בראשונה: ארצות הברית הרגה האקר של דאע"ש

ג'ונאיד חוסיין, בריטי מבירמינגהאם, חוסל בשבוע שעבר במתקפה אווירית על העיר א-רקה שבמזרח סוריה ● בשבועות האחרונים היה אחראי לפריצה ולפרסום פרטים אישיים של 1,300 אנשי צבא וממשל אמריקניים

חוסל האקר של דאע''ש. אילוסטרציה: BigStock

צבא ארצות הברית הרג בשבוע שעבר האקר בכיר בדאע"ש. הפנטגון אישר בסוף השבוע את דבר ההריגה. זהו המקרה הראשון בו היעד הוא האקר.

ג'ונאיד חוסיין, בריטי מבירמינגהאם, חוסל בשבוע שעבר במתקפה אווירית על העיר א-רקה שבמזרח סוריה, שנחשבת לבירת ארגון "המדינה האיסלאמית".

על פי קולונל פט ריידר, דובר פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית (סנטקום), חוסיין היה מעורב באופן פעיל בגיוס לארגון של אוהדי דאע"ש במערב. זאת במטרה לבצע פיגועים של מפגעים בודדים בארצות המערב, שגם בתכנון שלהם היה לו חלק. "הסרנו משדה המאבק איום רציני", אמר ריידר. "נטרלנו בכיר בהנהגת דאע"ש, ונמשיך לפגוע בהנהגה ככל שנוכל".

בשבועות האחרונים חוסיין היה אחראי לפריצה ולפרסום פרטים אישיים של 1,300 אנשי צבא וממשל אמריקניים, מסרו קצינים בצבא ארצות הברית והוסיפו כי הוא עסק בתכנון פיגועים נגד אותם עובדים וחיילים. קצין אחר מסר כי חוסיין היה קשור לפרסום של שמות, כתובות ותמונות של מאה קצינים בצבא ארצות הברית, שפרטיהם פורסמו במרץ השנה.

יצויין כי המתקפה האווירית שחיסלה את חוסיין היא הראשונה בה היעד הוא האקר המעורב בפעילות סייבר נרחבת, לרבות גיוס לדאע"ש דרך הרשתות החברתיות.

חוסיין עזב את בריטניה בשנתיים האחרונות, והצטרף לדאע"ש. לפני כן היה אסור בבריטניה ב-2012, בשל פריצה קיברנטית שבעקבותיה הוא פרסם נתונים שקשורים לראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים