רומן אברמוביץ' ישקיע כ-10 מיליון דולר בסטארט-אפים ישראליים

ההשקעה תבוצע באמצעות קרן ההשקעות שלו, Millhouse, כחלק מסבב גיוס שעורכת חברת ההון-סיכון AltaIR עבור סטארט-אפים בשלבים מוקדמים

משקיע בסטארט-אפים ישראליים. רומן אברמוביץ'. צילום: Messypeople, מתוך ויקיפדיה

קרן ההשקעות Millhouse של המיליארדר רומן אברמוביץ' תשקיע עד 10 מיליון דולר, כחלק מסכום שמגייסת חברת ההון-סיכון AltaIR עבור סטארט-אפים ישראליים בשלבים הראשונים להתפתחותם. סכום הגיוס, שיועבר לקרן חדשה, אמנם לא נמסר, אבל בהודעה קודמת שהוציאה AltaIR נכתב כי היא מעוניינת לגייס 30 מיליון דולר.

AltaIR השקיעה עד היום בכ-80 מיזמים ברחבי העולם, בין היתר בישראל, ארצות הברית, אירופה, אוסטרליה ורוסיה. היא מתמחה בהשקעות בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים מאוד להתפתחותם (Seed ו-Pre-seed), בתחומים שונים, בהם האינטרנט והמובייל. החברה הוקמה על ידי איגור ריאבנקי, יזם סדרתי ואנג'ל הפעיל בתחום יותר מ-20 שנים. בשנה האחרונה היא החלה להתמקד בהשקעות בישראל, ונכון להיום השקיעה ביותר מ-13 סטארט-אפים כחול לבן.

בחודשים האחרונים הקימה AltaIR את פלטפורמת AltaClub, שמאפשרת למשקיעים כשירים להיכנס להשקעות משותפות עם הקרן. ייחודה של הפלטפורמה הוא בכך שהיא מאפשרת למשקיעים כשירים, המחפשים דרך להיחשף להשקעות הון-סיכון, להשקיע בסטארט-אפים יחד עם קרן הון-סיכון. זאת, תוך הסתמכות על הניסיון המוכח של הקרן באיתור חברות ראויות להשקעה המצויות בשלבים מוקדמים להתפתחותן, ובהשבחת ערכן. רף הכניסה להשקעות באמצעות הפלטפורמה עומד על כ-25 אלף דולר.

בין החברות שגויסו עבורן עד כה כספים באמצעות הפלטפורמה החדשה נמצאות RoutePerfect, המפתחת פתרונות לתכנון מסלולי טיולים בהתאם להעדפות אישיות; Unomy, המפתחת פלטפורמה לטיוב המודיעין השיווקי ותהליך המכירה; ו-Hi-Conversion, שמספקת פלטפורמת ענן להרצת קמפיינים שיווקיים דיגיטליים ברשתות חברתיות רוסיות, תוך שימוש באלגוריתמים מתוחכמים.

בנוסף, הקימה AltaIR את האקסלרטור AltaLab – תוכנית האצה המתמקדת באיתור מיזמים בעלי רעיונות מבטיחים ומעניינים שנמצאים בשלבים מוקדמים מאוד, במטרה שבתוך שלושה חודשים יהיה הרעיון בשל להשקעת Seed מצד AltaIR ושותפיה העסקיים.

בין החברות הישראליות שבהן השקיעה AltaIR עד כה נמצאות Imonomy ,KeepGo ,Driveway ,RoutPerfect ,Cancelon ו-GuruShots – פלטפורמת גיימינג הפונה לקהילת אוהבי הצילום ברחבי העולם, שגייסה יותר מחצי מיליון דולר מ-AltaIR וממשקיעים פרטיים. חברת ההון-סיכון לקחה בנוסף חלק בגיוס בהיקף של 1.5 מיליון דולר ל-Klear, שפיתחה פלטפורמה לניתוח מותגים, טרנדים וקמפיינים באינטרנט.

ריאבנקי אמר כי "ההחלטה של קרן Millhouse להצטרף לקבוצת המשקיעים של AltaIR היא הבעת אמון ביכולות שלה באיתור הזדמנויות השקעה מבטיחות בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים