מיזם מכונית חשמלית מסתורי מחפש מקום למפעל במיליארד דולר

שוק רכבי היוקרה החשמליים אולי מצומצם, אבל הוא כנראה מכניס מספיק כדי לזכות בעוד טלטלה ● הפעם מדובר בפרויקט סודי הטוען כי בכוונתו להמציא מחדש את האופן שבו אנשים מתקשרים עם הרכבים שלהם

רק שלא תהיה הפסקת חשמל. צילום: BigStock

הסטארט-אפ המכונה Faraday Future עסוק בימים אלה בחיפוש אחר מקום לבנות בו את המכוניות שלו, ולטענת היזמים מדובר במפעל בו יושקעו כמיליארד דולר. ארבע מדינות בארצות הברית מתחרות ביניהן על הזכות להקים את המפעל בשטחן, והחברה מבטיחה הודעה בדבר המיקום הנבחר בתוך מספר שבועות.

במטה החברה, הממוקם בינתיים במשרד לא מתבלט בדרום לוס אנג'לס, עסוקים וטרודים בסגירת פרטים אחרונים. ולמרות שלא התקבל אישור למקורות המימון של המיזם, רישום שהוגש בקליפורניה מעיד על חברה שותפה המנוהלת על ידי מיליארדר סיני שמיתג את עצמו כסטיב ג'ובס המנוח.

בהתבסס על עוד מספר רמזים שהופצו בציבור, Faraday הולכת במסלול שפרצה טסלה מוטורס (Tesla Motors), יריבתה לעתיד, השוכנת מאות מיילים ממנה אי-שם בעמק הסיליקון. כמו בטסלה, גם המכונית של Faraday תהיה חשמלית לחלוטין, ויצרניה, כך מסתמן, מכוונים גבוה, עם הרבה יוקרה וקידמה. המיזם, שיכלול כ-400 מועסקים, רכש גם כישרון ניהולי עלום יוצא טסלה להתהדר בו, ואף מתהדר בשמו של המדען הנודע מייקל פאראדיי, פיזיקאי וכימאי אנגלי שעסק בתחומי האלקטרומגנטיות והאלקטרוכימיה, ניסח את חוק פאראדיי והמציא את מבער הבונזן.

לבדל את עצמה ממתחרותיה

אפילו הודעת Faraday בדבר היותן של קליפורניה, ג'ורג'יה, לואיזיאנה ונבאדה, ארבעת המדינות הפיינליסטיות במירוץ לאיתור מיקום המפעל האופטימלי, מזכירה את התנהלותה של טסלה, כשזו התעניינה בלוקיישן הולם להקמת מפעל הסוללות המאסיבי שלה. מבין מספר מדינות נבחרות הייתה זו נבאדה שזכתה באותו סבב, שהתקיים בשנה שעברה, כשהציעה לחברה את הפיתויים האטרקטיביים ביותר בדמות הטבות מס בשווי של עד 1.3 מיליארד דולר ותמריצים אחרים.

Faraday מקווה לבדל את עצמה ממתחרותיה באמצעות מיתוג המכונית פחות ככלי תחבורה ויותר כאביזר חיוני לבני מעמד הביניים. "חייהם של בני האדם משתנים בהתאם למוביליות שלהם ולדרך שבהם הם מתקשרים עם העולם", כך אמרה דוברת החברה, סטייסי מוריס, והוסיפה: "תעשיית הרכב עוד לא הסתגלה לכך, והמכוניות של ימינו עדיין מרגישות כמקום שבו אתה מנותק מהסביבה".

תוצר הכוונות הגבוהות של Faraday עשוי להגיע לכבישים כבר בשנת 2017, ומדובר על יעד שאפתני במיוחד בהתחשב בכך שלרוב נזקקות חברות לייצור רכבים לפחות לשלוש שנים כדי להגיע מהקונספט הראשוני למוצר עצמו, וזה כאשר כבר יש להן מפעלים ערוכים לייצור, מה שעדיין אין בכלל לפאראדיי.

"פיתוח פלטפורמת כלי רכב חשמלי מאפס דורש הרבה שנות עבודה, ובניית מוצר שכזה במשך 18 או 24 חודשים בלבד יהיה תופעה תקדימית, אם יצליח", אמר ג'ון גרטנר, מנהל בכיר ב-Navigant Research, חברה לחקר שווקים. אנחנו מתחילים את הציפייה שלנו מע-כ-ש-י-ו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים