ישראל הצטרפה לתוכנית ג'נדר-נט של האיחוד האירופי

מדובר בתוכנית דגל של האיחוד לקידום נשים במדע ובטכנולוגיה, ולקידום המחקר המגדרי באקדמיה ובתעשייה

ג'נדר-נט: קידום נשים במדע ובטכנולוגיה ולקידום המחקר המגדרי באקדמיה ובתעשייה

אופיר אקוניס, שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, ממשיך את תוכניות משרד המדע שהחל קודמו בתפקיד דני דנון, והודיע כי המשרד הצטרף באחרונה ליוזמת ג'נדר-נט (Gender-NET) האירופית, לקידום נשים במדע ובטכנולוגיה ולקידום המחקר המגדרי באקדמיה ובתעשייה. מדובר בתוכנית הדגל של האיחוד האירופי לקידום הנושא.

במסגרת היוזמה תתוקצב ישראל בשנה הקרובה בכ-30 אלף יורו לקידום מטרות התוכנית על ידי האיחוד האירופי, ותשתתף בפיתוח תוכניות ארציות ובינלאומיות לשוויון והוגנות מגדרית, ותטמיע אותן בישראל. בהתאם, המועצה לקידום נשים במדע ובטכנולוגיה במשרד המדע תוביל בשנת הלימודים הקרובה, יחד עם משרד החינוך וצה"ל, תוכנית לעידוד נערות ללימודים ולעיסוק במדעים, הנדסה וטכנולוגיה באמצעות מפגשים בין תלמידות ובין חוקרות ומדעניות מהאקדמיה, קצינות המשרתות ביחידות עלית טכנולוגיות בצבא ומנהלות ומהנדסות מתעשיות טכנולוגיות.

המטרות העיקריות של יוזמת ג'נדר-נט הן לשפר את אחוזי הגיוס של נשים מדעניות למשרות אקדמיות, ולתרום לשיפור מסלול הקריירה ותנאי העבודה שלהן. כמו כן, התוכנית מבקשת לעודד חתירה למצוינות מדעית.

כזכור, שר המדע הקודם, דנון, הכריז על שנת 2015 כעל "שנת נשים פורצות דרך במדע ובטכנולוגיה" והשיק פעילות של המשרד בנושא. דנון הבטיח כי משרד המדע ישקיע 30 מיליון שקלים במשך שנתיים לקידום הנושא, שינוצלו להפעלת תוכניות לנערות, למימון מחקרים, להקמת מרכזי ידע, להענקת מלגות השתלמות לנשים בחו"ל, להרחבת מימון המלגות לתואר ראשון במקצועות הסובלים מייצוג נמוך של נשים, להקצאת משאבים לחוגים ולפרויקטים שונים שכבר נעשים, כמו "מדעניות העתיד", ועוד.

בהודעתו של אקוניס צוין, כי עד סוף השנה תשקיע ישראל עשרה מיליון שקלים במימוש התוכניות לקידום נשים, בתקווה שלאחר האישורים הסופיים של התקציבים, יוכל המשרד להשתמש בעוד 20 מיליון שקלים למטרות האלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים