגיה הזאת באה לידי ביטוי גם בגיימינג ובוועידות וידיאו, בהן היא מאפשרת לשנות את הרקע שמאחורי הדובר ולהחליף אותו ברקע וירטואלי – שדה, נמל תעופה חוף או סתם סביבה דמיונית", אמר ז'אן.

טל עין-גר, מהנדס ישראלי באינטל, שעובד כיום על פיתוח RealSense בסנטה ברברה, ציין כי "אנחנו ממשיכים לבנות את משפחת המצלמות המבוססות על הטכנולוגיה הזו. לכל מצלמה חדשה יש יכולות שמאפשרות לה להיכנס לסוג חדש של שווקים".

"אנחנו רוצים להגיע לעוד ועוד שווקים, חוץ מעולם המחשוב, שבו אנחנו חזקים", אמר. "אנחנו רוצים לעשות את המכונות חכמות יותר, בעלות הרבה חושים – כמו לאדם. בין אם מדובר במחשב או שולחן חכם, מראה או רחפן, רובוט או רכב. השאיפה שלנו היא ש-RealSense תספק לכל המכונות הללו חושים ושכל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים