בית המשפט העליון שדרג מערכת לניהול תיקים מבוססת מג'יק

מדובר בשדרוג מגרסה ישנה יותר של מערכת מג'יק, בהיקף של מאות אלפי שקלים ● היא משרתת את עובדי ערכאת השיפוט הגבוהה במדינה ומכילה 160 אלף תיקים ו-1.3 מיליון מסמכים

חנה אביסרור-גולדרייך, מנהלת בכירה של אגף מערכות מידע ומחשוב בהנהלת בתי המשפט. צילום: קובי קנטור

בית המשפט העליון הקים מערכת לניהול תיקים מבוססת מג'יק, בפרויקט שהיקפו הכספי לא נמסר, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על מאות אלפי שקלים.

חנה אביסרור-גולדרייך, מנהלת בכירה של אגף מערכות מידע ומחשוב בהנהלת בתי המשפט, שנטל חלק בפרויקט, הציגה אותו בכנס Magic BizApps 2015 – אפליקציות, אינטגרציה ומה שביניהם. הכנס נערך היום (ג'), בהפקת אנשים ומחשבים, במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהנחיית פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה.

המערכת הוטמעה בהיכל הצדק על ידי קופל-ראם כספק ראשי ומג'יק ישראל כספק משני. אביסרור-גולדרייך ציינה כי "אגף המחשוב של הנהלת בתי המשפט תומך בתהליכי העבודה בבתי המשפט". היא הוסיפה כי הרשות השופטת פועלת ב-50 אתרים בארץ, בחמש ערכאות – בתי משפט השלום, המחוזיים והעליון, לצד בתי הדין האזוריים והארצי לעבודה. בסך הכול, מדובר ב-4,500 משתמשים פנימיים, בהם 15 שופטי בית המשפט העליון, שאביסרור-גולדרייך ציינה ש-"אנחנו נותנים להם מענה מחשובי שונה מזה של נט המשפט".

לדבריה, "במסגרת הפרויקט שודרגה מערכת ניהול התיקים, שהייתה על גבי פלטפורמת מג'יק בגרסה ישנה. המערכת משמשת מגוון משתמשים: שופטים, עוזרים משפטיים, פקידים, רשמים, צוותי עזר וקלדניות".

100 משתמשים במערכת בו זמנית

במערכת זו משתמשים 300 עובדים, 100 מהם בו זמנית. היא מכילה 160 אלף תיקים, מתוכם 5,000 פתוחים. אביסרור-גולדרייך ציינה כי ב-2014 נפתחו במערכת בתי המשפט 9,000 תיקים ומספר זהה נסגר. בסך הכול, ציינה, המערכת מכילה 1.3 מיליון מסמכים, אותם היא שומרת ללא הגבלת זמן.

"יש למערכת ממשק עם אתר האינטרנט של הרשות השופטת וממשק לאתר חיפוש פסקי דין", אמרה אביסרור-גולדרייך.

היא תיארה את אבני הדרך בפרויקט: בחינת החלופות בשנת 2013, בחירה בחלופה שנבחרה ב-2014 ועלייה לאוויר באחרונה. לדבריה, אחת החלופות שנבחנה הייתה להעביר גם את מערכת ניהול התיקים לנט המשפט, אלא שהיא נפסלה, שכן באותה העת היא לא הייתה יציבה.

לדבריה, "הפלטפורמה הוכיחה את עצמה. עברנו בזריזות מגרסה ישנה ולא נתמכת לגרסה חדשה. הוספנו יכולות לרובד האינטגרציה ופיתחנו במהירות קישורים לשירותים שונים של בית המשפט העליון: מסכי מבואה, ממשק פתיחת תיק כספי בנט המשפט, מערך דו"חות, שרת דואר המצאות, סנכרון יומנים אוטומטי, אתר חיפוש תיקים ואתר חיפוש החלטות".

אביסרור-גולדרייך הוסיפה כי "קיבלנו שדרוג למחברים (קונטרולרים) למודולים משיקים למערכת, קיבלנו פלטפורמה מתקדמת עם שדרוג מהיר ויעיל, הטמענו כלי אינטגרציה ופלטפורמת פיתוח, טייבנו את הקוד הקיים, שדרגנו את בסיס הנתונים והוספנו פיתוחים רבים. שיפרנו זמני תגובה קיימים וקיבלנו גמישות בפיתוחים. אפשרנו עבודה רציפה על המערכת ובנוסף – הגענו למטרה תוך עמידה בלוחות הזמנים, עם יציבות ואיכות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים