תוכן שיווקי

איך שהרשתות מתחברות – חלק א'

ידיעה כזאת בדרך כלל לא זוכה לסיקור תקשורתי נרחב, אולם לאירוע שנתאר בכתבה ישנה משמעות גדולה: מהיום כל תלמיד בישראל יוכל ליהנות מרשת "יומנים" – רשת חברתית בית-ספרית המובילה בישראל, בעזרת שיתוף פעולה של החברה עם ספקית פתרונות המחשוב המובילה במגזר הציבורי, מטרופולינט

01/09/2015 16:10
יוסי אסא, מנכ"ל מטרופולינט

לפני מספר ימים נחתם הסכם לשיתוף פעולה בין יומנים, רשת חברתית בית-ספרית, ומטרופולינט, שמספקת פתרונות מחשוב כוללים לניהול עיריות, מועצות מקומיות, מועצות אזוריות, תאגידי מים וארגונים ציבוריים נוספים הפועלים בתחום המוניציפלי. לחתימה על ההסכם קדם משא ומתן ממושך שבסופו של דבר, שני הצדדים יצאו מרוצים ונשכרים ממנו.

למטרופולינט רשת של תשתיות מחשוב המקיפה את המגזר הציבורי על גווניו, וזה בדיוק מה שהיה חסר ליומנים, שפועלת מזה מספר שנים בשוק החינוך הישראלי, וכבר זכתה לאישור משרד החינוך, שמתחדש מדי שנה על אף הדרישות המחמירות. היא אף הפכה לספקית הרשמית של המשרד. עוד ייאמר לזכותה של יומנים שהיא לא רק רשת ארצית שכבר פועלים בה עשרות בתי ספר, אלא חלק ממיזם בינלאומי גדול הפועל מזה כחמש שנים בשמונה מדינות בעולם וכבר זכה בפרסים בינלאומיים יוקרתיים.

הרעיון שעמד מאחורי שיתוף הפעולה בין שני הגופים, שנרקם בין שני המנכ"לים – דוד בן אברהם מיומנים ויוסי אסא ממטרופולינט – הוא הגדלת היקף הפעילות של רשת המחשוב בשוק החינוך ואילו ליומנים, בעזרת מטרופולינט, תפתחנה דלתות ברשויות המקומיות, מינהלי החינוך ובתי ספר ברחבי הארץ.

דוד בן אברהם, מנכ"ל יומנים

דוד בן אברהם, מנכ"ל יומנים

על פי ההסכם, מטרופולינט תספק שירות ללקוחות באמצעות מרכז שירות הלקוחות והן תחבר בתי-ספר לרשת יומנים באמצעות כוח אדם מיומן שיוכשר על ידי המומחים של יומנים. שיתוף הפעולה אמור להתחיל כבר בימים הקרובים לקראת הפתיחה של שנת לימודים הקרובה, מיד לאחר הכשרת המחברים של מטרופולינט על ידי המדריכים של רשת יומנים. בעקבות המהלך תהפוך יומנים לבית-תוכנה ותמשיך בפיתוח ושכלול המערכת ומוצרים נוספים שבקנה.

השאיפה למצוינות בעזרת הטכנולוגיות המתקדמות

לכאורה נראה שלא מדובר באינטרס כלכלי אלא בשיתוף פעולה בלבד, אולם יומנים תגדיל את היקף פעילותה בשוק הישראלי וגם תפרוץ החוצה: בימים אלה מוקמת בחברה מחלקה בינלאומית שמטרתה ליישם את החלטת החברה להתפשט לשוק האירופי והאפריקאי. וזאת רק ההתחלה. למרות שיומנים שייכת לקבוצת האחזקות שמרכזה נמצא בסנט-פטרסבורג, ההתפשטות לאירופה ולאפריקה תתחיל מכאן. אור לגויים, כבר אמרנו?

למרות שהכל נראה מצוין, ישנו גם קושי מסוים לנוכח האתגר והיעדים המוגדרים שהציבו לחברותיהם שני המנכ"לים. על אף שהקיץ אוטוטו נגמר, עד סוף השנה הקלנדרית יצטרכו להזיע לא מעט הצוותים המשולבים על מנת לחבר 120 בתי-ספר לרשת יומנים. על אף שהחיבור בפועל לוקח בין שעה לשעה וחצי, יש צורך בהכשרת עובדים אחראים בבתי-הספר לקראת המהלך שאחריו ניהול בית-הספר, פורטל בית-ספרי, שיתוף הפעולה בין המורים, הורים וילדים למען השאיפה למצוינות בעזרת הטכנולוגיות המתקדמות יהפוך לעניין של מה בכך.

כבר הבנו שהמרוויחים הגדולים משיתוף הפעולה בין יומנים למטרופולינט יהיו מוסדות הלימוד במערכת החינוך הישראלית על גווניה ובכלל זה הילדים והמחנכים. אולם, מה יוצא לשתי הרשתות מהסיפור?

פנינו לשני המנכ"לים כדי לשמוע מהם איך נוצר החיבור ומה ציפיותיהם משיתוף הפעולה בעתיד. שאלנו את יוסי אסא, לגבי התרשמותו מהיכולות הטכנולוגיות של מערכת יומנים ומהן ציפיותיו מההסכם שזה עתה נחתם.

"אנחנו בקשר עם יומנים בחודשים האחרונים, אפילו הלכנו איתם למספר לקוחות. ראינו ובחנו את המערכת. זו מערכת שברמה התפעולית מספקת פתרון מלא ואיכותי מאוד גם לבתי-הספר וגם לרשויות המקומיות בכל מה שקשור לתפעול בית-הספר הן בפן הפדגוגי, והן בפן הלימודי של התלמידים דרך אתרים ופורטלים. המערכת של יומנים נותנת פתרון שלם ומלא לכל הצרכים של בית-הספר. מעבר לכך היא מפותחת בטכנולוגיה חדשנית שמתאימה מאוד לטכנולוגיות שבהן עובדת מטרופולינט. לכן קיבלנו החלטה להיכנס איתם לשיתוף פעולה. סיבה נוספת לכך היא שמטרופולינט נמצאת ברשויות המקומיות, ובבתי-הספר יש לנו מערכת לניהול עצמי שהיום עובדת ב-1400 מוסדות בארץ מתוך שוק של 3000 בסך הכולל. אנחנו היום די שולטים בתחום הזה ושיתוף הפעולה הזה יכול לייצר גם ערך מוסף למערכות הקיימות של מטרופולינט וגם למערכת של יומנים. אנחנו מתחילים לרוץ לרשויות המקומיות ועם תחילת שנת הלימודים ניכנס לבתי-הספר. אני מאמין שהמערכת תצליח מאוד.

אירועים קרובים