המועצה לשלום הילד: כל ילד שני בישראל נחשף לתכנים מיניים שליליים באינטרנט

לפי דו"ח "ילדים בישראל", מצבם של הילדים ובני הנוער בישראל לא מזהיר, בלשון המעטה, בעיקר בהשוואה למדינות ה-OECD שראשי המדינה אוהבים מאוד להשתוות אליהן

דור העתיד - יותר מדי מצוקות ופחות מדי מענים. צילום: BigStock

השנתון הסטטיסטי "ילדים בישראל" שהוגש הבוקר (ה') לנשיא, ראובן ריבלין, על ידי המועצה לשלום הילד, מעלה תמונה של חשיפה הולכת וגוברת של ילדים לאלימות ובריונות ברשת.

לפי הדו"ח, השימוש של בני הנוער בסמארטפון הולך ומתחזק, על חשבון המחשב, ול-83% מהילדים שבגילאי 8-15 יש כיום מכשיר חכם. רובם נושאים את המכשיר מגיל תשע, וכרבע מהילדים משתמשים בו יותר מחמש שעות ביום. מתוך אותן שעות, כמחצית מבני הנוער גולשים ברשת או משתמשים ברשתות חברתיות ארבע שעות ויותר ביום. כמחצית מבני הנוער בודקים מה חדש ברשת תוך 15 דקות מהרגע שהתעוררו בבוקר, וכרבע עושים זאת תוך שעה מרגע שהתעוררו.

כתוצאה מהשימוש הרב בסמארטפון, 43% מבני הנוער שבגילאי 12-17 עשו שיתוף, Like או הפיצו תמונה ברשת המכוונת נגד אדם אחר. יותר מרבע מהם העידו כי עשו זאת בחצי השנה האחרונה. כל ילד שני בישראל נחשף לתכנים מיניים שליליים באינטרנט, וכמעט רבע (23.9%) מבני הנוער נפגעו מפשיעה או בריונות ברשת. זאת, בעוד אחוז הבנות שדיווחו כי נפגעו מכך גבוה מזה של הבנים – בייחוד כשמדובר בהטרדה מינית. רבע מבני הנוער העידו כי קיבלו תמונה חושפנית של אדם שאותו הם מכירים בדואר האלקטרוני או בטלפון הנייד, ו-3% דיווחו כי הפיצו תמונה חושפנית של מכר.

הדו"ח שפורסם על ידי המועצה לשלום הילד חושף עוד, כי מצבם של הילדים ובני הנוער בישראל לא מזהיר, בלשון המעטה, גם בקריטריונים אחרים ורבים, בעיקר בהשוואה למדינות ה-OECD שראשי המדינה אוהבים מאוד להשתוות אליהן. למשל, כל ילד שלישי בישראל הוא עני, כל ילד שישי בישראל מוכר לשירותי הרווחה, כל ילד עשרים בישראל מדווח רשמית כקורבן התעללות במשפחה, ועוד.

ד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד, אמר בתגובה לממצאים, כי "ישראל דורכת במקום מבחינת מצב הילד, וכשדורכים במקום נותרים מאחור! לא הורדנו את שיעור הילדים העניים, לא העלינו את שיעור הזכאים לבגרות, לא צמצמנו פערים בין ילדים, לא הפחתנו את המספר העצום של תאונות של ילדים, לא צמצמנו את ההתעללות בילדים, אך גם לא חשפנו יותר מאשר קצה הקרחון של הבעיה". קדמן הוסיף, כי "יש יותר מדי מצוקות ופחות מדי מענים, בתחומי החינוך, הרווחה, הבריאות, אכיפת החוק וההגנה על ילדים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים