מנכ"ל קוואלקום: "את מה שלמדנו מהסמארטפונים ניישם ברכבים"

סטיב מולנקוף הכריז על שבבי סנאפדרגון חדשים, שיתוף פעולה עם אאודי ומוצרי מחשוב לביש ואינטרנט של הדברים ● לדבריו, "ישראל היא מקור חדשנות למוצרים רבים של קוואלקום ובכללם הפיתוח הבולט כעת - שבבים לרחפנים"

סטיב מולנקוף, מנכ"ל קוואלקום

"את כל מה שלמדנו ב-10 השנים האחרונות בעולם הטלפונים החכמים ניישם בתחום הרכב המקושר", כך אמר סטיב מולנקוף, מנכ"ל קוואלקום (Qualcomm), במסיבת עיתונאים בתערוכת CES 2016, שמתקיימת בימים אלה בלאס וגאס.

בהתייחסו לישראל ציין כי היא "מקור החדשנות למוצרים רבים של קוואלקום ובכללם הפיתוח הבולט כעת – שבבים לרחפנים".

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים אילו טכנולוגיות ישראליות מוטמעות בשבבי קוואלקום אמר מולנקוף: "יש לנו נוכחות ארוכה בישראל, מאז הקמת המעבדה בחיפה, ורכשנו מספר חברות ישראליות. אני גם מציע לחברות סטארט-אפ ישראליות שרוצות לפרוץ לעולם להיות שותפות של קוואלקום ולמנף את האקו-סיסטם העצום שלה".

שני שבבי סנאפדרגון חדשים

בתחום הרכב הכריזה קוואלקום בתערוכה על שני שבבי סנאפדרגון חדשים – 820A ו-820Am – ועל שיתוף פעולה עם אאודי (Audi). השבבים החדשים הם בעלי ליבות של 64 ביט ואחת היכולות שיש בהם היא לקלוט אותות ממערכות ה-GPS של גלונס הרוסית, גלילאו האירופית וביידו (Baidu) הסינית. במערכת הרוסית התכונה כבר פעילה בעוד שבאירופית ובסינית עדיין לא.

בהדגמה שנערכה במסיבת העיתונאים נראה כי מדובר במעבד חזק מאוד, משום שהוא מאפשר, לדוגמה, לראות תצוגה תלת ממדית של האזור אליו נוסעים מכל זווית שרוצים. בנוסף, המערכת תומכת בשני מסכים במושב האחורי שיכולים לשמש, למשל, האחד לבידור (חשוב במיוחד כשנוסעים עם ילדים) והשני למידע על הדרך.

השבבים יכולים לזהות סימוני נתיבים מסוגים שונים ולהבין את התמרורים בעזרת לימוד מכונה או לימוד עמוק. הם מכילים קישוריות LTE במהירות של עד 600 מגה-ביט לשנייה וניתנים לעדכון מרחוק. לכן, כשיגיע הדור הסלולרי החמישי, המערכת תעודכן מבלי שיהיה צורך ללכת למתקין או למוסך.

סמארטפון, רחפנים ורובוטים

מוצר נוסף שעליו הכריזה קוואלקום אתמול (ג') בלאס וגאס הוא מכשיר ראשון מבוסס שבב סנאפדרגון 820, שמצפים לו זמן רב. מדובר בסמארטפון MAX Pro של יצרנית סינית בשם LeTV. זוהי החברה הגדולה ביותר בתחום האלקטרוניקה הבידורית בסין, והיא מייצרת מגוון מכשירים – מטלוויזיות אינטרנט ועד למכוניות חשמליות.

מעבד סנאפדרגון 820. מקור: קוואלקום

מעבד סנאפדרגון 820. מקור: קוואלקום

הטלפון החדש מכיל מערכת לזיהוי טביעות אצבעות באמצעות אולטרה סאונד. החידוש הוא שלא צריך להשאיר את הכפתור חשוף ואפשר למקם את מזהה טביעות האצבעות בכל מקום על המכשיר. ניתן להשתמש בו גם עם אצבע רטובה ואפילו משומנת. לדברי מולנקוף, 80 מכשירים כאלה נמצאים בפיתוח.

עוד הכריזה קוולאקום על כוונתה להביא את ביצועי סנאפדרגון לרחפנים ולרובוטים. כדי להצליח בתחום הרחפנים יש צורך להגיע לטכנולוגיה קטנה וקלה, שדומה מאוד לזו שנדרשת בשוק הטלפונים החכמים. קוואלקום, לדברי מולנקוף, מוכנה לכך.

המחשוב הלביש והאינטרנט של הדברים

התחומים האחרונים שאותם סקר מולנקוף היו המחשוב הלביש והאינטרנט של הדברים. קוואלקום הכריזה על מספר שבבים לאפליקציות עיר חכמה, לדוגמה שבב 9607 LTE, שמסוגל לשרוד 10 שנים באמצעות שתי סוללות AA. שבב אחר, CSR102X Bluetooth SOC, יכול להזרים אודיו באיכות HD לאוזניות או לרמקולים.

קוואלקום ציינה כי יותר מ-65 מכשירים לבישים מסחריים המבוססים על טכנולוגיה שלה כבר קיימים בשוק ו-50 נוספים נמצאים בדרך.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים ל-CES 2016

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים