פריון הישראלית רוכשת את Undertone האמריקנית תמורת 180 מיליון דולר

חברת התוכנה מחולון חודרת לתחום הפרסום הדיגיטלי ומתרחבת לניו-יורק ● הנרכשת נוסדה לפני 13 שנים, אולם עד היום גייסה רק כ-40 מיליון דולר

ג'וזף מנדלבאום, מנכ"ל פריון

בדרך כלל, חברות היי-טק אמריקניות רוכשות חברות ישראליות, אבל בכל כלל יש יוצאים מן הכלל: חברת התוכנה פריון מחולון הודיעה על רכישת חברת הפרסום הדיגיטלי Undertone מניו-יורק. סכום העסקה עומד על 180 מיליון דולר.

מדובר בסכום שנחשב לגבוה, בין השאר משום שיש לנרכשת מכפיל רווח של פי תשעה בלבד. אולם, הרכישה עשויה לשפר את מעמדה של פריון, שנפגעה מהמשבר בענף סרגלי הכלים. בעקבות משבר זה, שווי השוק של החברה צנחה משלושה מיליארד שקלים ל-625 מיליון כיום. יצוין כי לפני יותר משנתיים רכשה פריון את חטיבת סרגלי הכלים של קונדואיט (Conduit), בעסקת מניות בלבד.

בעקבות הרכישה חודרת פריון, שבראשה עומד ג'וזף מנדלבאום, לתחום הפרסום הדיגיטלי ופותחות פעילות בניו-יורק. זאת ועוד, היא רוכשת חברה בסדר הגודל שלה מבחינה פיננסית, שכן שווי השוק של Undertone עומד כיום על 185 מיליון דולר, שערכם כ-720 מיליון שקלים.

העסקה תעלה את מספר העובדים של פריון ל-660, לאחר שתצרף אליה את 275 עובדי Undertone.

פריון תממן את העסקה באמצעות תשלום של 91 מיליון דולר במזומן בעת הרכישה, 16 מיליון בעוד שנה וחצי, עוד שלושה מיליון דולר במהלך השנה וחצי הקרובה, בתשלומים רבעוניים, ו-20 מיליון דולר נוספים ישולמו ב-2020. מאחר שפריון לוקחת על עצמה גם את החובות של Undertone, שמגיעים לכדי 50 מיליון דולר, מחיר העסקה הוא 180 מיליון.

החברה הנרכשת נוסדה לפני 13 שנים, אולם עד היום גייסה רק כ-40 מיליון דולר. משקיעות בה שתי קרנות אמריקניות – JMI ו-Orix. ההכנסות הרבעוניות שלה עמדו בתשעת החודשים הראשונים של השנה, לפי הרוכשת, על 104 מיליון דולר, ועל פי התחזית הן צפויות להסתכם השנה בסכום של בין 143 ל-145 מיליון. עוד מעלים הנתונים כי ה-EBIDTA של החברה הגיע בשלושת הרבעונים הראשונים של 2015 ל-14.6 מיליון דולר וצפוי להגיע עד סופה ל-21-23 מיליון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים