דו"ח: עד סוף השנה תהיה ל-1.9 מיליארד אנשים גישה לאינטרנט

מהדו"ח, שפרסם איגוד התקשורת העולמי במסגרת כנס Telecom World 2009, עולה כי מספרם של המחוברים לאינטרנט בפס רחב גדל מ-150 מיליון ב-2004 לכ-500 מיליון בסוף 2009 ● עוד עולה מהדו"ח, כי באפריקה יש רק מנוי אחד של אינטרנט בפס רחב לכל אלף בתי אב, בהשוואה לאירופה, בה יש כ-200 מנויים לכל אלף בתי אב ● וגם: עד סוף 2009 יהיו בעולם כ-4.6 מיליארד מנויי סלולר

עד סוף 2009 יהיו בעולם כ-4.6 מיליארד מנויי סלולר וכ-1.9 מיליארד משתמשי אינטרנט – כך עולה מדו"ח שפרסם איגוד התקשורת העולמי (ITU) במסגרת כנס Telecom World 2009 המתקיים בימים אלה בז'נווה. הדו"ח חושף צמיחה עצומה של תחום ה-ICT באיזורים רבים בעולם במגוון תחומים, החל ממספר המנויים ברשתות הסלולריות, דרך שימוש בפס רחב, ועד לחדירה של טלוויזיות ומחשבים. לפי נתוני ה-ITU, לשלושה רבעים מאוכלוסיית העולם יש מכשיר טלוויזיה בבית ולכרבע מאוכלוסיית העולם יש גישה לאינטרנט.

מהדו"ח עולה, כי הצמיחה של השוק הנייד ממשיכה להיות גבוהה, כאשר מספר המנויים הסלולריים, כאמור, צפוי להגיע עד סוף השנה ל-4.6 מיליארד, ומספר המנויים ברשתות רחבות הפס הניידות יגיע ל-600 מיליון, ויעבור את מספר המנויים בפס רחב נייח. עוד עולה מהדו"ח, כי מספרם של המחוברים לאינטרנט בפס רחב נייח גדל מ-150 מיליון ב-2004 לכ-500 מיליון בסוף 2009.

באפריקה יש רק מנוי אחד של אינטרנט נייח בפס רחב לכל אלף בתי אב, בהשוואה לאירופה, בה יש כ-200 מנויים לאלף בתי אב. המחיר היחסי של שירותי ה-ICT, בפרט התקשורת רחבת הפס, גבוה במיוחד באפריקה, היבשת בעלת ההכנסה הנמוכה ביותר לנפש. לפי הדו"ח, בסין יש את שוק הפס הרחב באינטרנט הנייח הגדול ביותר בעולם, והיא עברה בסוף 2008 את ארה"ב.

ד"ר חמדון טורה, מזכ"ל ה-ITU, אמר, כי "ה-ICT חיוני במדינות מתפחות כדי להבטיח כי האדם הפשוט יהיה שותף בכלכלת הידע העולמית של המאה ה-21. ראינו השפעה חיובית על שירותים כגון בריאות וחינוך בשווקים בהם צמיחת ה-ICT הייתה חזקה".

ITU

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים