ח"כ חיים ילין: "בכל מה שקשור למאגר הביומטרי – מורחים אותנו"

ועדת המדע והטכנולוגיה תקיים בקרוב דיון מיוחד על אבטחת המאגר והסיכונים הכרוכים בתפעולו ● בעוד ח"כ ילין הביע דאגה בנושא, עו"ד אלון בכר, ראש רמו"ט וחבר הוועדה המפקחת על המאגר, מרגיע: "אזרחי ישראל לא צריכים להיות מוטרדים"

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת תקיים במושב החורף דיון מיוחד על אבטחת המאגר הביומטרי והסיכונים הרבים הכרוכים בתפעולו – כך הודיע יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), במהלך הדיון שערכה אתמול (ב') הוועדה בנושא היערכות מדינת ישראל לאיומי הסייבר.

העלה את הסוגיה ח"כ חיים ילין (יש עתיד), חבר הוועדה, שהפנה שאלות על כך לד"ר אביתר מתניה, ראש מטה הסייבר הלאומי. הוא ציין כי "במסגרת מדיניות ההגנה על אתרי הממשלה מפני סייבר, אנחנו צריכים לבדוק ולדעת האם המאגר הביומטרי שהמדינה מקימה מאובטח דיו והאם אנחנו מודעים לכל הסכנות שיש בתפעולו". בהמשך אמר כי "בכל מה שקשור לתפעול המאגר והסיכונים שיש בו, אני מרגיש שמורחים אותנו".

"אומרים לנו שאין אבטחה של 100% וזה בדיוק מה שמדיר שינה מעיניי, כי גם אם יש אבטחה של 96% – ארבעת האחוזים הנותרים מספיקים להאקר מתוחכם לפרוץ ולסכן את הפרטיות של שמונה מיליון אזרחי המדינה", אמר ח"כ ילין.

בעקבות מקרי הפריצה האחרונים שהיו לאתרים ממשלתיים בארצות הברית וחשש לדליפת מידע, הוא ביקש לדעת האם הגורמים המוסמכים במדינה עוקבים אחר הנושא ומפיקים לקחים. "לטעמי, המאגר הביומטרי הוא חלק מתשתיות לאומיות שהמדינה חייבת להגן עליהן. זה הדבר שצריך להדאיג הכי הרבה את אזרחי מדינת ישראל", ציין.

"הגורמים הרלוונטיים מודעים לנושא"

עו"ד אלון בכר, ראש רמו"ט. צילום: שרון דרעי

עו"ד אלון בכר, ראש רמו"ט. צילום: שרון דרעי

ד"ר מתניה נמנע מלהתייחס ישירות למאגר הביומטרי, מאחר שאין הדבר באחריות ישירה של המטה, אלא של גופים שהוא מנחה אותם. הוא הסביר לחברי הוועדה מהם התהליכים ואמצעי האבטחה המיוחדים המיושמים במאגרים רגישים ואמר כי קיימת מודעות רבה לנושא בקרב כל הגורמים.

עו"ד אלון בכר, ראש רמו"ט (ר"ת הרשות למשפט ולטכנולוגיה) במשרד המשפטים, אמר: "כמי שחבר בוועדה שמפקחת על פעולות המאגר הביומטרי, אני יכול להגיד שיושבים שם אנשי מקצוע מעולים, שמודעים לכל ההיבטים. האחריות היא על רשות ההגירה והאוכלוסין, ואני יכול להבטיח כי המעקב צמוד". הוא ציין בנוסף כי "הוועדה הגישה דו"ח מפורט לשר הפנים שאם הוא ייושם, ניתן יהיה לומר שהמאגר הוא לא האיום שאזרחי מדינת ישראל צריכים להיות מוטרדים ממנו".

היו"ר, ח"כ מקלב, אמר לסיום כי נושא המאגר אמנם לא נמצא בתחום טיפולה הישיר של הוועדה, אבל יש לו היבטים חשובים ולכן, שווה לקיים בעניינו דיון נפרד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים