דומניקו רגוסיאו, יבמ: "הטמעת ITIL מביאה לצמצום 80% מהנפילות בחדרי המיחשוב"

"ככל שארגונים שואפים להתמקד בפעולות ה-IT שלהם, כמי שמוסיפים ערך עסקי עבורם, כך הם מוצאים את עצמם מתמודדים עם אתגרי תשתיות IT מורכבים יותר ויותר", אמר רגוסיאו בכנס itSMF, שנערך הבוקר (ה') ● לדברי רגוסיאו, "מערכי ה-IT הארגוניים מצויים במצב קשה, ונדרשים להם שיטות עבודה, תהליכי עבודה, סט כלים ונהלים, שמאפשרים להגדיר את תהליך ניהול תשתיות ה-IT בארגון"

"ככל שארגונים שואפים להתמקד בפעולות ה-IT שלהם, כמי שמוסיפים ערך עסקי עבורם, כך הם מוצאים את עצמם מתמודדים עם אתגרי תשתיות IT מורכבים יותר ויותר. הטמעת ITIL עשויה להביא לצמצום של 80% מהנפילות בחדרי המיחשוב" – כך אמר דומניקו רגוסיאו, יועץ טכנולוגי בכיר ביבמ (IBM) אירופה.

רגוסיאו היה דובר המפתח בכנס itSMF ישראל, הנערך זו הפעם הרביעית. הכנס התקיים היום (ה') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים, והשתתפו בו מאות אנשי מקצוע בתחום. מנחה הכנס היה רון שחורי, מומחה למרכזי תמיכה וחבר בקרן AfterDox.

צילום ועריכת וידיאו: גיא רז

לדברי רגוסיאו, "מערכי ה-IT הארגוניים מצויים במצב קשה. הם גדולים ומורכבים מדי, וקיים קושי רב לנהל אותם כפי שהדבר התאפשר בעבר. זה קורה כי יש שינויים תכופים שנדרש לטפל בהם ולנהל אותם, יש בעיות אבטחה, בעיות זמינות ודרישות הקצאה. גורמים אלה ואחרים מביאים ללחץ הולך וגובר על ניהול ה-IT, על מנת לשמור על עלויות נמוכות ואיכות גבוהה של שירותים".

"לכן", אמר רגוסיאו, "נדרשים ITIL – שיטות עבודה, תהליכי עבודה, סט כלים ונהלים – שמאפשרים להגדיר את תהליך ניהול תשתיות ה-IT בארגון. זה יביא להגדלת הזמינות בחדרי המיחשוב". לדבריו, "כדי לגשר על הפערים בין העולם העסקי לזה הטכנולוגי נדרשות שלוש תכונות: נראות, בקרה ומיכון. על מנת שנוכל להסתגל ולהיערך לשינוים ולנהלם, אנחנו חייבים לאמץ שיטות לניהול נכון של כל רכיבי ה-IT, כי רק כך נוכל לעמוד בדרישות המשתנות של הלקוחות והשוק".

"כדי למנוע כשלון נדרשת הטמעת ITIL ברורה ומסודרת"

הוא הוסיף, כי "ITIL מאפשר ליחידות העסקיות השונות להשתמש במינוח, תהליכים משותפים מוסכמים ואחידים, תוך דגש על ניהול שירותי ה-IT בצורה יעילה", סיכם רגוסיאו. "מבין הדברים שעליהם מנמ"רים מצביעים כחשובים ביותר עבורם, בסדר עדיפות גבוה נמצא הצורך לחבר בין האסטרטגיה העסקית לבין אסטרטגיית ה-IT הארגונית. נדרשת הטמעת ITIL ברורה ומסודרת, כדי למנוע מצב של כשלון בהטמעת פרויקטי IT ולהגיע לטיוב אמיתי של התהליכים בארגון. יש להפנים, לאורך כל שדרת הארגון, כי ITIL זה לא על IT, אלא הרצה טובה יותר של מערכות המטפלות בניהול השינוי ובשיפור האיכות. לכן, מה שנדרש הוא לא להטמיע תהליך, אלא לבצע שינוי תרבותי".

פתחה את הכנס סבינה גלנט, יושבת ראש פורום itSMF ישראל, שאמרה, כי "כבר לא נדרש להסביר מה זה ITIL, אלא כעת זה הזמן להדריך כיצד ליישם את המתודולוגיה בצורה נכונה". לדבריה, ITIL הפך למגמה עולמית, ואחוזי האימוץ שלו הולכים וגדלים בארצות הברית, באירופה – ועכשיו גם בישראל. "ITIL הפך מתקן הלכה למעשה לתקן אמיתי ומחייב", אמרה. "לא רק ספקי תוכנה מתאימים את מוצריהם ל-ITIL, אלא ארגונים שלמים מאמצים תהליכי עבודה ממוקדי שירות".

פרדי ברמן, מנמ"ר מל"מ – התעשייה האווירית, תיאר כיצד הטמעת המתודולוגיה שיפרה את התהליכים העסקיים במפעל. "ITIL מסייע לנו לשלב בצורה הדוקה ומתואמת בין טכנולוגית המידע לעולם העסקי, ולאורך זמן", אמר. גיורא שלגי, לשעבר מנכ"ל רפא"ל, תיאר את השינויים שעברה החברה במהלך השנים, לרבות אלה שבהן שימש כמנכ"ל, והצביע על שיטות המנהיגות והניהול שבהן השתמש על מנת להביאה, לאור שינויים אלה, לרווחיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים