תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - מפגש חצי שנתי מנמ"רים 2015

דליה רובינסון, מטריקס: "החדשנות בענף הפיננסים מחייבת התקשרות חדשה עם חברות ה-IT"

23/07/2015 08:40
דליה רובינסון, סמנכ"ל, מנהלת חטיבת הבנקאות והפיננסים במטריקס

"עלות פעולה המבוצעת בערוצים הדיגיטליים של הבנקים מהווה 5% בלבד מעלות אותה פעולה בסניף הבנק. עלות פעולה המבוצעת במוקד השירות מהווה 20% מעלותה בסניף", דברים אלו אמרה דליה רובינסון, סמנכ"ל, מנהלת חטיבת הבנקאות והפיננסים במטריקס, במסגרת ראיון שנערך בכנס ה- CIO's החצי שנתי של אנשים ומחשבים במלון דיוויד אינטרקונטיננטל.

לדברי רובינסון, "בעולם הפיננסי, הביזנס והטכנולוגיה משולבים זה בזה יותר מאי פעם בסימביוזה. התמורות והאתגרים התכופים בשוק הפיננסי מחייבים פתרונות טכנולוגיים. לכך אנו קוראים Business to Technology. כך לדוגמא התחרות ההולכת וגוברת מחייבת שילוב ערוצים דיגיטליים. ומצד שני התמורות הטכנולוגיות משנות את המגרש שבו פועלים ארגונים פיננסיים. לזה אנחנו קוראים Technology to business. למשל מחשוב ענן, מובייל, רשתות חברתיות  -כל אלו תמורות טכנולוגיות שמשנות את המגרש שבו פועלים ארגונים כיום".

רובינסון המשיכה וציינה כי, "החדשנות והשינויים התכופים, המתרחשים בעיקר בענף הפיננסים, מחייבים שיטות התקשרות חדשות בין הגוף הפיננסי וחברות ה-IT כי רכיב אי הוודאות גדל מאד. השיטה הקלאסית של פרוייקטים בשיטת Turnkey לא תמיד יכולה להתאים היום בשל רכיב אי הוודאות שהולך ועולה עם השינויים התכופים כיום. לכן, בעולם של אי ודאות נדרשים מודלים עסקיים גמישים להתקשרות –  Agile Contracting – המייצרים גמישות ויכולות שינוי במערכות יחסים שבין ספק ללקוח ומאפשרים לייצר חדשנות ובו בזמן לשלוט בתקציב. מטריקס מציעה כיום מודלים חדשים המחייבים יציאה מאזור הנוחות של מנהלים ואנשי רכש בארגונים הפיננסיים, וויתור על שיטות ההתקשרות הישנות. מי שמבין שהגבינה זזה ומוכן לשינוי, יכול לעבור מ- Loose Loose המתרחש כיום לעיתים קרובות בהתקשרויות בשיטות המסורתיות, ל- Win Win אמיתי".

רובינסון הוסיפה ואמרה כי, "ה-FinTech הנמצא בצמיחה וכן טכנולוגיות ה-Fintech החדשות, מעניינות מאוד את הבנקים. "כחברה שעובדת עם השוק הפיננסי בצד אחד ועם עולם הסטארט-אפים וההיי-טק מצד השני, בעיקר עם חברות FinTech, נמצאת נקודת החיבור האופטימלית. יש לנו מנוף אדיר באמצעות יחידת 8300 אותה הקמנו השנה כגוף התומך בסטארט-אפים ומחבר בין הסטארט-אפים לגופי האנטרפרייז עימם אנו בקשר. כערך מוסף משמעותי, אנו מספקים ללקוחות 8300 גם ייעוץ וליווי עסקי על ידי מנטורים מובילים".

"כחלק מן הערך המוסף שאנו מספקים ללקוחות שלנו מהענף הפיננסי אנו מקיימים סדנאות חדשנות בהן אנו מציגים טעימות מרעיונות שונים. בנוסף, אנו מסייעים לארגונים לנהל את הסיכון שבעבודה עם סטארט-אפים. כך לדוגמא, אם הסטארט-אפ מחליט להתמקד בשוק חו"ל אנו מספקים את התמיכה והשירות בישראל. אנו מספקים את הבטחון לאמץ את הפתרון, את העובדים, והידע, לאורך זמן".

אירועים קרובים