יאהו! השיקה שירות המאפשר לרכז חיפושים רבים לדף אינטרנט אחד
בענקית החיפוש טוענים כי השירות החדש יגרום למשתמשים במנוע החיפוש של החברה לעשות זאת ביתר יעילות ● אנליסטים מעריכים כי השירות לא יגרום למעבר של גולשים ליאהו! ממנועי חיפוש אחרים
ענקית החיפוש יאהו! השיקה את "משטח החיפוש" (Search Pad) – שירות חדש, המאפשר למי שעורך חיפושים באתרים רבים באינטרנט לרכז את הררי המידע הנצברים ואת מקורה של כל פיסת מידע על דף אחד, ואחר כך לערוך אותו בנוחות. השירות מזהה כאשר מישהו עושה חיפוש בנושא מסוים, מציע אוסף של ממצאים על הנושא ומרכז את כל זה בדף אחד. השקת השירות נובעת מן ההכרה של יאהו! שגולשי האינטרנט משתמשים במנועי חיפוש לא רק כדי למצוא קישור אחד לאתר מסוים, אלא כדי לערוך מחקר רוחב בנושא שעליו הם מחפשים מידע.
לארי קורנט, סגן נשיא האחראי על מנוע החיפוש של יאהו!, אמר "אנו מקווים שמי שמחפש מידע עם מנוע החיפוש של יאהו! יוכל לעשות זאת ביעילות עם השירות החדש. זה יגרום למחפשים להתרגל, ולחזור אליו לעתים קרובות יותר".
חברת יאהו! נמצאת כעת בתקופה של שינויים. החברה דחתה את הצעת הרכש של מיקרוסופט, ושיתוף הפעולה שלה עם גוגל נכשל. לאחר מכן מינתה יאהו! מנכ"לית חדשה – קארול בארץ.
אנליסטים מעריכים כי הסיכוי הטוב ביותר של החברה לכבוש עוד נתח שוק בעסקי החיפוש קשור לחוויית המשתמש. אחד מהם טען כי "כמו שזה נראה כרגע, אף אחד לא יעבור משימוש בגוגל, או בכל מנוע חיפוש אחר, רק בגלל משהו קטן שהוא אולי רלוונטי יותר. יאהו! חייבת להציע משהו שונה בחוויית השימוש, שיגרום לאנשים לחשוב שמנוע החיפוש שלהם הוא ייחודי". הם הוסיפו כי יאהו! זקוקה בדחיפות לאסטרטגיית צמיחה חדשה כדי להשתקם.
לגוגל יש שירות דומה, בשם Google Notebook, אך היא דווקא החליטה לעצור את פיתוחו לפני כחודש. השירות זמין למי שנרשם אליו, אולם גוגל לא מאפשרת מנויים חדשים. החברה גם הודיעה שלא תמשיך לפתח אותו ולא תוסיף לו תכונות חדשות.
תגובות
(0)