"מיזוגים נעשים כשההבדלים בין החברות הופכים לפחות משמעותיים"

"המנמ"רים פתוחים מאוד לטכנולוגיה חדשה ולרעיונות חדשניים", אמר דורון קמפל, מייסד ומנכ"ל סימפליויטי, בדברים שנשא על ההתפתחויות בשוק ה-IT, ובמרכזן רכישת הענק של EMC על ידי דל

דורון קמפל, מנכ"ל סימפליויטי. צילום: פלי הנמר

"חברות גדולות בדרך כלל לא מתמזגות עד שההבדלים בין הטכנולוגיות שלהן הופכים להרבה פחות משמעותיים", כך אמר דורון קמפל, מייסד ומנכ"ל סימפליויטי (Simplivity). הוא התייחס בכך לעסקת הענק של השנה – רכישת EMC על ידי דל (Dell) תמורת 67 מיליארד דולר.

קמפל דיבר במסגרת מפגש של פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 מבית אנשים ומחשבים, שנערך בסוף השבוע בברלין. השתתפו בו סמנכ"לי מחשוב בכירים ומנכ"לים של חברות IT, שקיימו דיונים מקצועיים ומפגשי נטוורקינג, והאזינו לשלושה פנלים בהשתתפות מנמ"רים וספקים. מנחה האירוע היה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ואורח הכבוד בו היה שגריר ישראל בגרמניה, יעקב הדס.

אחד החלקים המעניינים בהרצאה של קמפל הגיע כבר בהתחלה – ובו סקר המנכ"ל את שוק ה-IT מתחילת שנות ה-90 ועד עתה. הוא סיפר על השינויים שהשוק עובר בימים אלה, כשהעסקה בין דל ל-EMC היא אחד המהלכים הבולטים שבהם.

עוד ציין קמפל כי בשנתיים האחרונות, "המנמ"רים שאני פוגש פתוחים מאוד לטכנולוגיה חדשה ולרעיונות חדשניים – וזה דבר שרק יכול לתרום".

"המשימה – לפשט את ה-IT"

בהמשך הוא דיבר על החברה שייסד ובראשה הוא עומד. "סימפליויטי היא חברת וירטואליזציית נתונים", אמר. "התחום שלנו הוא Hyperconvergence, והמשימה שהצבנו לעצמנו היא לפשט את ה-IT".

קמפל המשיך וסיפר כי "הקמנו את סימפליויטי בשנת 2009 כי הרגשנו שיש בעיה עם הנתונים. עבדנו במשך 43 חודשים כדי לפתח את הגרסה הראשונה של המוצר – זה הרבה מאוד זמן יחסית לחברת אחת. הסיבה לכך היא שהבנו שיש הרבה מאוד פיצ'רים שקשורים לתכונות בסיסיות, כאלה שאנחנו רוצים שיהיו בעומק המוצר, והבנו שאנחנו חייבים להכניס אותם פנימה כבר מהגרסה הראשונה. אמרנו לעצמנו שהפיתוח אמנם ייקח יותר זמן, אבל המוצר הסופר שלנו יעבוד הרבה יותר טוב כבר מהגרסה הראשונה".

"באופן ספציפי, הכוונה של סימפליויטי הייתה והינה לתת ללקוחות את הטוב מכל העולמות", ציין. "כך, למשל, המוצר נותן מצד אחד יכולות אנטרפרייז – ביצועים גבוהים, הגנה על המידע, יעילות בטיפול במידע וניהול גלובלי משולב – ומצד שני הוא תומך לגמרי בכלכלת ענן בשרתי x86. המנמ"רים יכולים להשתמש באילו שרתים שהם רוצים, והם כולם מתאימים לתוכנה שלנו".

"סימפליויטי גייסה 276 מיליון דולרים עד היום בהשקעות פרטיות – מה שנתן לה את האפשרות לפתח המוצר שלה ואת יכולותיו הרבה יותר מכל סטארט-אפ אחר בעידן הנוכחי", חשף קמפל. הוא אף שטח בפני מאזיניו סיפור מעניין על אחת החברות שהשקיעו בה. "אחת המשקיעות בנו, WayPoint Capital, היא חברת ניהול כספים שיושבת בז'נבה ויש לה ארבעה סניפים נוספים בעולם. היא השקיעה בנו בשנה שעברה 150 מיליון דולר. הנקודה היא שהחברה הזו התחילה בכלל בתור לקוחה שלנו: אנשיה התקינו את המוצר בכל הסניפים, ומאוחר יותר היא הפכה למשקיעה גדולה בנו".

מוצרים שונים מיצרנים שונים

סימפליויטי, כשמה כן היא, עוסקת בפישוט של תהליכים. "תשתית ה-IT של ימינו היא מסובכת מאוד – הלקוחות קונים המון מוצרים והרבה פונקציות מהרבה יצרנים שונים, ולכל אחד מהמוצרים האלה יש מסכי ניהול שונים, עקומת למידה שונה ומערכת רישיונות שונה. הדבר הזה מסרבל מאוד את העבודה", הסביר קמפל.

הפתרון של החברה לבעיה הוא פלטפורמה היפר מכונסת (Hyperconvergence) בלוק בנייה U2 של X86. מדובר בפתרון סקלאבילי ומודולארי, שמציע את כל היכולות של ה-IT המסורתי במכשיר אחד – הטמעת אחסון, חישובים, נטוורקינג, Hypervisor, דה-דופליקציה בזמן אמיתי, כיווץ ואופטימיזציה – יחד עם ניהול מידע עוצמתי, הגנה חזקה על מידע ויכולות התאוששות מאסון מתקדמות".

לדבריו, "אחרי שסיפקנו יותר מ-3,000 יחידות ברחבי העולם בתקופה של שנתיים וחצי, אפשר לראות תוצאות – הביצועים משתפרים. הסיבה היא שהטכנולוגיה של סימפליויטי מאפשרת להריץ במערכות פחות מידע".

קמפל הוסיף שמארחת הביקור, גרמניה, היא אחת המובילות בעולם בנוגע לאימוץ טכנולוגיות חדשות, כולל אלה של החברה אותה הוא מנהל. זאת, בניגוד למה שאולי חושבים או שהתדמית הגרמנית מצטיירת.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים