בן פסטרנק, אמן: "החברות המשבשות בעולם הפיננסי לא ייעלמו – אלא יתחזקו"

לדברי פסטרנק, מנכ''ל קבוצת אמן, "הסיבה להצלחת חברות אלו היא כי הן פועלות בפיתוח בעולם האג'ייל, אז הן מצליחות להנפיק מוצרים ושירותים בצורה מהירה, לרבות מענה זריז לרגולציות משתנות - בדרך זו הן נותנות ערך אמיתי ללקוח"

בן פסטרנק, מנכ''ל קבוצת אמן. צילום: ניב קנטור

"הבנקים נתפסים עדיין כבעלי מערכות IT ושירותים מסורתיים. גם חברות המפתחות טכנולוגיות עבורם לא יודעות שהפתרונות כבר קיימים. הדבר המרכזי הוא השגת המטרות העסקיות – הטכנולוגיה לכשעצמה לא מעניינת. אלא שהחברות המשבשות בעולם הפיננסי לא תיעלמנה – אלא תתחזקנה". כך אמר בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן.

פסטרנק דיבר בכנס FinTech2015. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם אירועים לאגו בראשון לציון. את הכנס הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי פסטרנק, "קיים שיבוש בעולם הפיננסי: כך, לדוגמה, וולס פארגו (Wells Fargo). זהו מוסד בן יותר מ-160 משנה. וולס פארגו היא חברת שירותים פיננסיים אמריקנית, רב-לאומית, עם פעולות ברחבי העולם. זה הבנק הגדול בארצות הברית על פי שווי השוק, והרביעי בגודלו בארצות הברית לפי שווי נכסים. אלא שנפל דבר: את כל אחד מהשירותים אותם מספק הבנק, ניתן לקבל באמצעות חברות אחרות".

"יש לנו בקבוצת אמן כמה אנליסטים שתפקידם לנתח מה קורה בעולם הפיננסי. הם הצביעו בפנינו כי כל השירותים הללו ניתנים להשגה בצורה מהירה יותר וזולה יותר מאשר בוולס פארגו, מה שמקשה עליו להתחרות, עם כל 7,500 עובדי הטכנולוגיה שלו".

Peer To Peer Loans – אחד האיומים המרכזיים לעולם בנקאות

הסיבה להצלחת החברות המשבשות בעולם הפיננסי, הסביר פסטרנק, "היא כי הן פועלות בפיתוח בעולם האג'ייל, אז הן מצליחות להנפיק מוצרים ושירותים בצורה מהירה, לרבות מענה זריז לרגולציות משתנות. בדרך זו הן נותנות ערך אמיתי ללקוח".

כך, הביא פסטרנק דוגמאות לשיבושים ולחברות משבשות. "בעולם ההלוואות", אמר, "אחד האיומים המרכזיים לעולם בנקאות הוא Peer To Peer Loans, הלוואות ישירות באמצעות זירה המחברת בין לווים למלווים, תוך שהיא משפרת את תנאי הלווים – אך הדבר לא משפיע על דירוג האשראי של הלקוח. כך, Lending Club היא הפלטפורמה החוץ-בנקאית, המלווה הגדולה ביותר בארצות הברית. אתר נוסף הוא zopa – להלוואות, או להלוות. כך, סקוור (Square), שבשנת 2014 עיבדה תשלומים בסך 30 מיליארד דולר עבור מיליוני סוחרים, ומרחיבה את מנעד השירותים שהיא מספקת. זו דוגמה לחדשנות".

עוד ציין פסטרנק את "PayPal.me, אשר שמה דגש על חוויית משתמש – בלי אפליקציה ובלי תהליך מסורבל". בעולם ההשקעות, אמר, "יש את Robinhood למסחר בורסאי בלא עמלות. eToro הישראלית פועלת ברשת החברתית בעולם הפיננסי. בעולם הביטוח יש את Goji. עוד חלופה לבנק המסורתי היא SIMPLE, הפועלת רק במובייל. ההצלחה שלהם הייתה כה גדולה, עד שבנק BBVA רכש אותם, כדי שבנקים אחרים לא ייהנו מהם".

"מצב חדש זה מהווה אתגר עבור הבנקים, חברות הפיננסים וחברות האשראי", סיכם פסטרנק. "עליהם להשקיע בשירותים אלה, לרכוש פתרונות ולשים דגש על חוויית המשתמש. חברות פיננסיות מסורתיות נדרשות להשקיע על מנת לשמור על הלקוח. צריך להטמיע פתרונות אלה, תוך דגש על חוויית הלקוחות. החברות המסורתיות בעולם הפיננסי נדרשות לנצל את ההזדמנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים