איך החדשנות הטכנולוגית משפיעה על ביצועי הארגון?

המומחים והאנליסטים מתריעים שארגונים שלא יאמצו טכנולוגיות חדשות - יפסידו ● צביקה ישראלי, מנכ"ל מוביסק טכנולוגיות, מסביר מדוע החדשנות כדאית לארגון ואיך עושים זאת נכון ● חלק א'

צביקה ישראלי, מנכ"ל מוביסק טכנולוגיות

"ארגון שלא יאמץ טכנולוגיות חדשות ימצא את עצמו מאחור" – האמירה הזאת רווחת בקרב מומחים ואנליסטים.

במקביל, מנמ"רים יודעים שיש לכל ארגון קיבולת מקסימלית בכל הקשור ליכולת לאמץ ולהטמיע חדשנות טכנולוגית בזמן קצוב ומעבר לקיבולת זו, הן הופכות להיות חרב פיפיות שפוגעת בתפקודו של הארגון.

למה דווקא השקעה בטכנולוגיה?

כדי להבין את ההצהרות של אותם מומחים ואנליסטים, חשוב להבין קודם כל מדוע על הארגון להשקיע דווקא בטכנולוגיה.

הסיבה לכך היא שארגונים חייבים להתאים את עצמם להווה – לא רק במוצרים שלהם, אלא גם בדרך שבה הם מספקים שירותים ומידע ללקוחות ובדרך שבה הם מנהלים ומאבטחים את המידע.

בהווה שבו ההתבססות על צרכנות טכנולוגית הפכה להיות שגרה, הארגון חייב לספק שירותים דיגיטליים לצרכנים אלה, אחרת הוא מוותר על נתח שוק פוטנציאלי לטובת המתחרים.

במקביל, הארגונים צוברים לאורך השנים מידע עצום ותלות רבה במערכות המידע שלהם. הטכנולוגיה מאפשרת כיום עבודה סביב השעון, גם מחוץ למקום העבודה. העובדים נגישים מרחוק למידע ויישומים ארגוניים שבעבר היה אפשר להגיע אליהם רק ממחשבים שולחניים בארגונים עצמם. אופן עבודה זה מגדיל את הפרודוקטיביות של הארגון.

לאורך שנות קיומן של טכנולוגיות המחשוב היו פיתוחים מרהיבים רבים. השימוש במילה מהפכה הפך להיות שגור בפינו לעיתים קרובות, אולם לאורך השנים לא היו הרבה מהפכות אלא בעיקר קפיצות דרך טכנולוגיות, חלקן מדהימות אבל עדיין – קפיצות דרך בלבד.

המעבר ממעבד בודד למחשבים מרובי מעבדים ומרובי ליבות הוא דוגמה נהדרת למהלך המהווה קפיצת דרך טכנולוגית מרהיבה, של כמה שנים, אבל לא מהפכה של ממש.

ובכל זאת, מהפכה

לעומת זאת, כניסתם של הסמארטפונים והטאבלטים לחיינו הייתה מהפכה. ביחד עם שירותי הענן הציבוריים, המכשירים האלה שינו את אורח החיים ואופן הצריכה שלנו, ואפשרו לשתף מידע באופן דיגיטלי ולהנגיש אותו בכל זמן ומכל מקום.

למהפכה זו חייבת להיות השפעה על אופן הפעילות של הארגון – אחרת הוא, כמו האמרה שציטטתי בראשית המאמר, נשאר מאחור. אם במשך כ-40% מזמנם, הצרכנים מרותקים למסך הסמארטפון, הרי שהשירותים, המידע והמוצרים שהארגון מציע חייבים להיות נגישים להתקנים אלה, אחרת הוא מוותר על נתח שוק זה לטובת המתחרים. זאת, במקביל לצורך של הארגון לספק לעובדיו את היכולת לעבוד מכל מקום שבו הם נמצאים ובכל שעה.

אפילו ארגונים שאינם מספקים שירותים או מוצרים כלשהם ללקוחות הקצה, אלא לשותפים עסקיים, חייבים להתאים את עצמם מבחינה טכנולוגית לעידן הנוכחי. כך הם יוכלו לעבוד בצורה המותאמת ביותר עם הארגונים שמולם הם עובדים (B2B).

בחלק השני של המאמר, שיתפרסם מחר (ג'), אשתדל לענות על שאלות כגון: כמה טכנולוגיות על הארגון לאמץ? איך מתחילים את התהליך? ומהם הוורטיקלים הנפוצים?

הכותב הינו מנכ"ל מוביסק טכנולוגיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים