פייסבוק רוצה לחשוף אוכלוסיות מגוונות יותר לפלאי הטכנולוגיה
מדובר ביוזמה של ענקית הטכנולוגיה לחשוף את קהל זה לקסם הטכנולוגי ולשלל יכולותיו ● החברה פיתחה את TechPrep - מיזם שבבסיסו אתר אינטרנט הכולל משאבים בספרדית ובאנגלית, אשר מסייע לילדים ולאחראים עליהם להתנסות בתחום ה-IT
פייסבוק (Facebook) רוצה להראות לילדים ולהורים של בני מיעוטים שונים בארצות הברית שעולם מדעי המחשב מקבל את פניהם, לא משנה מה מוצאם. כל זה הוא חלק מיוזמה של ענקית הטכנולוגיה לחשוף קהל של מיעוטים לקסם הטכנולוגיה ולשלל יכולותיה. זו הסיבה לכך שהחברה פיתחה את TechPrep – מיזם שבבסיסו אתר אינטרנט הכולל משאבים בספרדית ובאנגלית – אשר מסייע לילדים ולאחראים עליהם להתנסות בתחום ה-IT, מתאר את סוגי הפעולות המקצועיות בו ומפרט את היכולות שלהן נדרשים מפתחי תוכנה בעידן הנוכחי.
חברת הייעוץ של פייסבוק, McKinsey&Company, מונתה לעבוד על מחקר שמצא כי אנשים שחורים או היספנים היו מעוניינים לעבוד בתחום הטכנולוגיה, אך לעיתים הם חסרים את המידע כיצד להגיע ליעד הזה ואילו צעדים נדרשים לשם כך. המחקר גילה כי כמחצית מאוכלוסיית האפרו-אמריקנים, כמו גם כ-42% מהציבור הלטיני בארצות הברית, טוענים כי הם מתאימים לעבודה עם מחשבים. לשם השוואה, רק 35% מהנשאלים הלבנים והאסייתים חושבים כך. מספר משמעותי של 77% מההורים אמרו כי למרות רצונם להנחות את ילדיהם בשלבים המוקדמים של החיים לכיוון מדעי המחשב, אין להם שמץ של מושג כיצד. אחוז ההורים אובדי הדרך בנושא עולה ככל שהכנסתם והשכלתם מועטות.
מה זה TechPrep?
ה-TechPrep הוא אתר שמציע לקהילות שונות אירועים, ספרים ומשחקים אשר עורכים להן היכרות עם עולם ה-IT. מנהלת המגוון האנושי הגלובלי של פייסבוק, מקסין וויליאמס, הצביעה על כך שהאתר מספק מקורות ההולמים לכל גיל ולכל רמת כישור, ומנחה את המשתמשים בו דרך הידע הבסיסי ביותר. "הורים ומטפלים בילדים הם דמויות משפיעות בחיי התלמידים", הצהירה וויליאמס והסבירה שלכן תפקידם של אלו, לסייע בידי ילדיהם להתקדם אל התחום ולא לחשוש ממנו. וויליאמס הסבירה שלתפישתה, כשאנשים נחשפים למדעי המחשב מגיל צעיר, סיכוייהם לפרוץ את המחסומים שעומדים לפתחם גדלים באופן ניכר.
על-מנת להגדיל את המודעות למה שיש ל-TechPrep של פייסבוק להציע, וכדי שהדברים ייחשפו בפני קהילות רלוונטיות, תנצל החברה את ה-Facebook ads שלה. החברה יוזמת מסע פרסום נוסע, שיתור ברחבי ארצות הברית בחודשים הקרובים. הרשת החברתית ביקשה מארגונים העוסקים בזכויות בני מיעוטים ובקידום זכויות נשים לתמוך בקידום המיזם, על מנת להצליח לגרום ליותר שחורים והיספנים להיחשף לתחום מדעי המחשב, להתקדם בו ואף להיקלט לעבודה בו בסופו של התהליך.
במקביל לתכנית, הגדילה פייסבוק את המגוון האנושי שמרכיב את סגל עובדיה וכעת הוא כולל 2% עובדים שחורים, 3% היספנים, 35% אסייתים, ו-55% אחוז עובדים לבנים.
תגובות
(0)