רוביק דנילוביץ': "החדשנות העולמית תצא מבאר שבע"

"זה נשמע חזק, עוצמתי ויומרני - אבל זה אמיתי", אמר ראש עיריית באר שבע בטקס השקת המרכז הדיגיטלי החדש בעיר, CDI ● המרכז ילווה סטארט-אפים ויעסוק בהתחלה בעיקר בתחום הבריאות

מימין: שרון סספורטס, מיזמי CDI; זיו אופק, יזם ומנכ"ל המרכז; רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע; פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון; ובועז גור לביא, מיזמי המרכז. צילום: שי שמואלי

"בבאר שבע יתכננו את עתיד העולם, מכאן תצא החדשנות העולמית", כך הבטיח ראש העירייה, רוביק דנילוביץ', בטקס הפתיחה של CDI – המרכז לחדשנות דיגיטלית, שנערך היום (א') בפארק ההיי-טק גב ים נגב שבעיר.

לדבריו, "זה נשמע חזק, עוצמתי ויומרני – אבל זה אמיתי, מאחר שכל הגורמים שחברו למיזם הזה מאמינים וחושבים אחרת, מחוץ לקופסה. המהות של המרכז היא שאיכות החיים שלנו תהיה יותר טובה – בחינוך, בבריאות, בתשתיות, באיכות הסביבה ועוד. עושים את זה בעזרת הרעיון, הידע וההון האנושי, ובשנים האחרונות הם נמצאים כאן, בבאר שבע".

CDI הוקם תוך שיתוף פעולה בין עיריית באר שבע, אוניברסיטת בן גוריון וחברות מהמגזר הפרטי. הוא אמור לארח סטארט-אפים מכל השלבים ולהכין אותם לקראת הפריצה לשווקים המקומי והעולמי, בעיקר בארצות הברית. תחילה יעסוק המרכז בעולם הבריאות הדיגיטלית, אולם התכנון הוא להתרחב גם לטכנולוגיות לעולמות החינוך והרווחה.

עם זאת, דנילוביץ' אמר כי "על מנת שנמשיך במלוא העוצמה, צריך להנמיך את האגו. הקרדיט מגיע לכולם ואי אפשר להצליח כשזה מופע של איש אחד. אנחנו רק בתחילת המסע, יש לנו עוד המון מה לעשות, ואנחנו צריכים לזכור שהכוח שלנו הוא שיתוף הפעולה".

"הרעיון: לחדש את החדשנות"

פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון, ציינה כי "הרעיון ב-CDI הוא לחדש את החדשנות. זה דבר שאינו מובן מאליו וניתן לעשות אותו בעזרת שיתוף פעולה בין המגזרים הציבורי, הפרטי והאקדמי, בין היתר באמצעות הסטודנטים, המרצים והחוקרים מאוניברסיטת בן גוריון".

לדבריה, "המטרה של CDI היא לשים את האדם, בריאותו, חינוכו ורווחתו במרכז התמונה. בסופו של דבר, הוא ישתלב במיזם הממשלתי הגדול ישראל דיגיטלית".

"מרכז שלא מסתכל דרך הדולר"

זיו אופק, מנכ"ל CDI, הנחה את הטקס. אופק, שהקים את DB Motion, סיפר על הפרויקטים של החברה שלדבריו, היוו השראה להקמת המרכז. "התחלנו ממעט מאוד אנשים, שעשו פרויקט להטמעת מערכת בבית החולים סורוקה. בעקבות הצלחתו, התרחבנו לכל בתי החולים של שירותי בריאות כללית, ומשם לשיבא ולרמב"ם. בהמשך הגענו גם לחו"ל: בהתחלה בהולנד, לאחר מכן ב-11 בתי חולים בבלגיה ובסופו של דבר – גם בארצות הברית, שם גדלנו ל-80 אנשים וכמה מאות פרויקטים. חזרנו לארץ וחיברנו את כל קופות החולים ובתי החולים לרשת אחת, בפרויקט רשת המידע הרפואי הלאומי. ישראל היא המדינה היחידה בעולם שזה קורה בה".

הוא ציין את מכירתה תמורת 235 מיליון דולר של DB Motion ל-AllScripts, ענקית הדטה הרפואי שאף מהווה שותף במרכז החדש.

"צברנו במהלך עשיית הפרויקטים האלה ידע רב ודחף גדול לעזור ליזמים אחרים", אמר אופק. "במקום לעזור לסטארט-אפ אחד אחרי השני, אנחנו מקימים מרכז ללא מטרות רווח, שלא מסתכל דרך הדולר או השקל אלא דרך הרצון לעזור לאנשים".

הוא הוסיף כי "העולם משתנה – אתגרים עסקיים מפנים את מקומם לאתגרים עסקיים אחרים, ונדרשת פרדיגמה אחרת לטיפוח חדשנות. יכול להיות שבעוד חצי שנה, האופן שבו יוצרים חדשנות כיום כבר לא יהיה רלוונטי. לכן, אין את הזמן לעשות את הדברים כמו שעשו פעם וחייבים להכניס למשוואה את קיצור הזמנים מהיום הראשון. אם לא נקצר את הזמן כמעט בכל שלב בתהליך – הפרויקטים לא יצליחו".

לדברי אופק, אחד האתגרים המרכזיים של CDI הוא לדמות עבור הסטארט-אפים את העולם שבחוץ – בתוך המרכז, "כדי שהם יצאו אליו הרבה יותר מוכנים. המטרה היא שהם יוכלו לעבוד מבאר שבע ולהימצא בארצות הברית, להתחבר לשוק האמריקני".

"המרכז יעזור רבות לבריאות הדיגיטלית"

אבי יעקובוביץ', מנכ"ל גב ים, דיבר על פארק ההיי-טק ואמר כי "הוא נולד כדי למשוך לנגב מצוינות בתחומים שונים, כגון סייבר וחדשנות דיגיטלית, ולמצב את באר שבע כבירת ההיי-טק של ישראל". הפארק ממוקם בשני בניינים בשטח של כ-30 אלף מ"ר ומכיל 35 חברות. כיום מצויים בשלבי תכנון שני בניינים נוספים, אף הם בשטח של כ-30 אלף מ"ר, ובסופו של דבר שטחו של הפארק אמור להגיע ל-200 אלף מ"ר והוא צפוי להעסיק כ-10,000 עובדים.

"הפארק בבאר שבע הוא אבן שואבת לחדשנות טכנולוגית בכל העולם, יוצר את העתיד בהווה", ציין יעקובוביץ'.

טל חן , שותף וראש מגזר ההיי-טק בדלויט (Deloitte), אמר כי "נעזור לסטארט-אפים בתחום הבריאות להגיע להצלחה. החזון שלנו הוא ליצור גשר לחדשנות. איך אנחנו עושים זאת? יש כיום התעניינות רבה מתמיד מצד חברות שאינן ממגזר הטכנולוגיה בסטארט-אפים ישראליים, ואנחנו מקשרים את החברות האלה עם הסטארט-אפים הישראליים הרלוונטיים".

באירוע התארח פול בלאק, מנכ"ל ונשיא AllScripts, שאמר כי "המרכז יעזור רבות לעולם בתחום הבריאות הדיגיטלית. הוא ייצור אימפקט רב על העולם הזה".

לדבריו, "אומת הסטארט-אפ יוצרת אצלנו, ב-AllScripts, רצון להיות כאן ולעשות את הדברים שבמרכז העולם הטכנולוגי. יש כאן המון אנשים עם המון רעיונות".

הוא סיים בעצה ליזמים: "תחשבו על דברים גדולים שניתן לרשום עליהם פטנטים. ככה תוכלו ליצור חדשנות. אם אתם לא תעשו את זה, מישהו בחנייה בקופרטינו (תואם סטיב ג'ובס – י"ה) יעשה את זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים