גדי גילאון, מוביסק: "האינטרנט של הדברים ייצור סיוט לארגונים"
"הפיכת הארגון לדיגיטלי זו לא אופציה אלא חובה; ארגונים צריכים לעשות זאת מאחר שזה טוב לעולם העסקים", אמר גילאון, היו"ר והמייסד של מוביסק
"עולם האינטרנט של הדברים לא הולך להיות פשוט לארגונים, הוא ייצור להם סיוט. עם זאת, ארגונים חייבים להיכנס לאינטרנט של הדברים ול-Big Data, לא מאחר שאלה מילות באזזז אלא מתוך הבנה שזה טוב לעסקים", אמר גדי גילאון, היו"ר והבעלים של מוביסק. לדבריו, "על המנמ"רים להפסיק לראות את עצמם כאנשים טכנולוגיים בלבד אלא גם כמביאי ערך עסקי".
גילאון דיבר בכנס BI & Big Data שנערך אתמול (ד') באולם האירועים Lago בראשון לציון, בהפקת אנשים ומחשבים. למרות האירועים הביטחוניים, הכנס משך אליו מאות אנשי מקצוע, שהתעדכנו בחידושים ובמגמות בתחומים אלה. הנחה את האירוע אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro.
"הפיכת הארגון לדיגיטלי זו לא אופציה אלא חובה", אמר גילאון. "חייבים להיערך לכך, לא לדחות את זה בשנים אלא לעשות זאת עכשיו".
הוא מנה מספר עובדות מטרידות הקשורות לעולם הדיגיטלי: "ארגונים יודעים לנתח רק כ-22% מהמידע שמצוי בידיהם. בתוך חמש שנים צפוי הנתון להיות כמעט כפול, אבל גם אז מדובר יהיה רק בכ-40%. בנוסף, ה-BI מוכוון מנהלים והרבה פחות כלפי לקוחות. הוא לא מרוכז בליבה העסקית. יש להפוך אותו ליחידה עסקית – וזו מהפכה גדולה".
"האינטרנט של הדברים, יחד עם ה-BI, יכול ליצור ערך ענק לארגון בתור מוביל עסקי ולא בתור משפר דו"חות כספיים בלבד", אמר גילאון. איך לעשות זאת? יש לו תשובה: "צריך לפתח מודלים עסקיים חדשים, על המנמ"רים לשפר את יכולתם להרחיב את הפעילות הגלובלית של הארגון ולשרת אותו הרבה יותר טוב, ויש לשפר את היעילות התפעולית בצורה מאוד משמעותית".
גילאון ציין כי "כ-20% מהפעילות של הארגונים מתבצעת במובייל, בתנועה, והנתון עומד לעלות בחמש השנים הבאות ל-30%. האינטרנט של הדברים מתחיל לייצר ים של נתונים וצריך לעשות איתו משהו נכון, כדי להצדיק את ההשקעות. ל-BI ולאינטרנט של הדברים יש רק מטרה אחת: להביא כסף לארגון. להתחיל לייצר מודלים חדשים, אמיתיים, שיניבו כסף".
מהם החסמים?
הוא מנה כמה חסמים שעומדים בפני היישום של מה שהוא מציע. אחד מהם הוא התקנים: "זה חסם גדול מאוד, שכן ארגונים לא עובדים לפי תקנים אחידים. המשמעות היא שחברות ימצאו את עצמן בעוד מספר שנים עם בעיות של העברת מידע בין טכנולוגיות שונות", אמר.
"אבטחת המידע ושאלת הפרטיות מהוות חסמים נוספים. המידע זורם באינטרנט בהיקפים גדולים מאוד וחייבים לתת לזה מענה אבטחתי. לא בטוח שהוא תמיד קיים ובכל מקרה – זה לא פשוט", הוסיף גילאון.
רכיב נוסף ברשימת החסמים הוא כלי הפיתוח האנליטיים. לדבריו, "ארגון חייב שיהיו לו כלים אנליטיים ברמות שונות. ארגונים רוצים הפעלה של מערכות אינטרנט של הדברים ו-Big Data באופן אוטומטי – רוצים שזה יקרה ויקרה עכשיו. צריך לעשות את זה בכל מכשיר, בכל מקום ובכל רוחב פס. זה לחלוטין לא פשוט".
הוא סיכם באמרו כי "בעיית הבעיות היא המיומנויות. מספר ארגונים נמוך מאוד, כמעט אפס, הגיעו לרמת מיומנות מספיק גבוהה בקליטת כלי ה-Big Data והאינטרנט של הדברים. רמת ההכשרה של האנשים נמוכה, או בגלל עודף טכנולוגיות נכנסות או בגלל חוסר מוטיבציה. מי שלא ילמד את הטכנולוגיות האלה כיום – שלא יתפלא שמחר יצטרך למצוא מקום עבודה חדש".
תגובות
(0)