נורטל הגישה לבית המשפט בקשה להארכת צו ההגנה מפני נושים

חברת ציוד הטלפוניה מבקשת להאריך את הצו עד ל-1 במאי, בטענה כי היא מכינה תוכנית הבראה מעודכנת ● מהמסמכים שהגישה נורטל לבית המשפט עולה, כי יש לה חובות בסך 4.5 מיליארד דולרים

נורטל הגישה לבית המשפט בסוף השבוע בקשה להאריך את צו ההגנה שניתן לה מפני נושיה בארצות הברית ובקנדה עד ה-1 במאי, בטענה, כי היא מכינה בימים אלה תוכנית הבראה מעודכנת, שתאפשר לה להתמודד עם המשבר הכלכלי. הבקשה הוגשה לאחר שבית המשפט הסכים להאריך את הצו רק עד ה-28 בפברואר. נורטל טענה בעתירתה, כי התוכנית הכלכלית הנוכחית של החברה הייתה מצליחה לולא המשבר הכלכלי הפוקד את העולם בימים אלה.

החברה הגישה את הבקשה המקורית לפי סעיף 11 לחוק פשיטת הרגל האמריקני. אז טענה חברת התקשורת, כי היא זקוקה לשהות על מנת להתארגן ולשרוד את המשבר הנוכחי. בית המשפט נענה, כאמור, לבקשה – אולם בנורטל טוענים שהמועד שקבע אינו מספיק.

מהממסכים שהגישה נורטל לבית המשפט עולה, כי החברה צברה חובות ארוכי טווח של 4.5 מיליארד דולרים כנגד מזומנים ושווי ערך מזומנים, בין היתר בגין השקעות קצרות טווח שניתנות למימוש מהיר בסך של 2.4 מיליארד דולרים.

במסגרת תוכנית ההבראה, התכוונה הנהלת נורטל למכור עוד בספטמבר את חטיבת המטרו את'רנט, לאחר הערכות שלפיהן ניתן יהיה למכור אותה ביותר ממיליארד דולרים. עם זאת, בפנייתה לבית המשפט הודיעה נורטל, שהיא חזרה בה מתוכניותיה למכור את החטיבה, וכי זו תהיה חלק חשוב בתוכנית ההבראה שלה. חטיבה זו מרכזת את פעילות התקשורת האופטית של נורטל, והיא אף אחראית ל-14% מקצב הצמיחה של החברה.

לפני בקשתה להגנה, עמד השער הממוצע של המנייה של נורטל על 0.11 סנטים – כ-0.01% משערה במרץ 2000, למשל, שעמד על 1,100 דולרים. כך, למשל, שווייה של מניה של נורטל, שעמד במרץ 2000 על כמיליון דולרים, עומד עתה על 110 דולרים בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים