מסמכים מאשרים: אפל בונה מכונית חשמלית ללא נהג

הגרדיאן פרסם התכתבות המוכיחה שפרויקט טיטאן של החברה מתקדם בצעדי ענק, והיא כבר תרה אחרי מקום לעריכת הפיילוט לרכב האוטונומי שלה שאוטוטו יחרוך את הכבישים - לפחות של מתחם הניסיונות הענק

הייתכן שבקרוב? המכונית הסודית של אפל

אי שם בעמק הסיליקון בונה אפל (Apple) את הדגם הראשון של המכונית החשמלית ללא נהג שלה, והחיפושים אחר לוקיישן מוצלח וחשאי במפרץ סן פרנסיסקו שבו יערכו נסיעות המבחן בעיצומם. נדמה שהפרויקט הסודי מתקדם מהר בהרבה משציפו מסקריו. במאי האחרון נפגשו מהנדסי הטיטאן עם גורמים מתחנת גו-מנטום (GoMentum Station) – בסיס מארינס נטוש ובו 20 קילומטרים של כבישים סלולים ורחובות עירוניים שעבר הסבה, והוא נחשב כיום כמתחם המבחן המאובטח הגדול בעולם. המקום משמש לבדיקות ופיילוטים בעבור כלי רכב מתקדמים, וחברות כמו מרצדס (Mercedes-Benz) והונדה (Honda) כבר ניסו בו את המכוניות האוטונומיות שלהן.

בהתכתבות שמפרסם הגרדיאן (Guardian) בעקבות אישור לחשיפה לציבור כותב פרנק פירון, מהנדס באפל: "ברצוננו לקבוע הסכמות בנוגע לעיתוי ולתיאום הפניות של המקום".

מהחברה לא נמסרה תגובה לפרסום.

המתחם המאובטח של תחנת גו-מנטום יתאים במיוחד לצרכיה של אפל שעל פרויקט טיטאן (Project Titan) שלה עובדים בסתר מאות מהנדסים בכירים – חלקם מהווים רכש מחברות מתקדמות כמו טסלה (Tesla Motors) ומרצדס – בסאניוייל, כ-6.5 ק"מ מבסיסה הראש של החברה שבקופרטינו.

הערכות: נסיעות המבחן – ממאי הקרוב

פרטים מעטים נחשפו עד כה אודות הפרויקט, אולם נדמה שאפל מחזיקה בקנה מכונית אוטונומית כמעט-מוכנה-לפעולה, שתוכל לעלות על הכביש לנסיעות מבחן כבר ממאי הקרוב. את הסיבה לפתח דווקא מכונית תיאר בעבר ג'ף וויליאמס, סמנכ"ל התפעול של אפל, כשאמר בכנס ה-Code של השנה החולפת: "מכונית זהו מכשיר המובייל האולטימטיבי". הוא הוסיף כי "אפל בוחנת שווקים שונים שבהם אנו מאמינים שביכולתנו לתרום תרומה מהותית".

אפל לא לבד במירוץ המכוניות הזה – החברה הצטרפה במרץ לתחום לאחר שהובהר כי חברות כמו גוגל (Google) אובר (Uber), סוני (Sony) , ב.מ.וו (BMW), ניסאן (Nissan) , פולקסווגן (Volkswagen), טסלה וכפי שצוין כבר – מרצדס והונדה, כולן שקועות עמוק בתהליך פיתוח מכוניות רובוטיות. בנוגע לפרויקט השמור מאוד של אפל ניתן לחבר רק שברי מידע ולחשוד כי ייתכן שחלק מפיתוח המכונית האוטונומית מתרחש גם במרכז אפל בקורק, אירלנד, שבו מתכוונת החברה להקים מרכז חדש גדול במיוחד. עוד מסתמן כי ייתכן שבכדי לקצר את זמן הפיתוח ולא לפגר אחרי המתחרים, תבחר אפל לפנות אל יצרניות רכב מפורסמות – כמו ב.מ.וו, שאיתה ניהלה יחסי גומלין עסקיים בנושא ה-i3 בעלת הגרסה החשמלית – על מנת לנצל פלטפורמות מוטוריות פועלות שהן כבר משווקות. השערה זו היא תוצר לוואי של ביקור שערך בשנה שעברה טים קוק, מנכ"ל אפל, במינכן במטרה לבחון אפשרויות לשיתופי פעולה עם ב.מ.וו.

אם כן, התמונה של המכונית האוטונומית נטולת הנהג של אפל מתבהרת, והולכת ומוכיחה שהחברה בהחלט לוחצת על הדוושה בכל הכוח ומתכוונת להגיע אל קו הגמר ראשונה עם מכונית חשמלית אוטונומית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים