אלי רייפמן מכלאו: "אני רואה את הטוב שבמצבי. כשאחזור אליכם, אחזור אדם טוב יותר"

תחת הכותרת "מסר אישי לתלמידים מאלי רייפמן", שלח מייסד אמבלייז הכלוא מכתב פילוסופי ומהורהר לחבריו, בו כתב, כי "עד היום הייתי בצד המרצה, מפזר מילים וביטחון עצמי כאילו ידעתי על מה אני מדבר... היום הקב"ה שם אותי, המרצה, בניסיון לעמוד מאחורי המילים היפות. היום אני התלמיד" ● יחד עם זאת, רייפמן לא הביע חרטה כלשהי ונמנע מלקחת אחריות על ההתנהלות שהובילה אותו למצבו

"אנשים יקרים, אני כותב לכם מסוויטה מלכותית עם נוף לים מתוך געגועים אמיתיים", כך פתח בציניות מהולה במרירות אלי רייפמן את מכתבו לחבריו. מייסד אמבלייז (Emblaze), השוהה במאסר בשל ביזיון בית המשפט, כתב לאנשים הקרובים לו, כי "גם עצי הדקל הנשקפים מהחלונות ההולנדיים שבחדרי, הנושקים לים טורקיז על חולות לבנים ביום שמש ובריזה קלה, לא משכיחים ממני את המפגשים בינינו שכה יקרים ללבי". רייפמן נכלא כיוון שלא ציית לצו בית המשפט, שהורה לו להעביר את מניות אמבלייז לעו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד וכונס הנכסים של החברה.

"כבר חמש שנים שאני מעביר שקפים זועקים וצועק שהאויב היחידי בחיינו הוא אנחנו", התייחס רייפמן להיותו מרצה מבוקש בתקשורת ובאקדמיה בנושאי חקר הקבלה ומנהל עסקים. "בזוויות שונות של מדע, קבלה ויהדות לשמה, האדם מטרתו להתגבר על עצמו ולא להיות 'קורבן' תמידי. קראנו לזה התנגדות וצמצום, התפשטות מהגשמי, עלייה בספירות, קדושה, חיבור בזעיר אנפין ושכינה, ועוד שמות כאלה ואחרים. בפשטות – נעצנו שיניים בתובנה המאחדת את כל אלה: להיות שמחים בייסורים", כתב רייפמן בנימה פילוסופית מהורהרת, שאולי רמזה במשהו על מצבו הנפשי בין כותלי הכלא.

רייפמן המשיך להתפייט, אך לא הביע חרטה כלשהי ונמנע מלקחת אחריות על ההתנהלות שהובילה אותו למצבו. בהמשך מכתבו מכלא גבעון כתב, כי על פי הקבלה, "על האדם להתעלות מעל יצרו האנושי הנמוך ולהיות על-אנושי. על אדם לשמוח כשנפטר אהוב קרוב, לא על כך שנפטר, אלא על כך שהיה, לשמוח כשמפטרים אותך, כי זו בוודאות דלת להזדמנות אדירה, אפילו שזה לא נראה ככה באותו הרגע והאגו זועק חמס… 'אני קורבן!'. לשמוח כשגוזרים עליך מאסר ושוללים לך את החופש לדברים הפשוטים ביותר כגון אור שמש… לשמוח בייסורין…לראות את הטוב שבכל דבר, בכל רע לכאורה". אלא, מסייג רייפמן, "קל להגיד. המילים עפות בקלילות ובנעימות מלוות בשקפים צבעוניים. קל להגיד. אך כשמאבדים ילד אהוב השמחה היא ממך והלאה. 'זה חזק מאיתנו', אנחנו טוענים. לא. זה לא. זה עניין של החלטה. זה עניין של צמיחה רוחנית".

"הייתי בצד המרצה עד היום", המשיך רייפמן, "מפזר מילים וביטחון עצמי כאילו ידעתי על מה אני מדבר… קל לדבר. היום אני בצידו השני של המתרס. היום הקב"ה שם אותי, המרצה, בניסיון לעמוד מאחורי המילים היפות. היום אני התלמיד". לקראת סוף מכתבו, הוסיף רייפמן, כי "אני אומר שלושה דברים בלבד מלבי אל לבכם: האחד – תזכרו את סופו של יוסף שגם הוא נזרק לכלא בעקבות 'אונס' של אשת פוטיפר. השני – אני רואה את הטוב שבמצבי – כשאחזור אליכם, ואני אחזור במהרה, אחזור אדם טוב יותר, מרצה טוב יותר, עם תובנות אמת ולא רק מילים יפות. השלישי – כשבאמת, אבל באמת מאמצים את דברי חז"ל, גם תא של שני מטרים על שני מטרים ללא חלונות, או אור שמש, הופך להיות משקיף על חוף קסום של חולות לבנים, מי טורקיז ודקלים הנושקים אל המים ביום מושלם של בריזה קלה… חייב לסיים לכתוב, כי בדיוק מגיע האנטריקוט מדיום ברוטב פטריות כמהין ויין :). תהיו חזקים, תודה על כל הודעות התמיכה והצעות העזרה מחממות הלב, אוהב אתכם יותר ממה שתוכלו לתאר,
אלי".

תגובות

(27)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רלי

    אני מאוד רוצה להאמין לאלי לעומת זה שכל הטייקונים קרסו למי תאמין

  2. אברהם

    לחושב שהוא מבין בקבלה, כך לימדו אותך לדבר ה"מקובלים הכשרים" כביכול?

  3. מישהו אחר שמבין קצת בקבלה

    או שהגורו שלכם הוא הנוכל (גם כלפי נושיו ובית המשפט וגם כלפיכם) ואתם המיעוט ההזוי הבטל בשישים שחיי בסרט !!! ועוד לא מבין את זה !!! !!! !!!

  4. אברהם

    לכל המסכנים שכביכול מבינים בקבלה, מה קרה, נגמרו הרמזורים ופחי האשפה בירושלים? תחזרו למקומות הטבעיים שלכם, לצידם של ערפאת ואחמדי ניג'אד. אוי לאיתן ארז שמצא בכם בני ברית להתעמר באלי רייפמן.

  5. אפרת

    לאחד שבכאילו מבין בקבלה האיש החוצפן עלי אדמות הקדוש ברוך הוא כבר יעשה את הסדר בנתיים תמשיך לחיות בסרטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטט

  6. מישהו אחר שמבין קצת בקבלה

    לאפרת המקובלת המדופלמת ושאר חבריך המגוחכים: כבר עדיף שתמשיכו עם התגובות הפתטיות שלכם להגנת הגורו שלכם שכונה ע"י שתי מערכות שיפוטיות שונות שקרן !!! מאשר תעשו עוד יותר צחוק מעצמכם ותדברו על מה שבאמת אין לכם שום התחלה של קצהו של מושג כמו תורת הקבלה ! ורק לידיעתכם בתור אחד שלומד שנים רבות קבלה ממקובלי אמת כשרים, מה שאתם לומדים אצל הגורו שלכם המתחזה ללמד "קבלה", ניקרא בקבלה המקורית רוחניות של טומאה ! ותו לא !!!

  7. אברהם

    לאחד שכביכול מבין בקבלה, אין מה להתווכח אתך על תורה וקבלה כי אתה לא באמת מבין בזה. אם היית מבין לא היית מנבל את פיך, תוקף נשים ומדבר שטויות בשם התורה והמצוות. אולי אתה זקוק להצדיק את אורח חייך כיהודי שכביכול שומר תורה ומצוות. אנחנו, היהודים החילוניים, לא מחפשים הצדקות ולא זקוקים לאישורך לגבי אורח חיינו. אנו לומדים קבלה מתוך אהבת היהדות המקורית, כפי שהייתה לפני שקילקלו אותה היהודים ה"דתיים" מסוגך. הדיבורים שלך כאן ובאתר של רייפמן רק מחזקים את אמונתנו בצדקת דבריו (בתחום הקבלה). באשר לבעיות הכלכליות שלו, אני לא שופט ולא מחליט אם פעל נגד או בעד החוק. אני מחזק אותו כי הוא אדם טוב שנקלע לבעיות כלכליות ונשפט באופן מוגזם על ידי מערכת חוק דורסנית ונקמנית. אפרופו תורה ומצוות, ככל שזכור לי גם שומרי מצוות נקלעים למשברים כאלה ואחרים ואפילו יושבים בכלא, בצדק או שלא בצדק.

  8. אפרת

    זה העניין שלך אההה אתה בטח חובש כיפה ובטוח וסמוך לזה שבגלל שאתה "ירא שמיים" וצדיק אז אתה הוא שמבין ואתה הוא שיודע הכל ואתה הוא זה שבעצם מבין אז זהו שלא אתה ממש לא בסרט של החיים שלנו !!! ועוד טיפ אחד קטן אם יש משהו שלא התנסת בו אז לפחות אל תעביר ביקורת לאנשים כמוך אין מקום אצל רייפמן !!! נ.ב - אם רק היית יודע לאן הולך הסכום הפעור שאנו משלמים בתמורה לכ"כ הרבה ידע מעמיק לא היית מדבר ככה חבל אתה מדבר לא בתוך מודעות ואתה סתם עושה לעצמך עוול {אם אתה כ"כ מאמין} אתה לצערי חי בעולם שנקרא עולם השקר אתה שכל אחד התעסק בעיניינו !! תזכה למצוות

  9. אחד שמבין בקבלה

    לאפרת המלומדת : לידיעתך, מה שרשמתי למעלה זה לא מתוך "טרגדיית הפשט" כדברייך, אלא מספר הזוהר שהוא המקור לכל חוכמת הקבלה, להבדיל מהסיפורים שמספרים לך בשם ה"קבלה" המשוכתבת ע"י שרלטנים של היום שרוצים להצדיק את אורח חייהם ותלמידיהם, ולכן קוראים לפשט התורה טרגדיה, אך הם הטרגדיה היחידה ! ופה בדיוק מתחילה הבעיה והטרגדיה של לימוד כביכול קבלה מאדם שלא ירא שמיים, השומר את כל המצוות, ובקי בכל חלקי פרד"ס התורה, שהקבלה היא רק חלק מתוכה. ולכן לעולם לא יכולה להגיד דברים הסותרים את פשט התורה, אלא רק מסבירה את הטעם הרוחני של כל פרט ופרט של פשט התורה. וזו אמת התורה והקבלה היחידה, ואת האמת יש לומר בעוז גם אם זה לא נשמע מנומס. רק את השקר צריך לומר תמיד בנימוס, כדי שיהיה אפשר למכור אותו להמונים בכסף מלא ביתר קלות.

  10. אברהם

    לאחד שכביכול מבין בקבלה, אתה בהחלט מגלה התקדמות. אם הפסקת לנבל את הפה זו התקדמות גדולה בשביל אדם ברמתך השפלה.

  11. אפרת

    לאחד שמבין בקבלה : התלמידים של רייפמן בהחלט יסכימו איתו : מה שאתה רשמת לעיל זה "טרגדיית הפשט" שפוטו כמשמעו כול מי שמרשה לעצמו להגיב אז לפחות שיעשה את זה בצורה מנומסת !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  12. אחד שמבין בקבלה

    בס"ד לכל החסידים השוטים של רייפמן וה"תלמידים המבנים", הנה דוגמא ללימוד קבלה המקורית, מתוך ספר הזוהר פרשת נח סעיף סא ע"א: " 'וירא אלוהים את הארץ והנה נשחתה'. אמר רבי חיא: בוא וראה, כאשר אנשים זכאים ושומרים מצוות התורה, אז הארץ מתחזקת וכל שמחות נמצאות בה. מה הטעם ? לפי שהשכינה שורה על הארץ, ואז כל העליונים ותחתונים בשמחה. וכאשר אנשים משחיתים דרכיהם ולא שומרים מצוות התורה וחוטאים לפני ריבונם, אז כביכול דוחים את השכינה מהעולם, ונשארת הארץ נשחתת, שהרי השכינה נדחית ולא שורה עליה, ואז נשחתת. ומה הטעם שנשחתת, משום ששורה עליה רוח אחרת של סיטרא אחרא המשחיתה את העולם." כך שהמצאות כגון: "צמצום והתנגדות" כתחליף לשמירת המצוות שהם הצמצום והתנגדות היחידים על פי הקבלה, הם המצאת "קבלה" חדשה ע"י מחטיאי הרבים כדי להצדיק את אורח חייהם שבסוף מגיעים לייסורין מיותרים ואובדן כספם, שרק מרבה את הס"א על הארץ ומשחיתה את העולם כפי שאומר ספר הזוהר, שהוא המקור האוטנטי היחיד לתורת הקבלה המקורית ! צאו ולמדו קבלה מהמקור וממקובלי אמת שומרי התורה והמצוות.

  13. שמחה

    אבוי לאותו "אחד שמבין בקבלה" ולא מבין איך להיות בן-אדם ואבוי לאותה שנקראת "נעמה" ומחללת את שמה בפרהסיה. זעקי ארץ אלימה על בנייך מחריבייך. מזלינו שתלמידי אלי, נשארו "אחד". לא ניתן לרשעות להפריד ביננו. נשמור על אחדות, קבלה וסובלנות עד הנצח.

  14. ורד

    אלי יקר, אני כל כך כל כך גאה בך. אכן מההתנהלות שלך בכל המצב הזה אנו לומדים יותר מאי פעם את אותם העקרונות שכל כך היטבתה ללמד בשעורים בכשרונך הרב. אלו לא "פיוטים", זאת דבקות נדירה ומעוררת השראה באמת. אני יודעת שהמצב יתהפך בקרוב, כי לך מגיע וגם תבוא כל העזרה מלמעלה, כי אתה באמת אור גדול. תודה על כל מה שעשיתה ושאתה עדיין עושה למען עם ישראל באהבה גדולה, ורד

  15. דבי

    יש משהו מגמתי מקצועי ברוע ובנבערות המשתקפת בתגובות כגון אלו המתקבלות בטוקבקים ולכן ,אין מה לנסות להסביר למי שלא היה בשיעורים של אלי מה מהות המסרים שלו או הנתינה שלו לזולת. בהחלט זר ונבער לא יבין זאת. אנשים אלו ניזונים משיפוטיות התנשאות והמון סיטרא אחרא ואל לנו להכנס לאנרגיות שלהם. כולנו אלפי בוגרי הקורסים שאלי מעביר שנים יודעים מיהו וגם נמשיך בבוא העת להגיע לשיעוריו וזה אומר הכל! אנחנו אוהבים את אלי , את כל שעשה עבורינו ונמשיך לאהוב אותו למרות כל הנאמר עליו בבורות רבה ולכן גם נסלח להם מראש .!!

  16. רננה

    אלי רייפמן - מרצה בחסד עליון. מרתק ומדהים רק אדם מיוחד כמוהו יכול לרתק 1000 איש בהרצאה. מאיפה יש כל כך הרבה רוע בעולם הזה .... הלוואי שתחזור במהרה לשעורים המדהימים.

  17. אינה

    אדון יוסי הטוני הנכבד 1. להזכירך: השטיקה היא זהב 2. למה לך לקרוא דואר שלא מופנה אליך ? לא לימדו אותך שלקרוא דואר שלא שלך ... 3. אם המכתב לא מופנה אליך, איך תבין אותו ? המכתב הוא תוצאה של תהליך שאינך שותף לו. 4. למה לך לעשות צחוק מעצמך בנסיון להבין (ולפרש !) מה שלא מיעוד לך ? 5. אתה מרגיש יותר טוב אחרי שכתבת את דבריך ? אינה

  18. שלומית

    כל התגובות של אלו שכותבים נגד מר רייפמן מלאות בכל כך הרבה שינאה והכפשות שזה מדהים. אני יכולה להבין מאיפה זה בא.יש יותר מדי שחיתות במדינה ומבחינתנו כל העשירים נמצאים באותה סירה. ברור לגמרי שזה לא כך ויש גם אנשים טובים בין העשירים.הרבה מהם תורמים בשקט ובצנעה. אין לי בכלל ספק שמי שמכיר את האיש לא יכתוב עליו שום דבר רע. אין לו שום דבר משותף עם כל בעלי ההון הנהנתנים שלא רואים אף אחד ממטר והאלוהים שלהם זה הכסף. אלי רייפמן במשך שנים מתנדב ותורם בשקט ובצניעות.הוא בפירוש דורש לא לפרסם את פעולותיו. מלמד מבוגרים ובני נוער.תורם כספים לנזקקים ולמוסדות חינוך.הכל בהתנדבות מתוך הרגשת שליחות קדושה. האדם - כל אדם- הוא בחזקת זכאי עד שתוכח אשמתו..חכו עם כל התגובות השליליות לפחות עד שיסתיים ההליך המישפטי. האם זה לא מה שהייתם מבקשים אם הייתם באותו מצב?

  19. אפרת

    נעמה יפת הנפש : אני מאוד מקווה שתראי את תגובתי בהמשך לתגובתך בנושא, אם אבדוק טוב בטוח אמצא שאת לא נכללת מבין תלמידיו של רייפמן היקר. אני במקומך לא הייתי שופטת את אלי בצורה כ"כ נוקבת וחד משמעית כמו שטיקבקת לעיל. בכל אופן רק לידע כללי שכנאה אין לך - " צדיק נופל 7 פעמים וקם ורשע נופל פעם ואין דרך חזרה" אני במוקמך הייתי נזהרת ---- את יודעת זה חוקי טבע הגלגל תמיד מתהפך!!! ותבדקי את עצמך בתור "אזרחית" למדינת ישראל - כמוך יש לנו הרבה במדינה הזאת!!!!!!!!!!! אפרת

  20. אברהם

    לאחד שכביכול מבין בקבלה, אם באמת היית מבין בקבלה ואם באמת היית שומר מצוות לא היית מתנסח כך ולא היית מנבל את פיך. אתה, ככל הנראה, עוד אחד מהדתיים האלה שחושבים שאם לש הם כיפה על הראש אז היא מסתירה מהקב"ה את הנפש המעוותת שלהם.

  21. דנה

    כמה עצוב לשמוע את הביקורות הקשות על אלי ועל נאמניו. זכרו כי בית המקדש השני נחרב בגלל שנאת חינם. גם אם לא מסכימים עם הנאמר למה להתנפל? להעליב? להתקיף מה שאלי כתב בעיקר מיועד לתלמידיו ולאנשים המכירים אותו ודואגים לו. הכנות הרגישות וההומור מעידות על גדלות נפש ואחריות. כולנו טועים. כולנו משלמים על טעויות. אנא גלו חמלה. אף אחד מאיתנו לא היה מסוגר בתא 2 על 2 גם לנו זה יכול לקרות ,בנסיבות אחרות אמנם ,אבל אנחנו לא חסינים לטעויות. בעיתונות מציגים בעיקר את האקשן ולא את האמת כולה. רחלי יקרה אני רואה תגובותיך כמעודדות וחשובות. "מָוֶת וְחַיִּים, בְּיַד-לָשׁוֹן; וְאֹהֲבֶיהָ, יֹאכַל פִּרְיָהּ." (משלי י"ח, כ"א)"

  22. אחד שמבין בקבלה

    לרחלי " "התלמידה הנבונה" " במרכאות כפולות ומכופלות, אין גבול לפתטיות שלך, של הגורו שלך, ושל שאר חסידיו השוטים ? מה, כל המלווים שלו (נגיד למעט שלי נרקיס) גנבים ? השתן שעטוף באריזה של לימוד כביכול "קבלה" עלה לכם עד כדי כך לראש ? מתי תבינו שהוא עושה לכם את אותו "הבית ספר" שהוא מנסה לעשות לרשויות החוק ונושיו שנשארו ללא - הרבה כסף, רק שהם כבר הבינו את זה מזמן, מה שאתם עדיין חושבים שלמדתם אצלו קבלה. איפה שמעת "תלמידה נבונה" לאורך כל ההיסטוריה של היהדות דרך כל המקובלים הקדושים של ימינו עד רבי שמעון בר יוחאי, שלומדים קבלה מאדם שלא שומר מצוות, די ג'י בדיסקוטק ? השם ישמור ויצילנו מעיוותים כאלה, ומטיפשים כמוך שמכרו להם בשם הקבלה שהם "תלמידים נבונים" !

  23. אברהם

    נעמה היקרה, רייפמן "יושב ומיילל ומתבכיין" כלשונך היות ונפל בידיים של רשעים שיודעים לנצל את החוק לטובתם ואשר רוצים לעשות קופה גדולה מהצרות שלו. ככל הנראה רייפמן ישאר בלי כלום, בעלי החוב יקבלו חלק זעום מהחוב, את המניות יקנו אנשים שכל רצונם הוא לפרק את החברה ולהשתלט על קופת המזומנים שלה ואילו הכונס ישאיר בידיו קופה נחמדה בסך של מספר מיליוני שקלים. אם זו לא סיבה להתבכיין אז מה כן?

  24. ים

    ושוב אנחנו נתקלים בכל יפי הנפש המלעיזים שיודעים איך לשפוט ולבקר את כל העולם ותמיד לתת מילים "חמות". אם לא שמת לב, נעמה הנכבדת, המכתב לא היה מיועד אליך. המכתב מיועד ל"אנשים היקרים" האנשים הקרובים לו ואת ודאי לא נמנית עליהן. אותנו דוקא מאד מעניינות ה"הארות" שאלי מגיע אליהן בין סורגי הכלא. ואם כבר דיברת על לעבור על דיברות בסיסיות, אז את הרי עוברת על אחת חמורה לא פחות: "לא תשפוט אדם עד שתגיע למקומו". שמעת על הדיבר הזה, נעמה? זה משהו חדש שהומצא בתקופה האחרונה. אולי קחי את זה לתשומת ליבך ואולי אז לא תיראי פתטית בעצמך...

  25. רחלי

    אלי היקר! אנחנו סופרים את הימים והשעות, שתחזור ללמד אותנו קבלה מעשית. אנחנו מתגעגעים אליך ולשעוריך. זרים לא יבינו זאת!! בשבילנו אתה איש טוב!!! זרים לא יבינו זאת!!! אתה לא דומה כלל וכלל לאותם אנשים העושים עוול לאחרים! ואם אתה בבחינת "הגונב מגנב פטור - אשרינו!!! תלמידה נבונה.

  26. נעמה

    אדון רייפמן היקר, עד עכשיו היו לך חיים לא רעים בכלל. ראית הרבה נוף, ואפילו ההורים שלך ראו נוף מקסים מהסלון האנגלי שלהם, או כשנסעו במכונית היוקרה שקנית להם מהכספים שלקחת ממשקיעים שהאמינו בך. במקום לרחם על עצמך, שזה בדיוק מה שאתה עושה במכתב שלך - פשוט קח אחריות! נכון, בצע כסף גרם לך לעיוורון מוחלט, שבגללו אתה גם מוסיף חטא על פשע ועובר עוד כמה עבירות על כמה דיברות הכי בסיסיות... חוץ מעבירות על חוקי מדינת ישראל. ובשפתך שלך - לא השכלת "להתעלות מעל יצרך האנושי הנמוך "... תגיד, מה אתה יושב ומיילל ומתבכיין, את מי מעניינות ה"הארות" שאתה מגיע אליהן בין סורגי הכלא שאתה יושב בו בגלל שאינך מקיים את חוקי המדינה, ואינך לוקח אחריות להשיב את הכספים שלקחת מגורמים שהאמינו בך ובזבזת אותם על רהיטים ומכוניות ומתנות... צא מעצמך לכמה שניות, הבט על עצמך ממעוף הציפור - ותראה כמה אתה פתטי!

אירועים קרובים