תוכן שיווקי

User1st וטלדור מציגות מערכת לניטור תקלות נגישות באתרי אינטרנט

החברות משיקות מערכת המאפשרת להתריע על תקלות בנגישות אתרים באופן מיידי ● משה מורשת, סמנכ"ל פיתוח עסקי ומוצרים בקבוצת מערכות בטלדור: "המערכת תחסוך עוגמת נפש מאנשים עם מוגבלות, אשר עדיין נתקלים בקשיים בעת הגלישה"

22/10/2015 09:45
נרכשת. טלדור

User1st, המשווקת בלעדית באמצעות טלדור, השיקה מערכת אנליזה חדשה לניטור תקלות נגישות באתרי אינטרנט.

המערכת החדשה נוצרה כמענה לבעיות החוזרות ונישנות באתרים נגישים. למעשה, חברות רבות משקיעות משאבים בהנגשת אתריהם, בהתאם להוראות התקינה הישראלית לנגישות השירות באינטרנט, אשר נכנס לתוקפו החודש אך מתקשות בתחזוקת ההנגשה בשוטף.

בעיות ההנגשה נוצרו בעיקר משום שאתרי האינטרנט אינם סטטיים ולעיתים מנהלי השיווק ומנהלי התוכן מביאים לשינויים באתר מבלי לדעת שהם פוגעים בנגישות האתר. מסיבה זו, פעמים רבות אתרים מונגשים נפגעים ברמת נגישותם במהלך הזמן ואיתור הבעיה עשוי לארוך זמן רב. לעיתים קרובות הבעיה מתגלה רק לאחר שאדם עם מוגבלות מתלונן על כך, מצב שאינו רצוי ועלול לחשוף את בעלי האתר לתביעות.

כעת, User1st משיקה מערכת אנליזה, באופן הדומה למערכות אנליזה אחרות כגון Google Analytics, אשר בוחנת באופן שוטף את הנגישות בדפי האתרים אשר אותם המשתמשים מבקרים, ומאפשרת זיהוי של תכנים ורכיבים שאינם מונגשים. ניטור התקלות מבוצע באופן אוטומטי, ללא ידיעת משתמש הקצה וללא פגיעה בזמני התגובה של האתר.

לחסוך עוגמת נפש

עשרות רבות של רכיבי בדיקה של נגישות נבדקים בו-זמנית על-ידי המערכת, במהירות של עשרות מיל-שניות בלבד. בין הבדיקות, נבחנת הגדרה נכונה של רכיבי האתר והיכולת לאפשר ניגוד צבעים, חסימת הבהובים, תאימות הקוד למשתמשים עיוורים הנעזרים בתוכנות קוראי מסך, אי תאימות הקוד למשתמשי מקלדת ואף קבלת משוב ממשתמשי הקצה. המידע מועבר באופן מעובד לשרתי User1st, ומייצר עבור בעל האתר תמונת מצב מעמיקה וקלה לקריאה הכוללת דו"ח תקלות מפורט.

משה מורשת, סמנכ"ל פיתוח עסקי ומוצרים בקבוצת מערכות בטלדור, מסביר כי "המערכת החדשה מעלה את שירות ההנגשה המצוין של User1st ברמה נוספת, ומאפשרת פתרון מיטבי לבעיות ההנגשה באתרים. המערכת תחסוך עוגמת נפש מאנשים עם מוגבלות, אשר עדיין נתקלים בקשיים בעת הגלישה באינטרנט".

עמיחי מירון, מנכ"ל User1st, מוסיף כי "כחברת תוכנה פורצת דרך, אנו לא מתפשרים על איכות ומצוינות. אני מאמין שמערכת האנליזה אשר משווקת כעת לשוק הישראלי, תשנה במהלך השנים הקרובות את האופן בו חברות בעולם יתמודדו עם תחום הנגישות באינטרנט, ותקל על התהליכים של יצירת נגישות באתרים, ושימור איכות הנגישות לאורך זמן."

אירועים קרובים