הטלפון הרשמי, הראשון והמפתיע של זוק

החברה הבת של לנובו השיקה את ה-Z1, ועושה רושם שהוא לא פחות ממוצלח: כפתור U-Touch שעושה פעולות שלרוב דורשות מספר כפתורים, 3 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה, סוללה ענקית עם נפח עבודה של 4,100mAh, ומה לא?

ה-Z1 של זוק

זוק (ZUK), החברה הבת בהחזקה מלאה של לנובו (Lenovo), השיקה בסוף השבוע את הטלפון הראשון שלה באופן רשמי. ה-Z1 מפתיע בגדול, לפחות על הנייר, עם תצורה גבוהה למדי, ומצד שני עם מחיר שממקם אותו עמוק בתוך השוק הבינוני עד הנמוך.

הטלפון, שמוגש בצבעי אפור או לבן, מגיע עם מסך 5.5 אינץ' ברזולוציה של FHD. מתחת למסך יושב כפתור פיזי אחד שבחברה מכנים בשם U-Touch. מעבר לכך שמשולב בו חיישן טביעות אצבע, לפי זוק הוא גם משלב את כל הפעולות הראשיות במכשירים מבוססי אנדרואיד (Android) – שבדרך כלל דורשות מספר כפתורים. זה אומר שבאמצעות כפתור אחד ניתן להגיע למסך הבית, לבצע צעד לאחור, לפתוח תפריט רלוונטי, לעבור בין אפליקציות פתוחות ואף לבצע פעולות של ריבוי משימות.

מערכת על שבב של המכשיר בינונית ומתאימה לשוק אליו הוא מיועד. מדובר ב-Snapdragon 801 מרובעת הליבות. ליבות אלו פועלות במהירות של 2.5 ג'יגה-הרץ. השבב הגרפי, ה-Adreno 330, גם יחסית נמוך. אבל המכשיר מפתיע לטובה עם 3 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה, ולא פחות מ-64 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון פנימי. כמו כן, כמקובל כיום, ה-Z1 תומך בשני סימים.

ההפתעות לטובה ממשיכות עם סוללה ענקית יחסית למכשיר בגודל כזה, והיא מציעה נפח עבודה של 4,100mAh וכן תמיכה בהטענה מהירה: לפי זוק, חמש דקות טעינה יספיקו כדי להבטיח 120 דקות של שיחה. חיבור ה-USB הוא מסוג Type-C החדש והוא תומך ב-USB OTG שמאפשר הטענה של מכשירים אחרים.

המצלמה האחורית מבוססת על חיישן של סוני (Sony) בגודל של 13 מגה-פיקסלים שמלווה במייצב תמונה אופטי ועם זמן הכנה לצילום של חצי שנייה בלבד. המצלמה הקדמית היא מצלמת 8 מגה-פיקסלים.

זוק גם בנתה ממשק משלה, ZUI OS שיושב מעל גרסה 5.1.1 של אנדרואיד. לפי החברה הממשק מכיל עיצוב מחדש של לא פחות מ-1,500 אייקונים, ומטרתו לקדם את אחד מגורמי המכירה של המכשיר: "פשטות זו יופי".

המכשיר יהיה זמין למכירה החל ב-18 באוגוסט, ומחירו הבסיסי אמור להיות כ-285 דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים