"ישראל הולכת ומאמצת את מחשוב הענן"

אחרי הרבה שנים בארצות הברית ומכירה של Cloud Sherpas, שהיה בין מקימיה, לאקסנצ'ר, חוזר היזם ערן גיל לשוק הישראלי ומשקיע ב-AllCloud ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא מספר על המהלך ואיך הוא רואה את תחום הענן בארץ ובעולם

ערן גיל

לפני כמה חודשים מכרת לאקסנצ'ר את Cloud Sherpas, חברה שהיית בין מקימיה ולא כל כך מוכרת בשוק הישראלי. ספר בבקשה על החברה.
"אני גר בארצות הברית 13 שנים. אחרי שסיימתי תואר שני החלטתי להקים את Cloud Sherpas עם שני שותפים. כפי שציינת, היא לא הייתה כל כך מוכרת בארץ כי היא כמעט שלא פעלה בשוק הישראלי.

הקמנו את החברה ב-2008, כשמחשוב הענן היה בחיתוליו. החברה גייסה 60 מיליון דולר והגיעה ליותר מ-1,000 עובדים ול-19 משרדים ברחבי העולם. היא השותפה הגדולה ביותר של גוגל (Google) בתחום, מספר אחת ב-ServiceNow ומחמש הגדולות בעולם ב-Salesforce. בנוסף, היא במקומות בולטים בדירוגים של חברות הייעוץ והמחקר.

בספטמבר האחרון מכרנו את החברה לאקסנצ'ר (Accenture). בשנה האחרונה כבר לא הייתי פעיל בחברה, אבל אחד ממחזיקי המניות הגדולים בה".

הכרזת השבוע על השקעה ב-AllCloud הישראלית, כחלק מסבב בסך כולל של 10 מיליון שקלים. מה הביא אותך לחזור להשקיע בישראל?
"כשמכרנו את Cloud Sherpas החלטתי שאני רוצה להתמקד יותר בפעילות של החברות הישראליות, בעיקר בתחומי הענן, האינטרנט של הדברים וכן הלאה. עוד בשנה שעברה יצרתי קשר עם AllCloud והבנתי שזאת אחת החברות הבולטות בישראל בתחומה. לכן, החלטתי להצטרף עם משפחת יסלזון לסבב השקעה בה".

איך אתה רואה את הענף בישראל, באופן כללי?
"מבחינת חברות ההיי-טק והסטארט-אפים, אנחנו מובילים בעולם בצורה מסיבית. אם מסתכלים על ההשפעה של ישראל בהשוואה לכל מקום אחר רואים שכמות הטכנולוגיה והחדשנות שיוצאת ממנה היא במימדים בלתי ניתנים לתיאור. זאת אחת הסיבות שאני מעוניין להיות פעיל בישראל יותר מאשר בארצות הברית. אני רוצה לעזור לחברות ישראליות להתפתח יותר בעולם".

היכן החברות הישראליות לעומת העולם בכל מה שנוגע לענן?
"הסטארט-אפים הישראליים כבר בענן בצורה די מסיבית, עוד מתחילתו של התחום, אלא שהחברות הבוגרות יותר פחות פעילות בתחום ולא נכנסו אליו יותר מדי חזק. כיום, כשאני עובד עם AllCloud ביותר אינטנסיביות, ברור לי שישראל תופסת גובה גם באימוץ הענן. החברות הישראליות הולכות ומאמצות אותו. אנחנו רואים את זה בחברות בכל הגדלים – מהקטנות ביותר ועד לגדולות ביותר.

בעולם – בשנה-שנתיים הראשונות של Cloud Sherpas פגשתי יותר מ-50 מנמ"רים של חברות בינוניות ומעלה, עם 1,000-2,000 עובדים ומעלה כל אחת. אז עוד לא ידעו אם הענן יתפוס. כיום, אין כמעט חברה או גוף ממשלתי בעולם שלא מתייחס ברצינות לענן, בשיא כובד הראש, ומטמיע אותו. אין הרבה חברות שלא משתמשות בענן".

כיצד אתה מסביר את הפער?
"הפער הולך ונסגר. אף על פי שישראל חדשנית ומאמצים תחומים חדשים מהר מאוד, חשובה לישראלים אבטחת המידע. בהתחלה לא היה ברור עד כמה הענן מאובטח, אולם כיום, הנתונים מראים שיש בענן הרבה יותר אבטחה מאשר אצל כל חברה בשרת מקומי משלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים