גרטנר: שוק תוכנות ניהול כשרונות יצמח השנה ב-17% ויעמוד על ארבעה מיליארד דולר

יותר ויותר ספקיות פתרונות, ותיקות וחדשות, מציעות פתרונות מגוונים בתחום, ועל פי הדו''ח החדש סאפ מובילה ברביע הקסם של חברת המחקר – ואורקל אחריה

גרטנר

שוק התוכנות לניהול כשרונות (Talent Management) עמד בשנה החולפת על 3.4 מיליארד דולר והוא צפוי לחוות צמיחה שנתית של 17% ולעמוד השנה על 3.978 מיליארד, כך על פי דו"ח חדש של גרטנר (Gartner).

על פי חברת המחקר, ניהול העובדים והטאלנטים בארגונים הופך עם השנים להיות אחד מהאתגרים המשמעותיים ביותר עבור מנהלי חברות וארגונים. על רקע מגמה זו, יותר ויותר ספקיות פתרונות, ותיקות וחדשות, מציעות פתרונות מגוונים בתחום, אשר מאפשרים לחברות לנהל את מערך הגיוס, קליטת העובדים, ההדרכה וניהול הביצועים והיעדים באופן יעיל ומתקדם יותר. זאת, תוך יצירת מעורבות גבוהה יותר של העובדים בארגון.

חברת המחקר בחנה את ספקיות פתרונות ה-TM המציעות ותומכות בארבעה מהמודולים המרכזיים, או יותר, בתחום ניהול הטאלנטים בארגון, ביניהם: תכנון כוח אדם, גיוס וקליטת עובד, ניהול יעדים וביצועים, ניהול למידה, תכנון וניהול תכניות קריירה וקידום לעובדים וניהול שכר והטבות.

בראש ריבוע המובילות ניצב פתרון סאפ, SAP SuccessFactors. על הפתרון נכתב כי "הוא זוכה לדומיננטיות בקרב דעת הקהל בשוק ה-TM, מצליח ביותר מבחינת המכירות, תוך שהוא מציג גם את היקף המכירות הגבוה ביותר של Add-ons למודולים שלו – לעומת כל ספק אחר". בגרטנר מציינים כי לפתרון יש יותר מ-4,200 לקוחות ארגוניים גדולים וכי זו השנה השלישית ברציפות שסאפ (SAP) מובילה בתחום.

שביעות רצון גבוהה מעל הממוצע

הפתרון של סאפ, קובעים החוקרים, "מציע מענה לתחום ביצועי העובדים, ניהול הלמידה ותכנון כוח העבודה, עם פונקציונליות עשירה ורחבה בחבילת הפתרון המלאה. הפתרון זוכה לשביעות רצון גבוהה מעל הממוצע של הלקוחות על איכותו וקלות השימוש עבור העובדים והמנהלים".

שני בהיבט החזון – אך שלישי בהיבט המימוש שלו – מדורג הפתרון של אורקל (Oracle) בענן לתחום, המהווה חלק מהשירות בענן לניהול משאבי אנוש. "אורקל מספקת פתרון מוביל לתחום הגיוס וניהול ההטבות", נכתב, "ומציגה התקדמות משמעותית מבחינת מפת הדרכים הרב-שנתית שלה, לרבות שילוב כלי הדו"חות והניתוח". לחברה יש יותר מ-1,100 לקוחות ארגוניים, והחוקרים מציינים כי הפתרון זוכה לדירוג גבוה מעל הממוצע בנושא הדו"חות, כמו גם דירוג גבוה ביחס לשאר הספקים בניתוח של כוח העבודה.

שלישית בהיבט מימוש החזון – אך ראשונה בהיבט יכולת המימוש – מדורגת Cornerstone, המיוצגת בישראל על ידי מטריקס. על הפתרון נכתב, כי "יש לו תצורה חזקה, הוא הטוב ביותר לניהול הלמידה ולביצועים, בעל תמיכה טובה במובייל ושילוב טוב של עולם הסושיאל והמשחק להידוק והעמקת הקשר של הארגון עם העובדים". עוד מציינים החוקרים כי הפתרון זוכה לשביעות רצון גבוהה מעל הממוצע מצד הלקוחות, מבחינת יחסי ספק-לקוח ואיכות הפתרון. בנוסף, הוא מציג מומנטום חזק בקרב כל סוגי הארגונים, ולו 2,900 לקוחות ארגוניים.

ברביע "בעלות החזון", המצוי מתחת לרביע המובילות, ניצבים פתרונות של Halogen Software, Saba, PeopleFluent, SumTotal, Haufe ו-Talentsoft.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים