הקיבוץ משנה כיוון

קיבוץ רביבים פותח את המדגרה - תוכנית האצה לסטארט-אפים צעירים שבמסגרתה הם יוכלו להגיע למוצר ראשוני ● בכוונת הקיבוץ לקחת בנוסף חלק בהשקעות המשך של מיזמים שיצאו מהתוכנית

בית חם לסטארט-אפים.המדגרה. קרדיט: סטודיו Orchid

הקיבוצים, שהיו בין הסטארט-אפים הראשונים במדינה, חוו טלטלות רבות: בעוד שפעם הם היו התגשמות החלום הציוני, ונהנו מחוזק רב ומפעילות רחבת היקף, בהמשך הדרך חלה ירידה בקרנם, בחוסן הכספי שלהם ובאהדה כלפיהם בציבור, בין היתר בגלל הסכמים שינויים במחלוקת על קרקעות. כעת קיבוץ רביבים משנה כיוון ופותח את מדגרה, תוכנית האצה לסטארט-אפים צעירים, גם בשלב הרעיון – מסגרת שבה יוכלו להגיע למוצר ראשוני. בכוונת הקיבוץ לקחת בנוסף חלק בהשקעות המשך במיזמים שיצאו מהתכנית.

המחזור הראשון ייפתח כבר באוקטובר הקרוב והיזמים שייזכו לקחת בו חלק יגורו בקיבוץ במשך שלושה חודשים – רחוק מכל הרעשים, טרדות היומיום והפיתויים של העיר. במדגרה, היזמים יקבלו לווי צמוד של מנטורים עסקיים וטכנולוגיים, וכן מגוון שירותים שיסייעו להם לפתח את הסטארט-אפ שלהם. כמו כן, הם ייהנו מכלל שירותי הקיבוץ באופן חופשי, ללא תשלום. מדובר בתוכנית היחידה שנותנת ליזמים מחייה ומגורים על חשבון הקיבוץ.

בישראל קמו בשנים האחרונות מספר גדול של תוכניות יזמות ואקסלרטורים, אולם זוהי הפעם הראשונה שבה מושקת פעילות מסוג זה בקיבוץ שיתופי. בנוסף, עוד לא קיימת בישראל תוכנית הכוללת מגורים ומחייה ללא עלות ליזמים.

אלעד יאורי, ממייסדי המדגרה, אמר כי "התוכנית שלנו שונה מאקסלרטורים אחרים בכך שהיא מבקשת מהיזמים להקדיש את עצמם במשך שלושה חודשים לעבודה אינטנסיבית בליווי של מנטורים מכל תחומי העשייה, במטרה להפוך את הרעיונות הטובים שלהם לסטארט-אפים בעלי היתכנות. בחודשים האחרונים שקדנו על גיבוש צוות של מנחים ואנשי מקצוע שיסייעו ליזמים וידריכו אותם ברמה יומיומית. אנחנו מאמינים שהניתוק מחיי היומיום והדאגה השוטפת לכל צרכיהם במסגרת הקיבוץ תאפשר להם להתמקד בפיתוח ולסיים את התוכנית עם מוצר מגובש. קיבוץ רביבים הציב לעצמו יעד להפוך לשחקן מרכזי בתעשיית היזמות הישראלית והשקיע משאבים רבים על מנת לייצר את אחד ממסלולי ההאצה האיכותיים בישראל, הן מבחינת התנאים והן מבחינת ההון האנושי".

לדברי דוד בן לולו, מנהל העסקים של הקיבוץ, מדובר במהלך טבעי שמסמן את כניסתה של התעשייה הקיבוצית לעולמות היזמות וההון-סיכון: "תרומתה של התעשייה הקיבוצית המסורתית לכלכלה הישראלית ידועה ומהווה את אחד מקטרי הצמיחה של המשק המקומי. מבחינתנו מדובר במהלך סינרגטי לפעילות הקיימת של הקיבוץ, שהינו יזמי במהותו. אין לנו ספק שבעתיד נראה יותר ויותר קיבוצים שמשקיעים בסטארט-אפים או מקימים קרנות מתוך כוונה להפוך לשחקנים משמעותיים בתעשיית ההיי-טק המקומית".

כאן נולדים סטארט-אפים. המדגרה. קרדיט: סטודיו Orchid

כאן נולדים סטארט-אפים. המדגרה. קרדיט: סטודיו Orchid

לקיבוץ רביבים עשרות פעילויות עסקיות, שהבולטות שבהן אלה החברות רבל, רביב וארקל, שמתמחות בייצור רכיבי פלסטיק לתעשיות הרכב. מחזורי המכירות שלהן עומדים על מאות מיליוני שקלים בשנה.

מנהלי המדגרה ומייסדיה, יחד עם קיבוץ רביבים, הם אלעד יאורי מקיבוץ ארז, לשעבר מנהל תחום חדשנות בקבוצת רוביקון, וליאון דוד מרביבים, מומחה UI\UX.

בין השותפים האסטרטגיים שכבר הודיעו על תמיכתם בתוכנית, ניתן למצוא את מיקרוסופט (Microsoft), שתעניק ליזמים חבילת שירותים בשווי אלפי דולרים לכל צוות; Wix, שאנשיה ילוו את המיזמים כמנטורים; דלויט (Deloitte), שתקצה להם שירותי ליווי פיננסי; משרד הפרסום לסלולר Moblin, שיקצה מנטורים ויספק חבילת שיווק במובייל עבור הוכחת היתכנות של המיזמים; WeWork, שתעניק לסטארט-אפיסטים חבילה מיוחדת שתאפשר להם להשתמש במתקני החברה לאחר סיום המדגרה והיציאה מהקיבוץ; Fogel IP תספק ייעוץ בנושא רישום פטנטים; שנהב תספק ייעוץ משפטי; ActiveTrail תיתן ליזמים שישה חודשי שימוש ללא עלות בשירותי מערכת הדיוור; וסטודיו WILD, המתמחה ב-UI\UX ופיתוח טכנולוגי לתחומי הרשת והמובייל,  ופועל ברביבים, ייקח חלק בפיתוח ובעיצוב האפליקציות.

נקודת מבט

קיבוץ רביבים משתתף במגמה לחיזוק הדרום בפן הטכנולוגי. עידוד חברות סטראט-אפ בשותפות עם גורמים מקצועיים יכול להוביל לכיוון כלכלי משתלם, הקיבוץ משתמש במשאבים קיימים שלו, כמו מקום ומתקנים, ומושך אליו יזמים צעירים שרוצים להיות ממוקדים בפעילות. הסיכוי של פעילות זו להיות רווחי תלוי מאוד בסינון הרעיונות והיזמים שיגיעו, וביכולת של הקיבוץ לתת ערך מוסף משמעותי לשותפים העסקיים וליזמים, מתוך מטרה להרחיב ככל שניתן את הפעילות שלהם בתוך הקיבוץ .

הכותב הינו יזם ויועץ בתחום הניו מדיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים