לקנות מניות דרך iPhone

הבנקאות הישירה תופסת תאוצה בימים אלה, על רקע התחרות הקשה בין הבנקים על הלקוחות ● בנק הפועלים יצא בפרויקט ניסיוני שיאפשר למשתמשי iPhone לבצע כמעט כל פעולה בנקאית בעזרת המכשיר שלהם ● שיחה עם טל שלסקי, מנהל האגף לפעילות ישירה בבנק, שאחראי למיזם החדש ולמיזמים מקוריים אחרים שמאתגרים את המתחרים

כניסתו של ה-iPhone לישראל צפויה להעיר משמעותית את שוק האינטרנט הסלולרי המקומי וכל הגורמים הפיננסיים שעוסקים בתחום, כבר נערכים לכך חודשים רבים. בנק הפועלים בחר ללכת צעד אחד קדימה, והודיע, כי צירף את ה-iPhone כחבר של כבוד בשירות פועלים בסלולר.

מי שאחראי למיזם הזה, כמו למיזמים רבים אחרים בתחום, הוא טל שלסקי – מנהל אגף בנקאות ישירה בבנק הפועלים. שלסקי משוכנע שה-iPhone ישנה לחלוטין את שוק האינטרנט הסלולרי ויציב אתגרים חדשים לבנקים בתחרות על הלקוחות. לדבריו, הוא מאוד שבע רצון מכך שהפועלים החליט להיות חלוץ גם בתחום הזה.

בנק הפועלים הוא אחד הראשונים להפוך את האינטרנט לאחד מערוצי התקשורת המרכזיים מול הלקוחות, וזאת מבלי לסגור סניפים או לבטל דרכי התקשרות אחרים. זו, כנראה, אחת הסיבות שבגינן זכה הבנק זו השנה החמישית ברציפות במקום הראשון בתחרות Webi של אנשים ומחשבים בקטגוריית הבנקאות המקוונת – הרבה לפני לאומי, דיסקונט ואחרים.

האגף שבראשו עומד שלסקי מהווה חלק מפעילות החטיבה הקמעונאית של הבנק, בראשותה של לילך אשר טופילסקי – המדווחת ישירות למנכ"ל. לדעתו, זוהי עוד הוכחה לכך שההחלטה של הבנק להסתער על האינטרנט ועל שאר הערוצים הישירים, היא החלטה אסטרטגית, שמאחוריה שיקולים עסקיים גרידא, שלדעתו הם מוצדקים ביותר. שלסקי עובד בבנק הפועלים כבר 17 שנה, ובשנתיים האחרונות הוא עומד בראש האגף. לפני כן מילא שורה של תפקידים באגפים אחרים של הבנק.

מה היקף הפעילות של האינטרנט בבנק הפועלים?

"יש לבנק כיום כ-800 אלף לקוחות פעילים באינטרנט. המדובר בלקוחות שנכנסים לחשבונם בממוצע פעמיים בשבוע, ומבצעים למעלה ממיליון שאילתות ביום. בפועלים באינטרנט מתבצעות מעל ל-70% מפעילויות המסחר בשוק ההון, ומעל 85% מכלל פעילות המסחר במעו"ף בבנק. מנתונים אלו ניתן להבין שנושא הבנקאות הישירה הוא חלק בלתי נפרד מפעילות בנק הפועלים, המאפשר ללקוחות להיות איתנו 24 שעות ביממה, ולקבל מאיתנו שירותים מכל מקום ובכל רגע.

בסקר שנערך באחרונה על ידי דה מרקר, שבדק את כל האתרים הפועלים בישראל, מוקמנו במקום השישי עם למעלה מ-150 אלף גולשים ביום שנכנסים לאתרים שלנו. זהו מספר משמעותי ביותר, שמחייב אותנו לתת את הכלים המתאימים, וכמובן – שירות ברמה גבוהה".

כמה פניות מתקבלות אליכם בטלפון?

"אנו מפעילים שני מוקדים, שמעסיקים כ-900 עובדים. המוקדים הללו מקבלים כשני מיליון שיחות בחודש. השיחות למוקד מתבצעות ברובן מהבית ובשעות בהן הסניפים סגורים".

כיצד מתייחסים הגולשים אל הערוצים הישירים?

"אנו משרתים כ-1.5 מיליון גולשים בחודש ומהווים מרכז לפעילות הפיננסית של כ-800 אלף לקוחות פעילים. באחרונה השקנו שירות תוכנה חדש, ראשון מסוגו בארץ, המסייע לגולשים פרטיים, משפחות ויחידים, לנהל את התקציב המשפחתי שלהם. זוהי מערכת לניהול תקציב המציגה בפני הגולש באופן קבוע את מאזן ההוצאות וההכנסות שלו, כולל פילוחים לפי סעיפים ודגשים שונים".

איך אתם מצליחים לשפר את השירות מבלי להגדיל את ההוצאות?

"אנחנו מחפשים כל הזמן דרכים חדשות שיסייעו לנו לענות על הדרישה הבלתי מתפשרת של הלקוחות לשירות מיידי ויעיל. לקוחות היום מצפים שבשיחה אחת תיפתר לו הבעיה. לקוחות גם לא אוהבים לחכות בתור, ובמיוחד בטלפון. זו אחת הסיבות שפיתחנו שירות חדש, שיוצר תור וירטואלי. כך, אם ההמתנה במוקד מתארכת, מופעלת מערכת אוטומטית שמנחה את הלקוח לנתק את השיחה, מבלי לאבד את מקומו בתור".

באחרונה פורסם בדה מרקר שאתם עומדים להחליף את כל התשתיות של האתר שלכם. זה נכון?

"הכתבה בדה מרקר היתה לא נכונה לחלוטין. הבנק לא שקל ולא החליט על החלפת התשתית החומרה ו/או התוכנה. יחד עם זאת, הבנק לומד מעת לעת את החידושים הקיימים בתחום ומקיים תהליכים לחשיבה על השפעת הקידום הטכנולוגי לטווח הקצר ולטווח הארוך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים