דורון כהן, IIA: "מי שעושה שיימינג למבקרים – צריך לעשות לו שיימינג"

לדברי כהן, נשיא IIA ישראל, איגוד המבקרים הפנימיים, "מועצות המנהלים בארגונים נדרשות לתת למבקר הפנים בארגון את הגיבוי לטובת הפעילות אותה הוא עורך; עליו לחוש שהוא פועל באווירה אוהדת ומאפשרת"

דורון כהן, מנכ"ל Unlimited. צילום: קובי קנטור

"מעמד מבקר הפנים בארגון הוא דבר חשוב. אסור לתקוף את המבקר, שהוא סוג של שומר סף. יש להילחם מלחמת חורמה עד היסוד במי שתוקף את המתריעים בשער – מבקר הפנים בארגון, המשטרה והפרקליטות. מי שעושה שיימינג, מי שתוקף את המבקרים – צריך לעשות לו בעצמו שיימינג". כך אמר רו"ח דורון כהן, נשיא IIA ישראל, איגוד המבקרים הפנימיים.

רו"ח כהן, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר, דיבר בכנס השנתי של איגוד המבקרים הפנימיים בישראל, IIA ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') במרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה. את המליאה המרכזית בכנס הנחה רו"ח דורון רונן, סגן נשיא IIA ישראל.

לדברי כהן, "יש לעלות מדרגה במאבק בטוהר המידות בארגונים מכל המגזרים בישראל. העלאת ההילוך במאבק למען טוהר המידות במדינת ישראל, וקידום  תחומי ממשל תאגידי ומינהל תקין, יושגו על ידי חיזוק מעמד המבקר הפנימי בארגונים, על ידי העלאת הרמה המקצועית שלו, והעשרת הידע שלו במגוון תחומי הפעילות של הארגון שלו".

רו''ח דורון רונן, סגן נשיא IIA ישראל. צילום: קובי קנטור

רו"ח דורון רונן, סגן נשיא IIA ישראל. צילום: קובי קנטור

מועצות המנהלים בארגונים, ציין כהן, "נדרשות לתת למבקר הפנים בארגון את הגיבוי לטובת הפעילות אותה הוא עורך, יחד עם יצירת תשתית לשיתוף פעולה עם ועדת הביקורת בארגון. מבקר הפנים צריך לחוש שהוא פועל באווירה אוהדת ומאפשרת. יש להקצות למבקר את מירב המשאבים הנדרשים לפעילותו ולפעילות של אנשי צוותו".

על מבקר הפנים בארגון, אמר נשיא IIA, "להתמחות בהיבטים טכנולוגיים שונים, בשל מעבר ארגונים ליותר ויותר פעילות במרחב הדיגיטלי. על המבקר להעשיר עצמו בידע בכלל ההיבטים העסקיים והתפעוליים של הארגון". רו"ח כהן סיכם באומרו כי "מבקר הפנים נדרש לסייע לארגון לצמצם את הסיכונים אליהם הארגון נחשף, עליו לפעול במרחב העתידי, ולהוות את הגורם אשר צופה סיכונים פני עתיד. עליו להתעדכן ולהתחדש – בשיטות, בידע ובמיומנויות, על מנת להיות רלוונטי בארגונו. צריך לפתח כללי ממשל תאגידי, ולחזק את מעמד הביקורת הפנימית".

רו"ח רונן אמר כי "הכנס נערך תחת הכותר 'הביקורת באור הזרקורים'. המבקר הפנימי מוצף מידע רב, עליו לפעול בכמה חזיתות במקביל. הוא נדרש להיות מעודכן בלי הרף. הוא צריך להיות רלוונטי".

לדברי רו"ח רונן, "בעבר, הביקורת הפנימית הייתה ענף בתוך הפעילות של הביקורת הפיננסית. לאחר מכן היא עסקה בביקורת תפעולית והיום זו ביקורת ניהולית. כיום, הביקורת הפנימית היא כבר לא 'על הדרך', אלא היא מקצוע בפני עצמו".

הוא סיכם באומרו כי "על המבקר לעשות את עבודתו תוך שהוא צופה פני עתיד. עליו לחשוב ולחזות מה הם הסיכונים העתידיים שהארגון יכול להינזק מהם – ולפעול בהתאם".

רו"ח דורון רוזנבלום, סגן נשיא IIA ויו"ר משותף של ועדת הכנס, אמר כי "ארגון IIA העולמי מונה 190 אלף חברים, הפועלים בתחומים מקצועיים שונים של הביקורת הפנימית. בין השאר, הם פועלים לקביעת תקנים, המהווים שפה בינלאומית אחידה. תקנים אלה אומצו על ידי גופים בינלאומיים שונים, ביניהם האו"ם, OECD ואיגוד מבקרי המדינה בעולם".

רו''ח דורון רוזנבלום, סגן נשיא IIA ויו''ר משותף של ועדת הכנס. צילום: קובי קנטור

רו"ח דורון רוזנבלום, סגן נשיא IIA ויו"ר משותף של ועדת הכנס. צילום: קובי קנטור

לדברי רו"ח רוזנבלום, "IIA מציין השנה 75 שנים להיווסדו. בחודש יולי השנה ייערך כנס בינלאומי של האיגוד בניו יורק". הוא סיים בציינו את מגוון הפעילויות של הסניף הישראלי של IIA: כנסים, השתלמויות, הסמכות מקצועיות ושולחנות עגולים, ועריכת קורסים ייעודיים בביקורת פנימית לארגונים ממגזרים שונים, כגון בנקים, חברות ביטוח ועיריות.

המשך דיווח מהכנס – ביום א' הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים