סקר: איזו רשת חברתית היא השוקקת מכולן?
גולשים מבוגרים שכבר רשומים עושים בהן שימוש תכוף יותר, אבל בקרב הנרשמים החדשים ניכר מיעוט במבוגרים - כך מגלות תוצאותיו של מחקר שבדק הרגלי שימוש עדכניים ברשתות החברתיות בארצות הברית
סקר שערך מכון פיו למחקר (Pew Research Center), והתייחס אל שבעת החודשים ספטמבר 2014 עד אפריל 2015, מצא כי רשתות חברתיות כמו פייסבוק (Facebook), לינקדאין (LinkedIn), פינטרסט (Pinterest), אינסטגרם (Instagram) וטוויטר (Twitter) לא השיגו שינוי סטטיסטי מהותי במספר חבריהן המבוגרים. אבל אינסטגרם, לינקדאין ופינטרסט יכולות להתגאות בעלייה יומית בפעילות המשתמשים בהן. נתונים אלו נלקחו מסקר שאת השאלון שלו שלחה פיו (Pew) ל-1,907 גולשים מבוגרים אמריקנים עצמאיים.
עוד מצא הסקר של פיו כי 59% ממנויי אינסטגרם שענו לשאלות הסקר עושים בחשבון שלהם שימוש מדי יום ביומו, 10% יותר מהנתונים שהתגלו בדיווח על חודש ספטמבר 2014. באותו פרק זמן גדל מספר משתמשי פינטרסט היומיים מ-17% ל-27% וזה של לינקדאין צמח מ-13% ל-22%. ממצאי המחקר מצביעים, כצפוי, על כך שהרשת החברתית הפופולרית ביותר חיה ורוחשת בפייסבוק, ש-72% מנשאלי הסקר דיווחו על שימוש בה, כש-70% העידו כי הם נכנסים אליה על בסיס יומיומי. בנוסף, על-פי הנתונים שסיפק הסקר ובהשוואה לסקר קודם מ-2012 מספר המשתמשים בפינטרסט ואינסטגרם הוכפל.
מעניין לנסות לגלות האם נתוני השימוש הללו מסונכרנים למצב הרשתות החברתיות בבורסה – מניות הרשתות החברתיות עברו טלטלות לאחרונה, כשטוויטר חוותה נפילה מהותית בסוף יולי-תחילת אוגוסט, ואילו מניותיה של לינקדאין חוו אף הן צניחה בשלהי יולי, למרות שרווחי החברה עמדו בציפיות ואף עלו עליהן. הסיבה לצניחה במניות היא חששות שהביעו אנליסטים לגבי האטה בגידול מספר המשתמשים בלינקדאין ובהיקפי הפרסום בה. מניותיה של פייסבוק נפלו אף הן, וזאת לאחר שהחברה דיווחה על הוצאות גדולות במיוחד וירידה בהכנסות מפרסום בטלפונים ניידים. בהשוואה לנתונים מלפני שנה בדיוק – מניותיה של טוויטר צנחו ב-24 אחוז, מניות לינקדאין חוו ירידה של 18 אחוז, ואילו מניות פייסבוק, שבבעלותה רשת אינסטגרם, עלו ב-21 אחוז.
תגובות
(0)