מנפרד רייטנר, נט-אפ: "הסוד – להעביר את המידע הארגוני מהבית לענן ובחזרה"

"על המנמ"רים לספק טכנולוגיות שיאיצו את זמן התגובה של מערך ה-IT ולאפשר יעילות תפעולית ויעילות של המשאבים", אמר רייטנר, סגן נשיא בכיר בנט-אפ ומנכ"ל החברה לאזור EMEA

מנפרד רייטנר, סגן נשיא בכיר, נט-אפ . צילום: פלי הנמר

"המנמ"ר הארגוני ניצב בפני לא מעט אתגרים ומצוקות, ובה בעת הוא נדרש לגמישות. הסוד טמון ביכולת להעביר את המידע הארגוני מחצר הבית, בתצורת הרישוי המסורתי – אל הענן – ובחזרה", כך אמר מנפרד רייטנר, סגן נשיא בכיר בנט-אפ (NetApp) ומנכ"ל החברה לאזור EMEA.

רייטנר התראיין לאנשים ומחשבים עת ביקר באחרונה בארץ, בביקור בו פגש את לקוחות הסניף הישראלי של ענקית האחסון, שבראשו עומד שלומי פרייס.

לדברי רייטנר, "המנמ"רים בארגונים נמצאים בתקופה של שינוי ועליהם להתאים את עצמם למצב החדש ולעשות זאת תוך כדי תנועה. יש להם אחריות לתשתיות ה-IT בארגון, אולם במקביל הם משמשים כמתווכים של שירותי מידע לארגון. במסגרת תפקיד חדש זה שהוטל עליהם הם נדרשים לספק טכנולוגיות שיאיצו את זמן התגובה של מערך ה-IT ולאפשר יעילות תפעולית ויעילות של המשאבים. בהיותם מתווכים עליהם להחליט מי מהמשתמשים יצרוך איזו טכנולוגיה – מה ברישוי מסורתי ומה לא, מה בפנים, ב-'חצר הבית', ומה במחשוב ענן, מה לעשות והיכן. על המנמ"רים להתמודד עם הרבה יותר יוזמות ארגוניות מבעבר. היקף התקציבים שלהם שווה או קטן מאשר בעבר, אולם כמות השירותים והמוצרים שהם נדרשים לספק – רק הולכת וגדלה".

"אנו מסייעים לחברות ולארגונים להיכנס לענן", אמר רייטנר, "מערכת ההפעלה האחודה שלנו, clustered Data ONTAP מאפשרת לדבר בין מערכות ודגמי נט-אפ השונים. כך אנו מאפשרים לכל לקוח ארגוני לעבור מרישוי מסורתי לכל סוג של מחשוב ענן שהוא רוצה. המטרה היא לפשט את ניהול הנתונים בכל סוגי העננים. הדגש הוא בתנועה הדו-סטרית: מהענן ובחזרה. בדרך זו מתקבלת יעילות גדולה יותר לעומת ההשקעה. בדרך זו לקוחות ארגוניים יכולים לאמץ את פתרונות הענן ההיברידי תוך שמירה על בקרת הנתונים ועל הבטחת אפשרות הבחירה בין ענן ציבורי ופרטי. המשתמשים בארגונים נמצאים בענן באופן פרטי יותר מכפי שהם מודעים לכך ובמובהק – יותר מאשר הם משתמשים בו בעבודה. האתגר המרכזי של המנמ"ר הוא לשלב את הענן בעבודה היומיומית, ובצורה שקופה למשתמשים".

מה לגבי המתחרים בעולם האחסון?
"היטאצ'י (Hitachi) מתחרים בעיקר בעולם המיינפריים. יבמ (IBM) הולכת לכיוון של שירותים ו-HP נעה אחריה. EMC רוכשת חברות הפועלות בענן. אנחנו החברה היחידה שהיא שותפה של כלל ספקיות הענן, עימן יש לנו הסכמי OEM; עם AWS, מיקרוסופט (Microsoft), ועם יבמ עם פלטפורמת SoftLayer. אנו לא מתחרים בספקיות הענן, אלא נותנים לארגונים את היכולת לבנות ענן ולהעביר חלק או כל המידע הארגוני אליו. אנו מאפשרים למנמ"ר לספק למשתמשים שלו את מה שהם רגילים לו בעולם הצרכני – שיהיה בעולם המחשוב הארגוני. אנו מאפשרים לארגונים לבנות מערכי אחסון שיפעלו בצורה יעילה ופשוטה תוך שימוש בכלי הניהול והשליטה שלנו הפועלים עם מערכי האחסון של כלל הספקיות. התפיסה הזו משתלבת לנו כמו כפפה ליד, כי אז המנמ"ר מביט על הארגון לא רק דרך המשקפיים של המוצר, או ה'ברזל', אלא גם בהיבט רמת השירות (SLA) למשתמשים ולאפליקציות. כך, אנו מציעים לכל אפליקציה שכבת אחסון שונה, עם עוצמות מחשוב שונות הנדרשות לה. זה שלב ביניים הכרחי ליצירת ענן פרטי או להתממשקות עם ענן ציבורי".

מה לגבי פלאש (Flash)?
"אחסון חכם בעזרת התקני פלאש, משפר את ביצועי הנתונים בארגון ומפחית עלויות. יתרונות הטכנולוגיה ברורים: פשטות ומהירות, חיסכון באנרגיה ובהוצאות אחזקה. אלא שמנמ"רים חוששים להטמיע בארגוניהם טכנולוגיה חדשה, בזמן שהפתרונות הקיימים משרתים אותם היטב, והם חוששים משיקולי עלות, או הצורך בגיוס עובדים חדשים, או הכשרת הצוות הקיים. זו טעות: הדרישה לביצועי נתונים מהירים הולכת וגוברת, ולכן מעבר מחוות שרתים מבוססות כונני HDD (דיסקים קשיחים) – לפתרונות אחסון מבוססי פלאש וטכנולוגיות לכיווץ נתונים, הם רק עניין של זמן. ל-EMC יש ששה מוצרי אחסון שמשלימים זה את זה, ואילו נט-אפ לוקחת את פתרון הפלאש ועושה לו אינטגרציה לתוך כל המערך של הזיכרון הארגוני. כך ניתן לשלב בין המערכות שידברו זו עם זו, ולתת את אותו פתרון של הגנה על המידע והתאוששות נתונים מאסון. כך הרחבנו באחרונה את מערך האחסון שלנו עם טכנולוגיית All Flash מלאה עם חבילת ביצועים וניהול נתונים בתחום האחסון המשולבת בפתרון יחיד".

"מילות המפתח הן גמישות וחופש בחירה", סיכם רייטנר, "כל מנמ"ר נדרש להשתמש במשאבי המחשוב שלו בצורה מושכלת ויעלה יותר, ואף מנמ"ר לא רוצה 'להינעל' על ספק IT אחד".

מארק מונטיאל, מנהל מכירות דרום אירופה ואפריקה. צילום: פלי הנמר

מארק מונטיאל, מנהל מכירות דרום אירופה ואפריקה בנט-אפ. צילום: פלי הנמר

מארק מונטיאל, מנהל מכירות דרום אירופה (ספרד, פורטוגל, צרפת, איטליה וישראל) ואפריקה בנט-אפ, ציין כי "השוק הישראלי מאד חשוב עבורנו והוא מדורג מספר 2 בהיקף המכירות באזור, יחסית לגודל השוק. נתח השוק שלנו פה עומד על 33-35%. אנו רואים פה מתחרים שאיננו רואים בעולם. אלא שברוב המקרים לאחר רבעון או שניים לכל היותר הלקוחות שבים אלינו – כי הם רוצים פתרון שאינו נקודתי, עם אסטרטגיית אחסון כוללת".

"השוק הישראלי מאוד מעניין עבורנו. למרות המצב הלא פשוט, התוצאות שלו היו טובות בשנה החולפת והצביעו על צמיחה. אני מצפה ממנו כי היקף הצמיחה השנה יעמוד על גידול דו ספרתי באחוזים. ישראל מעט שמרנית באימוץ של מחשוב ענן, אבל זה ישתנה. זהו שוק מעניין ולא מיצינו את מלוא הפוטנציאל הטמון בו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים