סטיב מילס, מנהל קבוצת התוכנה ביבמ: "התפוצצות המידע – האתגר הקריטי של ממשלות וארגונים"

מילס נשא דברים במליאת כנס IBM IOD 09, שנערך בלאס וגאס ● לדבריו, סקר שערכה יבמ מצא, כי 53% מהמנהלים אינם נהנים מגישה למידע הדרוש להם למילוי תפקידם, האגור בנקודות שונות לרוחב הארגון ● ד"ר אמבוג' גויאל, מנכ"ל שירותי אנליזה עסקית בקבוצת התוכנה של יבמ: "מידע הוא משאב אסטרטגי מרכזי - בדיוק כפי שכסף ועובדים הם נכסים קריטיים עבור הארגון"

27/10/2009 10:29

כ-6,000 לקוחות ושותפים עסקיים של יבמ (IBM), מ-65 מדינות ברחבי העולם, הגיעו למרכז הכנסים של מלון מנדליי ביי (Mandalay Bay) בלאס וגאס, לכנס השנתי של קבוצת התוכנה של הענק הכחול, IBM IOD 09, שמתמקד בתחום המידע על פי דרישה ובניהול המידע והשימוש בו כנכס אסטרטגי. הכנס כולל מאות  מסלולים והרצאות, שמכסים את תחומי הטיפול במידע: איסוף המידע, ארכובו, מיטובו, ניתוחו וניהולו לצורך הפקת תובנות וקבלת החלטות עסקיות אופטימליות.

את מליאת הכנס פתח ד"ר אמבוג' גויאל, מנכ"ל שירותי אנליזה עסקית בקבוצת התוכנה של יבמ. "מידע הוא משאב אסטרטגי מרכזי – בדיוק כפי שכסף ועובדים הם נכסים קריטיים עבור הארגון. עתה הגענו לשלב הבא בטיפול במידע, בו המיקוד עובר לאופטמיזצית המידע ואנליזה עסקית. אלה יוצרים עבור העסק את השינוי המיוחל ונותנים בידיו את היתרון התחרותי ששם אותו בעמדת הובלה". גויאל הדגיש בהרצאתו את חשיבות אמינות המידע. "לא מספיק לאסוף מידע, לאחסן ולנהל את מחזור חיי המידע, מבלי שנדע בוודאות, כי המידע שבידינו אמין". דוגמה שכיחה למידע לא אמין, לדבריו, היא עותקים רבים של אותו מסמך המנוהלים במקביל, מבלי שאנשי הארגון יידעו איזה מסמך הוא הרלוונטי והנכון ביותר. הוא סיפר, כי יבמ ממשיכה להרחיב את סל המוצרים שלה בתחום האנליזה העסקית, וכי בחמש השנים האחרונות השקיעה החברה 12 מיליארד דולרים בפיתוח עצמי וברכישת חברות בתחום.

במסיבת העיתונאים שנערכה לאחר מליאת הפתיחה, אמר סטיב מילס, סגן נשיא בכיר ומנהל קבוצת התוכנה ביבמ, כי החברה צופה עלייה בחשיבות כלי האנליזה העסקית בשוק העולמי. על פי ההערכות ביבמ, האתגר העיקרי הניצב כיום בפני ארגונים וממשלות נוגע להתמודדות עם כמויות הולכות וגדלות של מידע מובנה ובלתי מובנה, הנאספות ממקורות שונים בתוך הארגון ומחוץ לו. בסקר שערכה יבמ לאחרונה התברר, כי אחד מכל שלושה מנהלים מוצא עצמו לעתים קרובות נדרש לקבל החלטות עסקיות ללא מידע מספיק, ו-53% מהמנהלים אינם נהנים מגישה למידע הדרוש להם למילוי תפקידם, האגור בנקודות שונות לרוחב הארגון. שלא במפתיע, לדבריו, סקר נוסף של יבמ גילה, כי 83% ממנהלי טכנולוגיות המידע בארגונים מציבים את יישומי הבינה העסקית והאנליזה של נתונים בראש סולם העדיפויות שלהם. "סל המוצרים שלנו בתחום הבינה העסקית והכלים האנליטיים הולך ומתרחב במהירות – הן בזכות סדרת רכישות ענק והן באמצעות התפתחות אורגנית". עוד ציין מילס, כי רווחי יבמ בתחום התוכנה זינקו ברבעון האחרון ביותר מ- 20%, והיא מקווה להפיק השנה רווח נקי של 8 מיליארד דולרים ממכירות של קבוצת התוכנה בלבד. אחד הגורמים המרכזיים לזינוק הזה הוא המאמץ ההולך וגדל בתחום הכלים האנליטיים.

במסיבת העיתונאים הוכרזו שורה של כלים ושירותים חדשים, שמרחיבים את סל מוצרי יבמ בתחום האנליזה העסקית. "היכולות החדשות שיופקו בעזרת הכלים של יבמ יסייעו בניתוח ובאופטימיזציה של עסקים ושלתהליכים עסקיים, תוך שימוש במידע אמין, בדרך לקבלת החלטות עסקיות מהירות יותר, מדויקות יותר וחכמות יותר", אמר מילס.

סל המוצרים החדש של יבמ כולל כליי תוכנה אנליטיים חדשים לניתוח מכירות, ניהול כישורים וכוח אדם, וניתוח רכש. "היישומים מגיעים בתצורה מוגדרת מראש, המבטיחה יישום מהיר במיוחד, והם יסייעו לארגונים בשיפור ביצועיהם העסקיים. הם מציגים יכולות של הפקת דו"חות וניתוח נתונים בעזרת כלים שנבנו והוגדרו מראש – הכל על מנת להפיק תובנות מהירות יותר מהמידע הזמין בארגון, ולחסוך בהוצאות בהשוואה לכלים הנבנים על ידי הארגון עצמו".

בין המוצרים שהוכרזו בכנס ניתן לציין תוכנה חדשה לניתוח תוכן, שאמורה לסייע לעובדים לנתח מידע מובנה ובלתי מובנה, דוגמת דואר אלקטרוני ובלוגים. התוכנה אמורה לתמוך בהחלטות מהירות, המבוססות על תובנות הנשענות על חומרים מתוך הארגון ומחוץ לו. עוד הוצגה טכנולוגיה חדשה ומשופרת לעיבוד נתונים תוך כדי זרימת החומר המקורי, בזמן אמת. ה-Stream Computing אמורה לאפשר להפיק מידע מנתונים המועברים לאחסון במחסן נתונים, ולעבדם תוך כדי מהלך העבודה השוטפת. תוכנה חדשה נוספת אמורה לאפשר ניהול צומת מידע ראשי, ולפשט את הרחבת הטיפול בנתונים מעבר לקטגוריות שהוגדרו מראש, כפי שהן מוצעות במוצרים מסורתיים לניהול מידע. במקביל לכל אלה, חשפה יבמ גם מוצרים חדשים התומכים באסטרטגיית הארכיב החכם של החברה. "מוצרים אלה יאפשרו ללקוחות לנהל באופן יעיל מידע מובנה ובלתי מובנה. עסקים יכולים להפעיל כלים אנליטיים לניתוח המידע המאוחסן, ולגזור ממנו תכנים מרכזיים ככל שעולה הצורך להשתמש בתכנים האלה – ללא תלות במקום בו מאוחסן המידע בפועל", אמר מילס. בין המוצרים החדשים, ניתן למצוא אף כלי להערכת תוכן, InfoSphere Content Assessment, המבצע ניתוח מקיף של כמויות גדולות של נתונים ותכנים, על מנת לזהות תכנים בעלי ערך עסקי גבוה העלולים להימצא בסיכון, לשמר ולנהל אותם לאורך מחזור חייהם. התוכנה אמורה לאפשר איתור תכנים בלתי נחוצים, ולצמצם אפשרת עומס על מערכות האחסון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים