מרכז לחדשנות דיגיטלית הוקם בבאר שבע

יזמים פרטיים ואוניברסיטת בן גוריון הודיעו על השקת CDI-Negev - מרכז שיעסוק בתחומים המשפיעים על חייהם של אנשים ברחבי העולם: בריאות, רווחה, חינוך וערים חכמות

הדמיה של מרכז CDI. קרדיט: יח"צ CDI

מרכז לחדשנות דיגיטלית בשם CDI-Negev (ר"ת Center for Digital Innovation) הוקם באחרונה בפארק התעשיות המתקדמות גב ים בבאר שבע, והוא צפוי לפעול כגוף ללא מטרות רווח. המרכז יעסוק בחדשנות דיגיטלית בתחומים המשפיעים על חייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם: בריאות, רווחה, חינוך וערים חכמות.

את המרכז הקימו שורה של מייסדים מתחומים שונים, ובהם: זיו אופק, יזם סדרתי, שהוביל ועמד מאחורי הקמתה של רשת המידע הרפואי הלאומי בישראל, פרויקט טכנולוגי שהפך את ישראל למדינה הראשונה והיחידה בעולם בה בתי חולים, קופות חולים, ומרפאות אזרחיות וצה"ליות מחוברות לרשת מידע אחת. כמו כן, אופק הקים ומכר את חברת הטכנולוגיה הרפואית dbMotion, בסכום של 235 מיליון דולר, לענקית הטכנולוגיה AllScripts; שרון סספורטס, שעד לאחרונה שימש כראש מחלקת תכנון מבצעים במטכ"ל, ובועז גור-לביא, שהיה סמנכ"ל הכספים בחטיבת האינפורמטיקה של אבוט (Abbott). אליהם הצטרפה אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

המרכז משתרע על שטח של כ-2,000 מ"ר. בשלב הראשון תתמקד פעילותו בתחום הבריאות הדיגיטלית, ובמקביל יונחו היסודות לקידום חדשנות דיגיטלית בתחומי הרווחה, החינוך והערים החכמות.

היזמים גייסו למרכז דמויות בכירות מתחומי הרפואה והרפואה הדיגיטלית בארצות הברית, שייקחו חלק מרכזי ומשמעותי בפעילות CDI, וביניהם צי'פ (צ'ארלס) קאן, המשמש כנשיא הפדרציה של בתי החולים בארצות הברית ונבחר מזה שני עשורים ברציפות לאחד האנשים המשפיעים ביותר על מערכת הבריאות האמריקנית; ריצ'רד סיגריסט, יזם סדרתי, המכהן כראש המרכז לחדשנות בבית הספר לרפואה ציבורית בהארוורד; דיוויד בייטס, שנבחר על ידי Modern Healthcare magazine לאחד מ-100 האנשים המשפיעים על הרפואה בארצות הברית; ולי שפירו, מייסד Allscriprs ושותף בקרן ההשקעות 7WireVentures,. פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון, תכהן כיו"ר הדירקטוריון של החברה.

פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון והיזם זיו אופק. צילום: דני מכליס

פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון, והיזם זיו אופק. צילום: דני מכליס

CDI צפוי להוות מרכז שוקק עבור סטארט-אפיסטים ומשקיעים בכל שלבי החיים של פיתוח הטכנולוגיה – החל משלב הרעיון ועד להבאת המוצר הסופי לשוק, בדגש על זה האמריקני. בין השירותים שיוצעו ליזמים: מעבדות דיגיטליות, גישה למאגרי נתונים, חללי עבודה, חיבור למרכזים רפואיים מובילים בארץ ובעולם, אתרי בטא בינלאומיים לבדיקת היתכנות טכנולוגית עבור היזמים החברים במרכז, מעבדה טכנולוגית לסימולציה ואינטגרציה עם סביבות קיימות בחו"ל, תוכנית ייחודית לחדירה לשווקים בינלאומיים, סיוע רגולטורי, קבוצות חשיבה, וכמובן גישה למשקיעים וקרנות הון סיכון מהעולם, מומחים, חוקרים, אנשי אקדמיה, יזמים ותיקים, אנשי מחקר ופיתוח, ועוד.

זיו אופק, מיזמי המרכז ומנכ"ל CDI: "בעידן בו טכנולוגיות ואתגרים צצים ומשתנים לנגד עינינו כמעט על בסיס יומי, כשהדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד היא ליצור אותו, נדרשת חדשנות לאופן שבו מייצרים ומובילים חדשנות. ישראל משופעת במוחות מבריקים וביזמים מצוינים, הזקוקים למודלים חדשניים של תמיכה וליווי לאורך מסעם רצוף המכשולים והאתגרים. CDI  יאפשר סביבה הוליסטית של כל המרכיבים הנדרשים ליזמים במסעם המורכב, והכל מותאם אישית לצרכיו ואופיו הייחודי של כל סטארטאפ. אנו מאמינים שמכאן ייצאו טכנולוגיות פורצות דרך שיביאו לשיפור בחייהם של מיליוני אנשים בישראל ובעולם, שיאיצו את התפתחותה של התעשייה המקומית וקידום באר-שבע והנגב".

פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון, שתכהן כיו"ר דריקטוריון המרכז, אמרה היום כי "אוניברסיטת בן גוריון מעודדת מחקר מדעי פורץ דרך בתחומי המדע והרפואה. כחלק מהתרומה להתפתחות המדעית בישראל בכלל, ושל הדרום בפרט, החלטנו להקים, ביחד עם היזמים ושותפים מישראל ומהעולם, את CDI שתהווה מרכז  שיקיים סינרגיה מלאה בתחומי המחקר והמדע עם מחלקות האוניברסיטה במטרה לעמוד בחוד החנית של זירה יזמית בתחומי הרפואה הדיגיטלית, הרווחה, החינוך והערים החכמות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים