יעקב הדס-הנדלסמן: "ברלין רוצה את ההיי-טק הישראלי ומזמינה סטארט-אפים לחבור אליה"

הדס הסביר כי מדובר בעיר ענייה, והסיבות למצב הכלכלי הקשה הן ההשלכות של פיצולה לאחר מלחמת העולם השנייה ואופי המשטר בחלק המזרחי, אשר הבריח את התעשייה והמשקיעים, ועכשיו הם עושים מאמצים רבים לשקם את זה

יעקב הדס-הנדלסמן, שגריר ישראל בגרמניה. צילום: יניב פאר

"ברלין זיהתה את החדשנות הישראלית, והיא מזמינה חברות סטארט-אפ לחבור אליה. ה-DNA הישראלי הוא חשיבה מחוץ לקופסה, ואילו ה-DNA של הגרמנים הוא לחשוב רק בתוך הקופסא, ולכן עיריית ברלין עושה מאמצים רבים באחרונה לאתר יזמים שיבואו לפעול בתוכה". דברים אלו אמר שגריר ישראל בברלין, יעקב הדס-הנדלסמן, שהשתתף בכנס המנמ"רים והמנכ"לים של C3 של אנשים ומחשבים שנערך בסוף השבוע בברלין, בירת גרמניה.

הדס אמר עוד כי "יחסי ישראל גרמניה, שציינו השנה 50 שנות ידידות, עומדים על שני בסיסים: האחד, העבר הנוראי שכל אחת מהמדינות רוצה לשמרו מסיבותיה היא, והבסיס השני – היחסים המדיניים והכלכליים בין שתי המדינות". עוד הוסיף הדס, "אולם היחסים בין שתי המדינות מנותקים מהעבר, עד כמה שזה נשמע לא הגיוני, ומושתתים על כך שהם כל הזמן מתחדשים ומחדשים" אמר הדס.

ברלין, היא בירת הרפובליקה הפדרלית, והיא אחת מ-16 המדינות המרכיבות את הפדרציה. יש בה למעלה משלושה מיליון תושבים, והיא השנייה בגודלה מבחינת אוכלוסייה באיחוד האירופי, אחרי לונדון. לדברי הדס, " ברלין היא עיר-מדינה, ולכן ראש העיר שלה הוא עם סמכויות הדומות לראש ממשלה, אבל למרות זאת היא עיר ענייה, ולכן הם זיהו את ההיי-טק כפוטנציאל לחיזוק הכלכלה שלהם והם עושים מאמצים רבים בנושא".

הזדמנויות רבות נפתחות בפני הסטארט-אפים

הדס הסביר כי "הסיבות למצב הכלכלי הקשה הן ההשלכות של פיצול ברלין לאחר מלחמת העולם השנייה ואופי המשטר בחלק המזרחי, אשר הבריח מפה את התעשייה והמשקיעים, ועכשיו הם עושים מאמצים רבים לשקם את זה" אמר הדס. "בשבוע שעבר ביקר בישראל ראש עיריית ברלין, מיכאל מולר, לרגל חגיגות ה-50 ליחסי ישראל-גרמניה, ובין היתר הוא בא לחפש יזמים והשקעות ישראליות". הדס ציין כי "גרמניה היא מדינה בעלת מורשת תעשיה חזקה ומובילה בתחומים רבים, מה שפותח בפני הסטארט-אפים הזדמנויות רבות".

בתשובה לשאלה לגבי ההסברה הישראלית בחו"ל והשימוש שעושה השגרירות ברשתות החברתיות ובמדיה הדיגיטלית, אמר הדס כי "אנחנו מאוד פעילים פה ברשתות החברתיות. המגבלה היחידה זה כסף ומשאבים מצומצמים יחסית למדינות מערביות אחרות. אנחנו מוציאים ניוזלטר פעמיים בשבוע, מופיעים באמצעי התקשורת ובמדיות השונות. עם זאת, אנחנו זהירים מאוד, ומבינים שלא כל מי שחושב אחרת מאיתנו, הוא אויב שלנו. גרמניה היא מדינה חופשית, יש בה דעות שונות ואתה צריך לנהוג בזהירות רבה אבל בנחישות", אמר הדס לסיום.

את כנס המנמ"רים והמנכ"לים בברלין פתח דורון קמפל מנכ"ל SimpliVity, שהגיע במיוחד מארצות הברית כדי להשתתף בכנס. כמו כן כיבדו בנוכחותם אורחים נוספים מחו"ל, סאדהיש נאיר, סגן נשיא בכיר עולמי למכירות ופיתוח עסקי בנוטניקס (Nutanix), ואורח נוסף מחברת CA, פיירפאולו טאליאנטו, סגן נשיא אזורי לדרום EMEA.

כמו כן השתתפו, יורם מרציאנו, מנהל חטיבת השירותים המקצועיים ב-ONE1, ישי חובב, מנהל מכירות לקוחות אנטרפרייז בסאפ (SAP) ואלון כהן, מנכ"ל אוטופונט שסיפר על תחרות האקסטרים הבינלאומית בלונדון C3 TOUGH MUDDER  שבו יקחו חלק מנמ"רים ומנכ"לים, חברי פורום c3 כחלק מפעילות של תרומה לעמותת "גדולים מהחיים".

בחלק השני של הכנס נערכו שלושה פאנלים בהשתתפות מנמ"רים ומנכ"לים, בהנחיית שמוליק חכים ופלי הנמר, שהנחה את הכנס כולו.

דיווחים נוספים מהכנס בהמשך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים