יבמ: ד"ר איה סופר ממעבדות החברה בחיפה מונתה לאחראית מו"פ בתחום אנליזות וניהול מידע

הפעילות שעליה אחראית סופר מתנהלת בשבע מעבדות של יבמ, הממוקמות בסין, הודו, יפן, ארצות הברית וישראל ● במעבדות הללו מועסקים לצורך פעילות זו כ-300 חוקרים ומדענים, בהם כ-90 במעבדת יבמ בחיפה, שבה שימשה סופר עד כה מנהלת תחום ניהול ושימוש מידע ● המינוי הוכרז בכנס של חטיבת המחקר העולמית של יבמ, שנערך בלאס-וגאס ● כן הוצגו בכנס שני פיתוחים חדשים של החוקרות הישראליות תמר דומני ושילה אופק

29/10/2009 10:14
ד"ר איה סופר, מנהלת תחום הניתוח האנליטי של Big Data והמיחשוב הקוגניטיבי במעבדות המחקר של יבמ

ד"ר איה סופר, ששימשה עד כה מנהלת תחום ניהול ושימוש מידע במעבדת המחקר של יבמ (IBM) בחיפה, מונתה לדירקטור ואחראית על המחקר והפיתוח בתחום אנליזות וניהול מידע בחטיבת המחקר העולמית של החברה. במסגרת תפקידה החדש, ריכזה והנחתה סופר את האירוע המרכזי לאנליסטים ועיתונאים בתחום זה, שנערך בכנס IOD (ר"ת Information On Demand) של חטיבת המחקר העולמית של יבמ, שנערך בלאס-וגאס. הפעילות שעליה אחראית סופר מתנהלת בשבע מעבדות של יבמ, הממוקמות בסין, הודו, יפן, ארצות הברית וישראל, וכוללת כ-300 חוקרים ומדענים. כ-90 מהם מועסקים במעבדת יבמ בחיפה.

לשם הצגת עבודות רלוונטיות בתחום, הובילה סופר את עשרות האנליסטים והעיתונאים שהשתתפו בכנס לסיור בתערוכת הפתרונות והחידושים של יבמ ושל שותפיה העסקיים, שהתקיימה במקביל אליו. במסגרת תעורכה זו הציגו תמר דומני ושילה אופק, חוקרות ממעבדות יבמ בחיפה, שני חידושים.

דומני, המשמשת כמובילת הפעילות בתחום פרטיות המידע, הציגה את פרויקט Magen (ר"ת Masking Gateway for Enterprises) – טכנולוגיה ייחודית למיסוך והגנה על מידע אישי וסודי. זו מונעת את הצגתו לעיניים בלתי מורשות, ללא צורך לגזור ולהתאים עותקים מצונזרים של המידע השלם המותאמים להרשאות הגישה של כל משתמש. הפרויקט מציע, לראשונה, פתרון אחיד לכל סוגי היישומים, בכל סביבת הפעלה ובכל פרוטוקול תקשורת. התוכנה עושה שימוש בטכנולוגיית קריאת טקסט אופטית (OCR) ברמת מסך התצוגה המופיע לעיני משתמש הקצה. היא "לוכדת" את המידע לפני שהוא מוצג על ידי המסך, מנתחת את תוכן המסך ומסתירה את הפרטים שבהם אין המשתמש המסוים רשאי לצפות. כך, ניתן לתמוך בשורה ארוכה של תסריטי פעילות עסקית המחייבת שיתוף מידע בין עובדים במסגרת הארגון או הצגתו למשתמשים חיצוניים דוגמת קבלני מיקור-חוץ. בכל אחד מהמקרים האלה, יש להבטיח את פרטיות הלקוחות ולמנוע כל דליפת נתונים. "מדובר בפתרון גנרי לחלוטין, שניתן ליישם אותו על כל סוג של נתונים, בכל יישום וברמות שונות של הרשאה למשתמש הסופי. אני מקווה שההתעניינות ביבמ תוביל לבסוף לפיתוח מוצר שישולב בסל ההצעות של החברה", אמרה דומני.

אופק, מנהלת קבוצת אחזור מידע במעבדת המחקר של יבמ בחיפה, הציגה את MAID (ר"ת Metadata analysis indexing and recovery), שירות לניתוח וחיפוש מושגים ומידע ארגוני. המערכת יודעת לקשר למידע העולה בחיפוש חלקי מידע רלוונטי נוסף, כמו: מי בארגון יצר או עדכן את המידע ואילו שימושים נעשו בו בעבר. בנוסף, במתחם הפתרונות הציגו חוקרים ממעבדת התוכנה של יבמ בירושלים פיתוחים שונים בתחום שיתוף המידע (InfoSphere).

אל הכנס בלאס-וגאס הגיעו גם מספר שותפים עסקיים של יבמ מתחום התוכנה, בהם נציגים של One1, אופיסופט ואמדוקס, שמשלבת את כלי התוכנה של יבמ בפתרונות שלה (OEM) ומוכרת אותם ללקוחותיה ברחבי העולם. את השותפים אירח בכנס ג'וני גולדברג, המנהל את פעילות השותפים העסקיים בתחום התוכנה ביבמ ישראל. לדבריו, יבמ מוכרת את מרבית מוצרי התוכנה שלה בחמשת התחומים העיקריים: טיבולי, רשיונל, לוטוס, וובספיר וניהול מידע, באמצעות מפיצים ראשיים ושותפים אחרים המתמחים בתחומים ספציפיים. אמיר שלו, מנהל פעילות הפצת התוכנה ב-One1, אמר, כי "ההשקעה העצומה של יבמ בהרחבת הפורטפוליו שלה מאפשרת לשותפיה העסקיים לענות על צרכים מגוונים של הלקוחות ולשלב מפתחי תוכנה עצמאיים (ISV) בשיווק בחוץ לארץ של מוצריהם שפותחו על גבי הפלטפורמה של יבמ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים