IDC: שוק שירותי ה-IT המקומי יצמח השנה ויעמוד על יותר משני מיליארד דולר

מדובר בעלייה של יותר מ-4% מטריקס ניצבת בראש ספקיות שירותי ה-IT עם נתח שוק כפול ממלם-תים, המדורגת שנייה ● בחמש השנים הקרובות יצמח השוק בישראל בכ-7% ליותר משלושה מיליארד דולר

השוק צומח. אילוסטרציה: BigStock

שוק שירותי ה-IT המקומי צפוי לצמוח השנה ב-4.2% ולעמוד על 2.345 מיליארד דולר – כך על פי מסמך ניתוח פנימי של IDC ישראל. מטריקס ניצבת בראש ספקיות שירותי ה-IT ולה יש נתח שוק הכפול מזה של מלם-תים, המדורגת שניה.

על פי חברת המחקר, שוק שירותי ה-IT המקומי עמד בשנה החולפת על 2.2509 מיליארד דולר, נתון המשקף גידול של 0.1% במונחים דולריים לעומת 2013. במונחים שקליים, הנתון משקף ירידה של 0.9% לעומת שנת 2013. IDC צופה כי בחמש השנים הקרובות שוק שירותי ה-IT בישראל יחווה צמיחה שנתית ממוצעת של 6.6%, ויעמוד על 3.102 מיליארד דולר בשנת 2019.

בתוך תחום שירותי ה-IT מוביל תחום האינטגרציה של המערכות, האוחז בנתח שוק של 36.6%. לאחריו מוביל תחום מיקור החוץ, עם נתח שוק של 25.9%. במקום השלישי נמצא תחום התמיכה וההתקנות (15.5%), ולאחריו: פיתוח אפליקציות (13.3%), ייעוץ (4.6%), והטמעה והדרכה (4.2%).

בפילוח המגזרי, את שוק שירותי ה-IT מוביל המגזר הפיננסי, האוחז בנתח שוק של 27.5%, ולאחריו המגזר הממשלתי, לו 23% מהשוק. במקום השלישי מדורג תחום התעשייה, האוחז בנתח שוק של 19% ולאחריו: תקשורת ומדיה (9.3%), בריאות (6.2%), וקמעונאות (5%).

דירוג הספקיות

על פי IDC, מטריקס מובילה את שוק שירותי ה-IT, זו השנה השמינית ברציפות. הכנסות מטריקס מהתחום בשנה החולפת עמדו על 494.2 מיליון דולר, נתון המשקף נתח שוק של 21.3%. במקום השני מדורגת מלם-תים, עם הכנסות של 261.8 מיליון דולר, ונתח שוק של 11.3%. שלישית מדורגת נס, לה הכנסות משירותי IT בסך 177.5 מיליון דולר ונתח שוק של 7.6%. רביעית מדורגת יבמ (IBM) ישראל, עם הכנסות של 163.1 מיליון דולר ונתח שוק של 7%. חמישית נמצאת HP ישראל, עם הכנסות של 159.8 מיליון דולר ונתח שוק של 6.9%. One1 מדורגת ששית, ולה הכנסות של 147.1 מיליון דולר, ונתח שוק של 6.3%. טלדור מדורגת שביעית, עם נתח שוק של 6%, המשקף הכנסות של 139.5 מיליון דולר. קבוצת יעל מדורגת שמינית, עם נתח שוק של 4.8% בתחום שירותי ה-IT, והכנסות בסך 110.1 מיליון דולר. בינת נמצאת תשיעית בדירוג, עם נתח שוק של 2.8% והכנסות של 66.1 מיליון דולר. סוגרת את העשירייה הראשונה חילן, עם 2.7% נתח שוק והכנסות בסך 61.7 מיליון דולר.  יצוין כי חברת המחקר דירגה בנפרד את נס וחילן, אף שהאחרונה רכשה בשנה החולפת את נס. ההכנסות המצטברות של עשר ספקיות שירותי ה-IT בארץ מהוות 76.7% מכלל השוק.

לדברי שירה רז מייזנר, מנהלת השיווק של מטריקס: "האסטרטגיה של החברה מובילה אותה מאז היווסדה: מטריקס מציעה גיוון ופיזור על פני תחומים ושירותים רבים, מה שמאפשר לנו לשמור על יציבות גבוהה ועל איתנות פיננסית". רז מייזנר הוסיפה כי "כבכל שנה, גם ב-2014 השקענו משאבים בזיהוי וניתוח צורכי השוק המשתנים והמגמות העתידיות, תוך התאמת כלים, שירותים, ופתרונות המייצרים ערך עסקי וטכנולוגי ללקוחותינו. כך, הקמנו את CloudZone, יחידת הענן של החברה, כדי לספק לסטארט-אפים, SMB, ולארגוני אנטרפרייז, חבילת שירות מלאה לענן. כך, עם DataZone: יחידה שמספקת ללקוחות פתרונות לתחום הנתונים, בדגש על Big Data ו-NoSQL.

רז מייזנר סיימה בציינה כי "השנה השקנו את 8300, זרוע עסקית המתמחה באספקת פתרונות ושירותים טכנולוגיים ועסקיים לחברות סטארט-אפ וטכנולוגיה ישראליות. מטריקס משקיעה משאבים מראש בתחומים שצפויים לצמוח. כך עשינו בתחומים רבים אותם זיהינו, וכיום אנו מובילים בהם, כגון פתרונות דיגיטל מתקדמים, FinTech ומובייל, וכך נמשיך לעשות גם בעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים