אקזיט כחול-לבן: AtHoc נמכרה לבלקברי תמורת מאות מיליוני דולרים

הנרכשת, שפיתחה תוכנה לתקשורת בשעת חירום, הוקמה לפני 16 שנים על ידי שני בוגרי חיל המודיעין והטכניון ● מטה החברה יושב בסן מתיאו, קליפורניה, והשקיעו בה הקרנות גריילוק ואינטל קפיטל

AtHoc

AtHoc, שנוסדה על ידי ישראלים, נמכרה לבלקברי (BlackBerry) לפני ימים אחדים. סכום הרכישה לא פורסם, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במאות מיליוני דולרים. הרכישה תושלם עד נובמבר השנה.

הנרכשת פיתחה תוכנה לתקשורת בשעת חירום. היא מאפשרת לאנשים לשתף מידע קריטי בשעת חירום, בעת שתקשורת רגילה נופלת. התוכנה תומכת במגוון רחב של מכשירים ופלטפורמות, לרבות מערכות הפעלה iOS ואנדרואיד (Android), מחשבים אישיים ומחשבי מקינטוש, מכשירי רדיו, ותצוגות דיגיטליות. התוכנה מתריעה בפני ארגונים על מתקפות סייבר או אחרות, ומייצרת פלטפורמה לתקשורת בין קבוצות שונות של עובדים בארגון, לדוגמה אנשי ביטחון או הנהלה, כמו גם תקשורת מול גורמים מחוץ לארגון.

יצוין כי AtHoc הוקמה ביוני 1999 על ידי גיא מיאסניק ואביב זיגל. השניים הם בוגרי חיל המודיעין והטכניון. חברה קודמת שהקימו, קינטיקה, הקימה בסוף המילניום הקודם את התשתית לכמה מהאתרים הגדולים בארץ, וב-1998 נמכרה לנטוויז'ן. מיאסניק משמש כנשיא ומנכ"ל החברה וזיגל כ-CTO. מטה החברה יושב בסן מתיאו קליפורניה. בחברה השקיעו הקרנות גריילוק (Greylock Partners) ואינטל קפיטל (Intel Capital).

אנליסטים ציינו כי בלקברי נדרשת להגדיל את הכנסותיה מעבר לתחום המסורתי שלה. לכן היא פונה – ומהמרת, על התחומים של אבטחה לעולם הנייד ותוכנות המספקות תפוקה ויעילות לעובדים. המכירות בתחום התוכנה, כך מצפה החברה, יעמדו על 500 מיליון דולר בשנתה הכספית 2016. האנליסטים ציינו בהסתייגות כי בעוד שרכישות היוו תמיד חלק מהאסטרטגיה של בלקברי, הרי המכירות שלה בעולם התוכנה תמיד היו נמוכות מכפי שצפתה. בכוונת החברה היה להגיע להכנסות נוספות של 100 מיליון דולר משירות ההודעות המיידיות שלה, BBM, בשנתה הכספית 2016, אולם באחרונה היא הודיעה שזה לא יקרה. למרות זאת, בלקברי אותתה כי הטכנולוגיה של AtHoc  תסייע לה לייצר הכנסות מ-BBM, וכי היא עשויה לשלב את התוכנה של הנרכשת עם שירות BBM שלה, כדי לאפשר למשתמשים יכולות העברת וידאו בשידור חי.

בסיס הלקוחות של AtHoc מונה, בין השאר, את משרדי ההגנה, האוצר האנרגיה וביטחון המולדת בארצות הברית, הצלב האדום האמריקני, ומיקרוסופט (Microsoft).

ביוני השנה WatchDox הישראלית נמכרה לבלקברי. בעקבות הרכישה החברה הקנדית צפויה להקים מרכז פיתוח בישראל, שיתבסס על 100 עובדיה של הנרכשת מפתח תקווה. סכום העסקה עומד על כ-100-150 מיליון דולר. עוד באותו חודש רכשה בלקברי את Secusmart, חברה גרמנית הפועלת בתחום האבטחה לעולם הנייד.

הרכישות הללו הן חלק מהאסטרטגיה בה נוקטת באחרונה בלקברי: התרחקות משוק הטלפונים הניידים, שנשלט על ידי אנדרואיד ו-iOS, והתמקדות באבטחת מידע. זאת, לאחר שהיא הייתה קרובה לסגירה. החברה אף השיקה לא מכבר טאבלט מאובטח ביחד עם סמסונג (Samsung) ויבמ (IBM).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים