עסקת הענק יוצאת לדרך: 012-סמייל רכשה את השליטה בבזק תמורת 6.5 מיליארד שקלים

העסקה, שעדיין כפופה לאישורים רגולטורים, אמורה להסתיים בתוך כחצי שנה ● את המימון יספק שאול אלוביץ', בעל השליטה ב-012-סמייל, באמצעות שילוב של מזומנים, הלוואות ומניות ● בעקבות העסקה, אלוביץ' יאלץ למכור את אחזקותיו הפרטיות בחברת יס ואת פעילות הטלקום הקיימת של 012-סמייל

עכשיו זה רשמי: שאול אלוביץ', שהפסיד לאילן בן דב במרוץ לרכישת פרטנר, רכש הבוקר (א') את השליטה בבזק מידי איש העסקים חיים סבן תמורת 6.5 מיליארד שקלים. הרכישה התבצעה באמצעות 012-סמייל, אשר נמצאת בשליטתו של אלוביץ', ותחזיק מעתה ב-30.7% ממניות בזק. העסקה עדיין כפופה לקבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים מהממונה על ההגבלים העסקיים, משרד התקשורת ומשרד ראש הממשלה.

מימון העסקה צפוי להיעשות בשילוב של מזומנים, הלוואות ומניות. 012-סמייל הסכימה למכור את פעילות הטלקום הקיימת שלה על מנת לזכות באישור הממונה על ההגבלים וכדי לפנות כסף לעסקה. בנוסף, המימון אמור לכלול אשראי ממספר בנקים באמצעות הלוואות בסכום כולל של כשני מיליארד דולרים, וכן מימון נוסף בדרך של הזרמה מבעלי המניות או גורמי מימון חוץ בנקאיים. ב-012-סמייל העריכו, כי העסקה תיסגר בתוך כשישה חודשים -בכפוף לקבלת כל האישורים הרגולטוריים.

עד כה היה אלוביץ' שותף מיעוט בחברת הלוויין יס (yes), ולכאורה הוא היה אמור להרחיב באופן דרסטי את אחזקותיו בה בעקבות רכישת בזק. אולם, אלוביץ הסכים למכור את פעילות 012-סמייל גם כדי לא ליצור ריכוז של מעל 60% ממנויי האינטרנט בקבוצה אחת הנתונה לשליטתו – דבר שברור, כי הממונה על ההגבלים העסקיים לא יוכל לאשר. בנוסף, הוא יאלץ כעת למכור גם את אחזקותיו הפרטיות ביס, על מנת לעמוד בהנחיות הממונה על ההגבלים העסקיים.

לרכישת 012-סמייל ישנן שתי מועמדות טבעיות: הוט (HOT) ופרטנר, אשר שתיהן הביעו עניין להיכנס לתחומי הפעילות של החברה כספקיות אינטרנט וטלפוניה. גורמים בענף העריכו, כי העסקה מעידה על חוסנה של 012-סמייל, וכי גם אם תמכור את הפעילות הקיימת שלה, היא עדיין תישאר גורם מרכזי בשוק באמצעות האחזקה החדשה בבזק.

שר התקשורת, משה כחלון, אמר, כי "העסקה מעידה על האמון שרוחשים המשקיעים הישראלים לשוק התקשורת הישראלי, וכמובן על חוסנו וגודלו של השוק – במיוחד בשנה של משבר כלכלי עולמי עמוק. כשתגיע לשולחני ההודעה על סיכום הרכישה, משרד התקשורת יבחן את כל היבטיה כדי להגן על הצרכן הישראלי ועל החברות הפועלות בשוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים