סקר: פחות סבירות לנשים בקריירה בתחום אבטחת מידע ב-IT

למעלה מ-50% מהנשים בעולם דיווחו כי הן חשות שאינן זוכות לחשיפה והפנייה לכיוון של פיתוח עתידן בתחום זה, לעומת 39% אחוז מהגברים בלבד

אין חשיפה מספקת לנשים. אילוסטרציה: BigStock

סקר עולמי שערכה הברית הלאומית לביטחון קיברנטי (NCSA) בשיתוף עם Raytheon, חברת לאבטחת מידע באינטרנט – ושדגם 4,000 צעירים בגילאי 14-21, מצא פער ניכר בין האפשרויות העומדות בפני גברים ונשים לפיתוח קריירה בתחום אבטחת המידע באינטרנט. יתרה מכך, הפער שזוהה בסקר גדול כיום פי חמישה משהיה רק לפני שנה.

יתכן שעל אף התדרדרות שאובחנה בשנה האחרונה בסיכוייהן של נשים לפתח קריירה בתחום אבטחת המידע, "זרע הפורענות", בכל הנוגע לעתודת כוח האדם בתחום אבטחת המידע ב-IT, נטמן כבר לפני שנות דור – רק 60% מהנשאלים, כך מסתבר, נחשפו בכלל למחשב בבית הספר, עד הגיעם לגיל תשע. בנוסף ניתן ללמוד מהסקר כי סיכוייו של גבר לפגוש ולדבר עם מומחה בתחום אבטחת המידע ברשת היו כפולים מאלו של אשה. המחקר מצא עוד כי בארצות הברית 67% מהגברים ו-77% מהנשים, אמרו שלאורך כל תקופת התיכון והקולג' לא היה להם ולו מורה אחד, יועץ קריירה או מדריך, שהזכיר באוזניהם את האופציה של קריירה בתחום אבטחת המידע המקוון.

ברחבי העולם מצא הסקר כי 47% מהגברים, אבל רק שליש מהנשים, דיווחו על הבנת והכרת אופי העבודה (המשימות ותחומי האחריות) בתחום הסייבר. 62% מהגברים בסקר ו-75% מהנשים שהשתתפו בסקר העולמי טענו כי תכנית הלימודים הן בתיכון והן בקולג' לא הקנתה להם מיומנויות שיכולות לעזור להם להגיע לקריירה בתחום אבטחת המידע באינטרנט. 52% מהנשים ו-39% מהגברים אמרו שהם מרגישים שאין תכניות או פעילויות בתחום זה אשר זמינות בעבורם, ושליש מהם טענו כי לא שמעו על התחום מעולם.

מפחית את הרצון לקריירה בתחום

"התפישה לגבי כישורים ומסלולי הכשרה מתגבשת כבר בגיל צעיר, ובכל הקשור ללימודי אבטחת המידע, נשים סובלות מנחיתות גם בגלל היעדר הזדמנויות וגם בגלל שלא מעודדים אותן לפנות לתחום – מה שמשפיע על הביטחון שלהן ומפחית את הרצון לקריירה בתחום", מסבירה ולאסיה מק'לין, מנהלת תכנית ב-Raytheon, את המסקנות מממצאי המחקר.

"אבא שלי הטמיע בי ביטחון בדיוק כפי שהיה לו כשהוא עבד כמהנדס מכונות", סיפרה מק'לין והוסיפה, "כשהייתי בת 12 הוא לקח אותי איתו לעבודה והראה לי תכניות (לא מסווגות, כמובן) של מערכות צבאיות, וככה הוא סיפק לי השראה להתעניין בהנדסה ורצון להגן על הביטחון הלאומי. זה גם היה הבסיס לקריירה שעשיתי בתחום אבטחת המידע. לדעתי ממש קריטי לאתגר את התפישה הרווחת כיום בקרב נשים צעירות כאילו הן לא מתאימות לתחום, ולעודד אותן לרכוש כישורים במדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה, כבר מבית הספר היסודי ועד הקולג'. יש ביקוש הולך וגובר ללוחמים קיברנטיים כיום, וחשוב שיהיו יותר נשים בעלות כישורים שיוכלו לעסוק בכך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים