חברות סטארט-אפ הציגו בפורום הפיס לחינוך כיצד תיראה כיתת העתיד

בין היתר הוצגה מערכת המשלבת ספרים דיגיטליים ו-ERP למורים, מדפסת תלת ממדית בית ספרית, תוכנות ללימוד מתמטיקה ועוד

ויצו: המחשבים נכנסו לכיתות - והמורים מרוצים. צילום אילוסטרציה: BigStock

כבר היום אפשר להחליף את ספרי הלימוד בספרים דיגיטליים, אבל מסתבר שספרים דיגיטליים אינו מוצר שעומד בפני עצמו, ניתן למנף את יכולת ה-IT כדי לשדרג את מערכת החינוך כבר בטכנולוגיה הנוכחית. כך עולה ממצגת שערכה עת הדעת מקבוצת עורק בפורום הפיס לחינוך שהתקיים בשבוע שעבר בחולון.

מנכ"לית עת הדעת, אהובה פיינמסר, לשעבר סמנכ"לית מערכות מידע במשרד החינוך ומנהלת הטלויזיה החינוכית, אומרת כי טכנולוגיה צריכה לדבר לילדים בשפתם. "הטאבלטים בשימוש התלמידים שכולם מדברים עליהם, הם רק חלק ממערכת גדולה יותר של תקשורת דו כיוונית בין המורה והתלמיד בזמן אמת, וכמו כן היא משמשת כ-ERP לכל דבר – המורה יכול להקצות חומרים לילדים ולתת לכל ילד לפתור שאלות בכוחות עצמו או ללמד את כולם, ואז הטבלט הופך בעצם להעתק של הלוח – שגם הוא בעצם צג מחשב גדול".

אהובה פיינמסר, מנכ"לית עת הדעת. צילום: אבי בליזובסקי

אהובה פיינמסר, מנכ"לית עת הדעת. צילום: אבי בליזובסקי

"כמו כן כוללת המערכת ספריית ספרי לימוד דיגיטליים שפיתחנו בעצמנו, שמאפשרת למורה לנתב את החומרים המוצגים לילדים לפי רמות תוכן, וכך יוכלו החלשים להתחיל עם שאלות קלות ולעלות רמה תוך כדי השיעור", אמרה פיינמסר.

עוד הוסיפה כי, "כאשר התלמידים עסוקים במתן מענה לשאלות, המורה יכולה לראות במוניטור שלה את התשובות של כל אחד מהילדים, ואם ילד עונה תשובות לא נכונות רבות מדי, המערכת אפילו מתריעה בפני המורה, ובסוף השיעור היא מספקת למורה דו"חות מפורטים."

סיסטמטיקס הציגה במסגרת "כיתת העתיד" את המדפסת התלת מימדית השולחנית של MakerBot, אותה היא מייצגת, וכן מערכות תיב"מ של SolidWorks ו-Catia המשמשות לתכנון המוצרים שיודפסו.

אריק שפט, מנהל המכירות של מוצר MakerBot בסיסטמטיקס אומר כי המדפסת נמצאת בכל רשתות החינוך הגדולות ומשמשת כיום בעיקר תלמידים במגמות תיב"מ, אמנות, עיצוב ורובוטיקה. "ההתלהבות של הילדים שיכולים להביא הביתה משהו שתכננו וייצרו ועיצבו, מוסיפה המון לרצון ללמוד".

אריק שפט, מנהל המכירות של מוצר MakerBot בסיסטמטיקס

אריק שפט, מנהל המכירות של מוצר MakerBot בסיסטמטיקס

טל אליאב מבריינפופ (BrainPOP) הציגה את סרטוני האנימציה החינוכיים של האתר בתחומי מדע וטכנולוגיה, בריאות, חברה ותרבות, מוזיקה ואמנות. האתר מכיל למעלה מ-800 סרטונים המסבירים לילדים על תופעות שונות, אישים (כגון מארי קירי ודוד בן גוריון) ומושגים (סרטון המסביר מהו מחשוב ענן). בסיום הסרטון יכולים התלמידים להשתתף בחידון הבודק מה למדו.

איל מור, מנהל פרויקטים ב-Keepod, הציג את מוצר החברה – מחשב אישי בשבעה דולר. זה לא בדיוק מחשב אלא כרטיס זיכרון נשלף (דיסק און קי) אך הוא מכיל בתוכו מערכת הפעלה ואת כל הקבצים והסיסמאות של המשתמש. למשל כאשר תלמידים במדינות העולם השלישי מגיעים למחשב שולחני או נייד הם מכניסים אליו את הכרטיס וממשיכים לעבוד בסביבה שלהם. בסיום העבודה עם שליפת הכרטיס לא נשאר דבר על המחשב המארח.

גם בתחום זה מטפלת Keepod, חברה רב לאומית שהקים ומנהל ניסן בכר, כאשר היא מקדמת שיפוץ מחשבים ישנים. "אנחנו מתמקדים הרבה בעולם החינוך גם מייצרים הוזלת עלויות משמעותית ויצירת חוויית משתמש אישית, וגם עזרה לסביבה על ידי מיחזור של מחשבים ישנים", אומר בכר.

גיא ורדי, מנכ"ל עשר אצבעות הציג את הפיתוח של החברה – מערכת ללימוד מתמטיקה לבתי הספר היסודיים, שתפצה על היעדר ההתמחות של המחנכים שאמורים ללמד את כל המקצועות, ואשר החוסר הזה בולט במיוחד במתמטיקה.

"אנחנו לוקחים את תכנית הלימודים, שוברים אותה לאוסף של הרבה מאוד משחקונים קטנים, כשכל משחקון מאפשר לילד לחקור ולגלות עקרון מתמטי אחר בהתאם לתכנית הלימודים", אומר ורדי. "הלמידה אפקטיבית יותר ומידת המעורבות חזקה יותר. רואים שינוי של הסנטימנט ממתמטיקה – המקצוע השנוא ביותר, לשיעור שמחכים לו. וכשמגיעים לרמות מתמטיקה גבוהות יותר, לילד יש כלים להתמודד עם החומר: חשיבה אבסטרקטית, חשיבה נומרית ופתרון בעיות".

המחשה של כיתת העתיד. צילום: אבי בליזובסקי

המחשה של כיתת העתיד. צילום: אבי בליזובסקי

החברה הוקמה לפני כשלוש שנים על ידי ורדי ושלושה שותפים נוספים: "פרופ' שמעון שוקן מהמרכז הבינתחומי בהרצליה שמתמחה בשימוש במחשבים; פרופ' רז קופרמן, שעד לפני חודשיים היה ראש המחלקה למתמטיקה באוניברסיטה העברית, העוסק בהכשרות מורים איך ללמד מתמטיקה כמו מתמטיקאים; שמוליק לונדון, שבנה את מנוע המשחק שהכול  פועל סביבו, והרקע שלי – משחקי מחשב", מספר ורדי.

"החברה פעילה בלמעלה מעשרים מדינות ותורגמה לכ-15 שפות. עשרות אלפי מורים משתמשים במערכת בכל העולם", אומר ורדי. בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים מהו המודל העסקי של החברה, ענה ורדי כי "המודל העסקי משתנה ממדינה למדינה. בישראל המודל הוא Freemium. בתי הספר מקבלים תוכנה בחינם שמאפשרת להם שימוש חופשי במהלך שעות הלימודים. אם הם רוצים גישה אחרי הצהרים, יש גרסת פרמיום (הפעם עם P) בתשלום."

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים